[TAPI -> VOX Novo Office]

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd-xP
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-10-2024
Beste,

Hier op de zaak willen ze dat ik een TAPI koppeling verzorg tussen een CRM database ( eigen pakket ) en onze VOX Novo Office Telefoon centrale.

Aangezien ik een totale leek ben met TAPI en alles daar om heen, heb ik geen idee hoe alles zit/werkt.

Wat gedaan:

- PIMphony -> volgens de handleiding zit hier een TAPI driver in.
- Google -> TAPI installer's etc.

Men zegt dat het makkelijk is, maar ik word er niet veel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Directe implementatie durf ik je niet te zeggen. Wel kun je in Pimphony acties configureren.

Onder configuration - options - popups en dan popup configuration kun je een actie koppelen.

Je kan dus (bv) hier een actie maken om je crm te openen. Ik gebruik het zelf om direct een telefoonnotitie in ons crm pakket te maken.

Name: (verzin wat)
On: each call
When: when I pickup the call

En dan bij action:
open application
- path naar iexplorer map
application iexplore.exe http://crmserver/CRM/activities/phone/edit.aspx

Hiermee springt mn crm direct naar een phone notitie als ik een inkomende oproep oppak. (uiteraard kun je ook andere dingen instellen of gaan combineren)
Ook kun je parameters meegeven waardoor je caller-id meteen je CRM pakket ingaat (En je dus eventueel ook meteen een query kan doen om te zien waar ie bij hoort)

ps: De TAPI driver is een losse applicatie, die je apart moet installeren (install_tsp in de pimphony map geloof ik). Deze kan zoiezo vanuit Outlook bellen, je kan je toestel dan aansturen vanaf je outlook contacts. Wel een paar sidenotes: Volgens mij heb je voor tapi gebruik Pimphony Pro of hoger nodig (check dus je licentie), en de tapi driver is niet win7 compatible.

Je kan ook eens zoeken op www.alcatelunleashed.com
De vox novo office is namelijk gewoon een Alcatel OmniPCX met een KPN stickertje erop (idem voor de T-Octophon in Duitsland, en ook oa Belgacom en Telefonica leveren ze onder hun eigen naampjes)

[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 03-06-2010 19:09 ]