Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 19:24
Mede-auteur:
  • LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-04 21:06

LtMarx

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2564550/BLUR_logo_RENDERED_color.jpeg

Blur

Het gebruik van powerups in een snelle arcade-racer is een gouden zet. De powerups zorgen ervoor dat een potje racen van begin tot eind spannend blijft. Het is Mario Kart, maar dan harder, sneller en stoerder. Daarnaast beschikt Blur over een groot aantal mooi vormgegeven circuits en een prettige soundtrack, evenals een diepgaande online-multiplayermodus.

Commercial

Hier wordt wel een heel bekend nintendo product op de hak genomen

Powerups

Shunt
Afbeeldingslocatie: http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20100510210434/blurgame/images/thumb/6/6c/Shunt.png/150px-Shunt.png
Makkelijk fans scoren, pakken en afvuren, hij gaat automatisch naar een persoon voor je en BOEM. Deze kun je ook gebruiken als verdediging als achterwaarts afgevuurd.

Shock
Afbeeldingslocatie: http://images4.wikia.nocookie.net/__cb20100510210434/blurgame/images/thumb/f/f9/Shock.png/150px-Shock.png
Lig je achteraan? Dan kan je de eerste flink vertragen met shock. Verschillende EMP zullen uit de hemel neerdalen, alsof Independaceday is begonnen. Iedereen die erdoor heen rijd wordt erdoor vertraagd, maar ze zijn ook goed te ontwijken.

Mine
Afbeeldingslocatie: http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20100510210431/blurgame/images/thumb/a/a0/Mine.png/150px-Mine.png
Laat iets achter voor je tegenstanders, blijft liggen tot iemand erop rijd. Om vervolgens de tegenstander in een salto te gooien. Je kunt een mijn ook naar voren gooien.

Nitro
Afbeeldingslocatie: http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20100510210432/blurgame/images/thumb/e/ea/Nitro.png/150px-Nitro.png
De bijna oh zo bekende speedboost, alleen kan je hem nu ook gebruiken om bochten haaks te nemen door hem achteruit te vuren.

Barge
Afbeeldingslocatie: http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20100510210429/blurgame/images/thumb/5/5b/Barge.png/150px-Barge.png
Herclaim je persoonlijke ruimte! VIP moet erdoor! Deze aanval geeft een schokgolf af van 360 graden, hierdoor worden tegenstanders opzij geduwd en aanvallen afgeslagen.

Shield
Afbeeldingslocatie: http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20100510210434/blurgame/images/thumb/c/cf/Shield.png/150px-Shield.png
Shield beschermt tegen alles, behalve je eigen stommiteiten.

Bolt
Afbeeldingslocatie: http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20100510210430/blurgame/images/thumb/8/8e/Bolt.png/150px-Bolt.png
Grease Lightning, schiet bliksemschichten af op je tegenstanders. Deze doen veel damage en zorgen er voor dat je tegenstander gaat slingeren. Long range shots voor meer fans.

Repair
Afbeeldingslocatie: http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20100510210433/blurgame/images/thumb/e/e2/Repair.png/150px-Repair.png
Magische uitdeuk service, je auto is zo goed als nieuw.

Overzichts filmpje van alle power-ups:

Online Id's

PS3
GOT nickPSN ID
Joint_mesyrek_
Lt. MarxLtMarx
RaineszRainesz
wheelerwhlr77

XBox
GOT nickMSN ?
VyperXVyperX8400
Player 2Player 2

PC
GOT nick???
Player 1Player 1
Player 2Player 2

Links

Reviews
Tweakers review: reviews: Blur
Metacritic review(s): PS3(score: 82), Xbox(score: 82), PC(score: 81)

Overige links
officiële site: http://www.blurgame.com/home
Trophy list: http://www.ps3trophies.org/game/blur/trophies/

Vrijwilligers

Ik heb een begin gemaakt met de topic start, maar kan nog genoeg dingen bedenken die erbij moeten. Schroom niet om ze te noemen of vrijwillig jezelf aan en dan kun je ze zelf toevoegen geloof ik.
  • Lijstje met namen die stof willen happen.
  • Screenshots

[ Voor 118% gewijzigd door LtMarx op 10-06-2010 11:21 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

joint_me schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:20:

p.s. Topicstarts heb ik nog geen kaas van gegeten, misschien dat ik vanavond eens thuis kijk. Als ik tijd heb :P
|:( Als je vannavond kijkt kun je daarna een goed topic aanmaken.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:21
Overigens niet alleen voor PS3. Ook voor Xbox 360....

