Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Wij hebben hier een XP machine draaien met een nokia e51 daar op aangesloten via USB. De machine is op afstand over te nemen met behulp van RealVNC. Op de machine draait een applicatie om de telefoon door te schakelen. Elke dag moet de telefoon naar een andere medewerker worden doorgeschakeld, in verband met support diensten.

Wanneer de machine opnieuw is opgestart, is het mogelijk om een serliele verbinding op te zetten met het modem (wat door PC suite is geïnstalleerd). Dit is op te lossen door de telefoon los te koppelen en weer aan te sluiten. Het is wel lastig, want op deze manier heb je er niets aan dat je van af een afstand de telefoon kunt doorschakelen.

Omdat we graag van dit probleem af zouden willen, vroeg ik mij af om het mogelijk is om door middel van een batch script te zorgen dat alle USB verbindingen verdwijnen en deze vervolgens weer te activeren. Is er misschien een service waarmee dit heel gemakkelijk te realiseren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:57
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:00:
Beste Tweakers,

Wij hebben hier een XP machine draaien met een nokia e51 daar op aangesloten via USB. De machine is op afstand over te nemen met behulp van RealVNC. Op de machine draait een applicatie om de telefoon door te schakelen. Elke dag moet de telefoon naar een andere medewerker worden doorgeschakeld, in verband met support diensten.

Wanneer de machine opnieuw is opgestart, is het mogelijk om een serliele verbinding op te zetten met het modem (wat door PC suite is geïnstalleerd). Dit is op te lossen door de telefoon los te koppelen en weer aan te sluiten. Het is wel lastig, want op deze manier heb je er niets aan dat je van af een afstand de telefoon kunt doorschakelen.

Omdat we graag van dit probleem af zouden willen, vroeg ik mij af om het mogelijk is om door middel van een batch script te zorgen dat alle USB verbindingen verdwijnen en deze vervolgens weer te activeren. Is er misschien een service waarmee dit heel gemakkelijk te realiseren is?
Wat heb je zelf allemaal al gevonden om je probleem op te lossen? Ik bedoel je bent toch niet de enige met dit probleem lijkt me zo....

We zijn geen helpdesk hier he..dus beetje eigen inzet mag best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheVMaster schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:07:
[...]
Wat heb je zelf allemaal al gevonden om je probleem op te lossen?
Ten eerste heb ik alle services nagelopen of ik daar iets qua USB support bij stond, dat heb ik helaas niet kunnen vinden. Op google krijg je ook weinig, je komt slechts mensen tegen die problemen hebben met USB vanwege een service pack.

Verder heb ik ik geprobeerd om alle USB controllers in mn hardware overzicht te disabelen en weer te enabelen, maar dit mocht ook niet baten. Er waren er twee die ik niet direct kon disabelen, omdat daar een herstart voor nodig was. Waarschijnlijk zit de telefoon daar op aangesloten. De anderen die ik wel kon disabelen hadden geen effect op de verbinding met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
Ook al met DevCon geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 19:59
RenewUSB.bat Remove all USB devices and then rescan for new ones FindAll =USB
FindAll USB*
Remove "@hwid"
Rescan 11/06/2004 Warning: May cripple your OS, use entirely at your own risk, and only after making a full backup.
I had to run this script twice before my computer accepted my new USB stick.
This script will prompt you for download if DEVCON isn't found.
DEVCON is a Microsoft tool that allows "device management" from the command line.

link!

Zoiets?

edit:
3 minuten googlen en iemand anders zegt het al :P

[ Voor 5% gewijzigd door korgakos op 03-06-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Zoek op : Re-detect usb device:
You could deactivate and then reactivate it instaed my means
of Microsoft DEVCON:
The DevCon command-line utility functions as an alternative to Device Manager

Samples:
devcon disable USB\VID_067B*PID_2517\6*12115AD4*
devcon enable USB\VID_067B*PID_2517\6*12115AD4*

The device ID you can get by means of my tool
ListUsbDrives which comes with my USBDLM tool:
http://www.uwe-sieber.de/files/usbdlm.zip
Use the 'Ctrl DevID'.

The & character has a special meaning on the XP
commandline, so the best way is to replace it by
asterisks which DEVCON sees as wildcard for 'any char'.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hiermee heb ik hetzelfde probleem als met de grafische interface

"Als ik devcon disable *usb*" uitvoer

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Ehh.., volgens mij moet je veel specifieker, het juiste device selecteren en "removen" niet gewoon de usb-root disablen. Zoals hier:
D:\> devcon remove *Kingston*
USBSTOR\DISK&VEN_KINGSTON&PROD_DATATRAVELER_2.0&REV_PMAP
\001D92A85EAA5B8B040502A
D&0: Removed
1 device(s) removed.

D:\tmp5\i386> devcon rescan

[ Voor 8% gewijzigd door djexplo op 03-06-2010 15:16 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

djexplo schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:21:
Zoek op : Re-detect usb device:

[...]
Interessant, maar ipv asterisks kun je niet die ampersand escapen? asterisks lijken mij een beetje gevaarlijk in deze.

edit: is dat niet met dakje ervoor in windows? ( ^& )

[ Voor 9% gewijzigd door mace op 03-06-2010 15:23 ]

Pagina: 1