Dual Monitor, 2e monitor gaat om de zoveel tijd op 'zwart'

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:37
Hey tweakerts ;)

Ik heb sinds een tijd een Vapor-X 5770 (Sapphire), en daarop twee monitoren aangesloten. Mijn mainscreen is een 22" Samsung (vrij recent model), en het 2e scherm is een oude Hitachi (lees: een jaar of 7 ofzo).

Het probleem dat ik steeds tegenkom is dat na enige tijd (ik kan er niet echt een trigger voor vinden), het tweede scherm op zwart gaat. Het powerled blijft gewoon groen, alleen het signaal valt kennelijk weg. Als ik de monitor dan weer even uit/aan doe is het soms even verholpen, maar heel vaak gaat hij dan direct na het aanzetten weer op zwart. Heel af en toe hoor ik ook een lichte "klik", maar die kan ik niet plaatsen.

Ik heb de laatste drivers van ATi geinstalleerd, en om even het een en ander uit te proberen ook eens wat oudere drivers geprobeerd... helaas zonder succes. Ik krijg overigens wel de indruk, dat het aan de drivers ligt, zodra ik namelijk zónder ATi driver werk dan lijkt het niet voor te vallen (al gebruik ik die computer dan niet lang zonder driver, omdat je er dan vrijwel niets mee kan :+).

Wat me ook opvalt trouwens, is dat het af en toe lijkt alsof er een lichte trilling o.i.d. in mijn scherm (de samsung) zit. Ik weet even niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar het is net alsof je een verkeerde refresh rate op een oude CRT monitor hebt. Het is dan in minder storende mate aanwezig als bij de oude monitoren, maar het zit er wel en ik weet niet of dit ook gerelateerd kan zijn aan mijn probleem. (misschien de voeding?)

Mijn setup:

E6600
Asus P5B
6gb RAM
Sapphire 5770 Vapor-x
Windows 7 Ultimate

Verwijderd

Heb je de kabels al eens verwisseld met elkaar ?
Welk beeldscherm gebruik je als primair beeldscherm ?

• thorretje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-01 16:58
'k had zo'n zelfde probleem. Bleek bij mij in de energie-instellingen van windows te zitten. 2e scherm ging daardoor na 15min automatisch op zwart.

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-02 19:50
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:21:
Heb je de kabels al eens verwisseld met elkaar ?
Welk beeldscherm gebruik je als primair beeldscherm ?
De_Bastaard schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:19:
Hey tweakerts ;)

Ik heb sinds een tijd een Vapor-X 5770 (Sapphire), en daarop twee monitoren aangesloten. Mijn mainscreen is een 22" Samsung (vrij recent model), en het 2e scherm is een oude Hitachi (lees: een jaar of 7 ofzo).

-verhaal-
Vrij duidelijk lijkt mij?
@TS Kijk even met GPU Z welke snelheid de kaart draait als het tweede scherm uit gaat.
Ik had exact het zelfde probleem, en opgelost door de kaart altijd op 1200MHz geheugen te laten lopen.

• De_Bastaard
Ik heb de energie instellingen eens bekeken, en die staat (en stond..) al op hoge performance. Als de monitor overigens op zwart gaat, gaat deze ook niet meer aan door met de muis te bewegen ofzo. Je moet hem echt uit en weer aanzetten.

Ik zal GPU-Z even bekijken ja :)

[ Voor 14% gewijzigd door De_Bastaard op 03-06-2010 14:01 ]

• De_Bastaard
Small bump :)

Ik zie net nu het tweede scherm weer op zwart gaat, dat mijn GPU Clock aardig op en neer gaat. Moet die clock niet altijd @ 800mhz staan, of mag die hoger/lager draaien? Hij gaat van 860mhz, naar 400mhz, dan weer naar 600 :?

Oke het instellen van de snelheden in ATi OverDrive maakt dus niet uit, de monitor blijft uitvallen.

[ Voor 18% gewijzigd door De_Bastaard op 04-06-2010 14:15 ]

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-02 19:50
850 voor een standaard 5770
860 voor een Vapor X 5770

Maar het gaat om je mem, waar loopt die op?

• De_Bastaard
op 1200...
Pagina: 1