Ik heb er al even van kunnen proeven bij een vriend van me. Vind de combinatie tussen powerd-up-racing en 'echte' auto's (Audi R8!!) leuk gevonden. Je moet ook wel redelijk racen, niet a la mario kart een beetje semi door de bochten heen. Keuze van de auto bij de track is ook heel bepalend (off road, grip, drift, ect...)

4-player split screen is zeer welkom. Singe player vond ik ook leuk om te doen. Online nog niet gedaan.
Al met al een vette game die zeker potentie heeft. even afwachten hoe het online gaat worden. Met 20 man ben ik wel bang dat het snel een enorme chaos wordt. Dat is in de SP soms al. 4-player split-screen ook maar dat is vaak maar met max 8 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

mexel schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:22:
[...]

|:( Als je vannavond kijkt kun je daarna een goed topic aanmaken.
offtopic:
Met de kans dat zo'n persoon denkt van: goh, een goede topicstart maken is toch wel ingewikkeld, laat dan maar. Persoonlijk zie ik dan liever een wat mindere topicstart die later eventueel met behulp van anderen uitgebreid wordt, dan helemaal geen topicstart.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
net besteld, al even getest op xbox 360... Top game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Ik heb blur geprobeerd, ik speel hem op de default difficulty settings.. wat normal is denk ik.

Ik heb wat problemen met driften, via de buitenkant de bocht binnengaan, handrem indrukken en naar links/rechts sturen, en dan bij blijven sturen werkt wel. ALLEEN, niet driften en normaal de bocht nemen, tegen een gebouw botsen waarna je door de bocht ge'catapulteerd' wordt, is sneller dan driften.. dit vind ik apart.

Dus doe ik nu iets fout met driften(lastig te zeggen ik weet het), of is het "Hit the wall at a 30° or smaller angle to take corners" een sneller principe?!)

Ik heb nu 3 1on1's gewonnen. Ik moet zeggen.. het wrecken van je opponent is veel sneller/makkelijker, dan het uitracen en eerste worden.

Ik heb zowel split/second:velocity gespeeld als blur, en deze game is toch superieur moet ik zeggen.
In split second kan je niemand rammen en kan je alleen statische explosies veroorzaken en de route veranderen. Er ontbreekt dynamiek in de game.

In Blur heb je homing missiles, kleine kogels die per 3 v erpakt zijn, AoE knockbacks, shields, turbo etc.
Dit houdt de game dynamisch, eveneens met de healthbars.

Ik heb 4 seizoenen van split second gespeeld en het is super repetitief, dezelfde banen met misschien 10% andere routes. Dezelfde explosies etc, alles. En het driften/rijden is absurd makkelijk. Als je eenmaal voor ligt dan kan je hard lachen, puur omdat die explosies super makkeljik te ontwijken zijn, en racen totaal geen moeite kost. Je hebt ook niet echt verschillende type auto's. je hebt langzame sterke auto's, snelle autos die niet snel slippen en snelle autos die wel snel slippen. Dat noem ik geen variatie, voor de rest zijn ze hetzelfde op wat snelheden na. Ze sturen precies hetzelfde.

Dan toch maar blur, ik heb nu 3.. wat zijn het? Chapters? uitgespeeld met alles perfect (alle bolletjes goud).
Het is zo dynamisch en vermakelijk, dat er bij elke race weer wat anders gebeurd en dat je nooit weet wat je te wachten staat, in tegenstelling tot bij split/second.

De grote variatie aan wagens is bij blur ook zeer netjes gedaan, elke wagen voelt weer anders aan.
Passen de vijanden zich aan, aan jouw auto klasse trouwens? dus als jij met een beginner auto rondrijdt, dat zij dan niet in de snelste D klasse rijden, maar ook in de langzamere D klasse?

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
kaluro2 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:14:
Ik heb blur geprobeerd, ik speel hem op de default difficulty settings.. wat normal is denk ik.

Ik heb wat problemen met driften, via de buitenkant de bocht binnengaan, handrem indrukken en naar links/rechts sturen, en dan bij blijven sturen werkt wel. ALLEEN, niet driften en normaal de bocht nemen, tegen een gebouw botsen waarna je door de bocht ge'catapulteerd' wordt, is sneller dan driften.. dit vind ik apart.

..........

De grote variatie aan wagens is bij blur ook zeer netjes gedaan, elke wagen voelt weer anders aan.
Passen de vijanden zich aan, aan jouw auto klasse trouwens? dus als jij met een beginner auto rondrijdt, dat zij dan niet in de snelste D klasse rijden, maar ook in de langzamere D klasse?
Daar zit dat driften hem ook in. Verschilt onwijs per auto heb ik het idee. Ik pak de bochten vaak met gas los/beetje bijremmen en bijsturen. Handrem alleen voor de hele scherpe bochten. Maar dit is dus wel anders bij een 'grip' auto dan een drift. Je moet een beetje de feeling krijgen met de tracks en autos.

Wat ik btw heel vet gedaan vind zijn de turbos. Als je gewoon a drukt (xbox) is het gewoon een boost. Doe je naar achteren + A dan word je heel even stil gezet en kan je jezelf de goede kant op sturen. Vervoglens boost je weg uit die positie. Je moet het even onder de knie krijgen maar dan is het ook heel vet. Bochtjes waar je net uitschiet kan je op die manier heel goed corrigeren.

Veel powerups kan je btw naar voren en achteren schieten. Zoals mines. Gewoon neerleggen of naar voren schieten als iemand vlak voor je rijd. Leuk opgepakt.....

Ook de 'mods' zijn een leuke toevoeging vind ik.

[ Voor 3% gewijzigd door KingKoning op 03-06-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:07
wat een vet spel, heb door de warme weer niet veel tijd gehad om te spelen, maar die kleine uurtjes die ik erin heb gestoken waren echt zo vet. Dit zijn racegames die ik dan echt super heftig vind :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Ik mis eigenlijk wel wat friends die ik kan challengen. Mijn online (PSN) id is: LtMarx
Kan in de TS niet een lijstje worden aangelegd met xbox en ps spelers?

Kunnen xbox en ps spelers elkaar challengen (via facebook/twitter/blur website)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Heb net friendslijst toegevoegd aan de startpost, voor de rest heb ik ook nog niet echt naar dat challenges gekeken.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Ik heb nu 4 rivals verslagen en ik zit al ver boven de 200k fan points,
spoiler:
150k ofzo is al level 25 (max).

Ik heb de game nu op hard draaien omdat medium echt veels te makkeljik was.

Na 20 seconden lag ik eerste ( A class races nu meestal ) en no way dat ze me in konden halen.
En als ik dan de race uit had dan deed ik hem opnieuw voor fanpoints/fangates, het was echt te simpel.

spoiler:
Wel jammer dat er maar 25 fan levels zijn... daar zit je in no-time op.

De laatste chapter "Show down", daar zit een prerequisite in van "Drive over 120 MPH for an entire lap". Dat is me dusver nog niet gelukt, is echt een uitdaging. Het is me wel bijna gelukt, maar dan ga ik bij een bocht nog de mist in.

De "King of Pure Speed" achievement is ook wel grappig, die krijg je als je 200mph+ rijdt (zonder nitro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-04 14:11
ik meld me ook even in dit topic: speel op PS3 onder nick whlr77 dus als er mensen een keer willen multiplayen.

Door mooie weer en andere verplichtingen nog niet zover, de game is echter niet moeilijk als je wat racegames gewend bent. Zie uit naar de multiplay sessies zoals ik ze ook in Burnout Paradise gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:54

Roytoch

Nietes

Warme weer blijft nadelig bij dit soort spellen ;) en de pc-tijd die ik overhoudt ben ik geforceerd in school te steken helaas. Ik heb het spel op launchdate gekocht voor de PC, en ben redelijk tevreden. Het is geen spel dat je aandacht lang vasthoudt imho: een paar races en 45 minuten verder stop ik vaak weer. Aan de andere kant heb je dan wel 45 minuten op het puntje van je stoel gezeten, met klamme handjes.

De combinatie van bestaande auto's en allerlei powerups werkt supertof, racen tegen vrienden is ook gaaf, alleen deze game heeft ook weer last van het bekende 'we vernaggelen je hele internet experience door onze debiele settings' probleem.

Wat is namelijk het geval? Het spel heeft een aantal open poorten nodig anders krijg je die achterlijke nat-settings nooit op open (zeg jeej als je nu denkt aan CODMW2), en if not werkt het online-deel echt voor geen meter. Die poorten staan natuurlijk nooit en te nimmer in het boekje en moet je van het forum afhalen. Niet dat het dan werkt, maar ach.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
^^ volgens mij zijn er gigantische ps3 online mplayer problemen op dit moment en is bizarre games hard bezig om dit op te lossen via een patch.

Zou je tot die tijd een korte how-to hier kunnen neerzetten om welke poorten het gaat en wat precies symptomen zijn van een foute netwerkverbinding?

Ook weer materiaal trouwens voor de TS wat mij betreft!

@wheeler: vanavond voeg ik je wel even toe!

@all: wellicht tof idee om 1 map en 1 auto elke week te kiezen en een tweakers blur contest te houden. Kijken wie de snelste tijd kan neerzetten in de tijdspanne van 1 á 2 weken. Is hier animo voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
kaluro2 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 08:25:
Ik heb nu 4 rivals verslagen en ik zit al ver boven de 200k fan points,
spoiler:
150k ofzo is al level 25 (max).

Ik heb de game nu op hard draaien omdat medium echt veels te makkeljik was.

Na 20 seconden lag ik eerste ( A class races nu meestal ) en no way dat ze me in konden halen.
En als ik dan de race uit had dan deed ik hem opnieuw voor fanpoints/fangates, het was echt te simpel.

spoiler:
Wel jammer dat er maar 25 fan levels zijn... daar zit je in no-time op.

De laatste chapter "Show down", daar zit een prerequisite in van "Drive over 120 MPH for an entire lap". Dat is me dusver nog niet gelukt, is echt een uitdaging. Het is me wel bijna gelukt, maar dan ga ik bij een bocht nog de mist in.

De "King of Pure Speed" achievement is ook wel grappig, die krijg je als je 200mph+ rijdt (zonder nitro).
Ik heb precies tzelfde. Alles wel zon beetje gehaald, behalve die laatste 1 on 1, en dat komt precies door die prerequisite die je hierboven beschrijft. In t begin had ik nog wel is moeite met die races maar nu ik praktisch alle auto's heb unlocked is t allemaal geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-04 15:15
Hehe, leuk om te zien dat je hem ook heb gekocht na je ervaringen bij mij, Marx :)

Ik hoop dat er idd wel iets te doen is met cross-platform challenges, desnoods via facebook ofzo...

Mochten mensen mij op de Xbox willen uitdagen, mijn ID daar is "VyperX8400".

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

KingKoning schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:17:
[...]

Ik heb precies tzelfde. Alles wel zon beetje gehaald, behalve die laatste 1 on 1, en dat komt precies door die prerequisite die je hierboven beschrijft. In t begin had ik nog wel is moeite met die races maar nu ik praktisch alle auto's heb unlocked is t allemaal geen probleem meer.
Ik ga vanavond proberen om 3 turbo's te stacken en deze te spammen om de bocht door te komen. Het is zeg maar een Z bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-02 21:16
Spel zaterdag gekocht.
Tot nu toe nog wel aardig mee vermaakt,weinig tijd gehad om echt serieus ervoor te gaan zitten.
Volgende week lang weekend dan maar eens zien,hoever we komen

PSN id Rainesz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
kaluro2 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:05:
[...]

Ik ga vanavond proberen om 3 turbo's te stacken en deze te spammen om de bocht door te komen. Het is zeg maar een Z bocht.
spammen? Je bedoelt met pijltje naar achter? Dat gebruik ik ook vaak bij haarspelden enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:35
Dat naar achter boosten moet ik ook eens proberen. Verder is het echt een geniaal spel, zeker in combinatie met een nieuwe HD tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
update voor de ps3 1.01 is uit. Changelog is nergens te vinden.

[ Voor 35% gewijzigd door LtMarx op 08-06-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Weer enkele namen toegevoegd, maar heb niet veel tijd om andere dingen toe te voegen. Zijn er nog mensen die vrijwillig de TS willen aanvullen?

@Lt. Marx jij lijkt me een aktief iemand?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
^^ ja hoor ik wil best de TS wat onderhouden zo nu en dan samen met jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-04 20:10

Fid3lity

Spectre X

Shit zeg deze game heb ik lang op zitten wachten... Nou eerst maar even zorgen dat ik overga en dan gaat 'ie in bestelling hoor (PC) :+

Veel plezier voor degenen die het spel al hebben! Enne succes met de TS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Eindelijk een topic ;)

Ik heb het spel al 2 weken, en moet zeggen dat het nog steeds verslavend is!
Single player zit goed in elkaar, en multiplayer blijft helemaal leuk.

Valt me op dat er niet superveel mensen online zijn, meestal een stuk of 3000-3500 in totaal als ik speel (xbox)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:35

Soggney

Zeekomkommer

Totaal nog geen tijd gehad om eens goed door te spelen, na de install direct 2 races gespeeld, ziet er vet uit, De optie voor split screen is eigenlijk de hoofdreden waarom ik dit spel heb gekocht. Aangezien veel te veel games asociaal zijn en bijna enkel op internet te spelen zijn. (Sommige zelfs geen LAN meer zonder inet :( ) Ik ben er zeker van dat ik me dit niet ga beklagen.
Online nog niet geweest hiermee, maar zodra ik er wat meer tijd in kan steken zal dit wel gebeuren.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 22:30
met elk spel is mijn NAT open of moderate behalve met BLUR!
hij staat alleen met blur op strict? nu is het probleem dat ik heel
moeilijk in een game kom en niemand uit me vriendenlijst kan ik joinen
en hun mij niet?
Red dead redemption speel ik zonder probleem maar dit is wel heel irritant!

ps. na elke multiplayer game disconnect hij ook?

heeft iemand een idee hoe ik het open krijg want ik heb er de ballenverstand van dat gedoe!

edit. nou heb ik deze link gevonden http://bizarrecreations.c...iewtopic.php?f=45&t=18859

maar ik zou niet weten hoe ik dat in me router moet invoeren?
als ik iets wil toewijzen in me router ziet het er zo uit..

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2z9hct4.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door r--ndy op 09-06-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:49
Ik kwam niet eens voorbij het invoeren van de key, hij bleef maar zeggen dat hij niet correct was... Bleek opgelost nadat ik poort 3074 voor tcp en udp geforward had... Wel echt zwaar bager gecode zeg, zowel dat hij dan zegt dat de key niet klopt als dat het überhaupt nodig is om poorten te forwarden? Dat betekent dus per definitie dat je geen 2 systemen met het spel achter 1 modem kunt hebben zonder de portforwards steeds aan te passen???
Overigens, prijs je gelukkig met een paar duizend spelers op xbox, op pc zag ik er een paar 100... was wel 's middags en ik heb nog niet veel game modi vrij gespeeld... Even kijken, ik zie er nu...
Ok, never mind, ik zie nu dat er linksboven een total players online counter staat... 161?! ;w Ik was er eigenlijk een klein beetje vanuit gegaan dat de verschillende versies wel met elkaar zouden kunnen spelen, maar niet dus. Had ik natuurlijk kunnen weten als ik vantevoren onderzoek gedaan had, maar ja, zo is het toch wel een stuk minder. Heb nog niet heel erg spijt er van, maar wel een beetje.
Het is verder wel een leuk spel hoor, maar de grote aantrekkingskracht zit in de multiplayer, en dat is bagger als er te weinig spelers zijn. Bovendien is het duidelijk een slechte port op de PC. Controls zijn zoals wel bekend niet aan te passen, nou heb ik gelukkig een 360 controller... maar dan zit je weer met het probleem dat alle control hints op het scherm gewoon van keyboard uit blijven gaan. Andere spellen laten ook gewoon de xbox controls zien als ik dat ding gebruik, waarom kan blur dat niet? Oh well...
Denk dat er binnenkort toch maar eens een xbox moet komen, PC gaming wordt toch steeds minder :(

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 19:11

Sm0k3r

cough...cough...

Ik heb een heel andere vraag:

Hoe nemen jullie scherpe bochten of hoe driften jullie, als je het realistisch doet dus vol op de rem voordat een bocht aan komt en als je in de bocht zit vol op het gas wordt je verslagen door de mensen die hun auto gewoon laten knallen tegen een muur!!!

Hoe lossen jullie dit op en kennen jullie dit fenomeen?

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 22:30
Sm0k3r schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:11:
Ik heb een heel andere vraag:

Hoe nemen jullie scherpe bochten of hoe driften jullie, als je het realistisch doet dus vol op de rem voordat een bocht aan komt en als je in de bocht zit vol op het gas wordt je verslagen door de mensen die hun auto gewoon laten knallen tegen een muur!!!

Hoe lossen jullie dit op en kennen jullie dit fenomeen?
met de nitro power up je stick waarmee je stuurt naar achter en dan power up activeren .. daarmee ga je slow motion en kan je dus scherpe bochten en dergelijke goed nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Het verschilt ook heel erg per auto. Met driftauto's probeer ik meestal met gas los en eventueel beetje bijremmen/sturen door de bocht te driften.
Bij Grip auto's gebruik ik vaak kort handrem + sturen om een beetje bij te sturen.

Wat ook vaak aardig werkt is een barge (blauw) bij je te hebben. Je tegenstander gebruiken om de bocht goed te maken door tegen hem aan te rammen en hem dan uit de bocht te knallen met je barge.

Ik probeer bij scherpe bochten altijd een nitrotje achter de hand te houden voor noodgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

KingKoning schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:31:
Het verschilt ook heel erg per auto. Met driftauto's probeer ik meestal met gas los en eventueel beetje bijremmen/sturen door de bocht te driften.
Bij Grip auto's gebruik ik vaak kort handrem + sturen om een beetje bij te sturen.

Wat ook vaak aardig werkt is een barge (blauw) bij je te hebben. Je tegenstander gebruiken om de bocht goed te maken door tegen hem aan te rammen en hem dan uit de bocht te knallen met je barge.

Ik probeer bij scherpe bochten altijd een nitrotje achter de hand te houden voor noodgevallen.
Ja ik zie hier antwoorden dmv powerups (behalve quote hierboven), vindt het best jammer dat ze inconsistent bezig zijn geweest qua arcade factor, als ze racen hadden overgenomen van burnout paradise dan zou hij super zijn.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:46
ik heb gisteren de game gekocht, maar ik vind hem vies tegen vallen.

graphics zijn mooi, maar er zit totaal geen gevoel van snelheid in de game. Tevens voelt de besturing mij gewoon niet lekker aan.

Dat wordt morgen dus even ruilen voor een andere game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
^^ grappig. Ik vind het juist best wel snel. De lagere klasses auto's niet nee maar klasse A gaat echt wel snel. En de besturing is nog nooit zo prettig geweest. Heerlijk arcade maar met genoeg realisme om het leuk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Lt. Marx schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:51:
^^ grappig. Ik vind het juist best wel snel. De lagere klasses auto's niet nee maar klasse A gaat echt wel snel. En de besturing is nog nooit zo prettig geweest. Heerlijk arcade maar met genoeg realisme om het leuk te houden.
Ik weet waar pdebie het over heeft, het is een chaos op het gebied van stijlen, het is geen full-arcade racer.

Mijn maten zijn het ook met me eens dat ze racen iets minder realistisch mochten doen, rijden is te realistisch maar je kan je auto wel met 190 per uur tegen een muur laten knallen zonder gestraft te worden maar als je keurig wilt rijden waardoor je sneller hoort te zijn wordt je verslagen door de gasten die gewoon muur pakken en weer door rijden. De autos voelen beetje topzwaar aan, alsof ze van lood zijn gemaakt en dan heb ik het over de besturing.

Maar ja het is oneerlijk om ze te vergelijken met burnout paradise want die gasten hebben tig jaar ervaring met tig versies van burnout (de kapitalisten) en wipeout vergelijken mensen het ook veel mee maar dat is ook oneerlijk want wipeout is constant een evolutie, telkens hetzelfde spel maar met kleine tweaks dus ook de jaren ervaring.

Hierdoor vind ik wel dat ze iets teveel vragen voor een racespel, 40+ euro is beetje aan de hoge kant.

Maar ja, je kan niet alles hebben en naast mijn wipeout en burnout paradise is het wel een leuke toevoeging.

edit: wie deelt mijn mening over de moeilijkheidsgraad; van eerste campaign naar de tweede is het meteen 5x zo moeilijk. Ik speel voor 5 lampen, fans en de gates maar dat is na de eerste meteen bijna onmogelijk!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Sm0k3r op 11-06-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Sm0k3r schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:26:
[...]

De autos voelen beetje topzwaar aan, alsof ze van lood zijn gemaakt en dan heb ik het over de besturing.
inderdaad, dit is precies wat ik bedoel. Het voelt gewoon niet lekker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

pdebie schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:31:
[...]

inderdaad, dit is precies wat ik bedoel. Het voelt gewoon niet lekker aan.
Ben jij toevallig een PS3 speler en zo ja heb je een headset, ik wil best nog een serieuze racer toevoegen aan mijn lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Laatst online: 16-04 15:15
Ben het met jullie eens over de besturing... Een hoop auto's (zelfs de drift auto's) hebben last van onderstuur. Pas op het moment dat je de (hand)brake gebruikt komt de achterkant los. Ook verlies ik met driften telkens meer snelheid dan ik verwacht... Maar dat kan ook aan mijn ervaringen met arcade-racers zoals Need For Speed liggen. 8)

Over de moeilijkheidsgraad: dat schijnt zo te horen... Het zou je aanmoedigen om later met betere auto's de events opnieuw te gaan spelen om zo meer lampjes te halen. Ik zelf vind het vrij vervelend, omdat ik graag een tier afrond voordat ik verder ga naar de volgende. Oh well. :)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Sm0k3r schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:36:
[...]

Ben jij toevallig een PS3 speler en zo ja heb je een headset, ik wil best nog een serieuze racer toevoegen aan mijn lijst.
ik ben inderdaad PS3 speler, maar geen headset (nog).

PSN = PdeBie
stuur maar een bericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

pdebie schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:56:
[...]

ik ben inderdaad PS3 speler, maar geen headset (nog).

PSN = PdeBie
stuur maar een bericht ;)
Heb je toevallig een PC headset, wij communiceren via Skype party chat, betere kwaliteit en neemt geen bandbreedte van je PS3 die maar 10Mbit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ja die heb ik, alleen m'n pc staat in een andere kamer dan m'n ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

KingKoning schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:45:
[...]

spammen? Je bedoelt met pijltje naar achter? Dat gebruik ik ook vaak bij haarspelden enzo.
spoiler:
Nee, ik bedoel ze snel achter elkaar gebruiken om alsnog die bocht met >140MPH uit te komen.
Als ik op achteruit druk dan dropped mijn speed naar 20MPH ofzo.. wat dus niet mag.

Anyway ik heb het gehaald en de game uitgespeeld.
Wat wel teleurstellend is, is dat de auto die je van de laatste chapterboss krijgt, langzamer is dan de wagen die je unlocked door 25 fanlevels te behalen.

Wat ook zo is, is dat als je goed drift/stuurt, je de muurbeukers kan verslaan. Het vergt oefening, veel oefening. maar ik heb het nu redelijk onder de knie.

[ Voor 34% gewijzigd door kaluro2 op 11-06-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Ik heb het driften met handbrake nog niet onder de knie, bij de eerste aanraking met de handbrake sta ik al achterstevoren.

Paar keer getest, maar ik wordt er niet beter op. Jammer dat ik dat alleen maar in-race kan testen, zou graag gewoon rondjes willen rijden om te oefenen zonder steeds opgeblazen te worden :|

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

joint_me schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:05:
Ik heb het driften met handbrake nog niet onder de knie, bij de eerste aanraking met de handbrake sta ik al achterstevoren.

Paar keer getest, maar ik wordt er niet beter op. Jammer dat ik dat alleen maar in-race kan testen, zou graag gewoon rondjes willen rijden om te oefenen zonder steeds opgeblazen te worden :|
Off-line kan je oefenen toch, spel heeft een SP en een MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

pdebie schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:20:
ja die heb ik, alleen m'n pc staat in een andere kamer dan m'n ps3.
Neeeeeeeeeeeeeee, je hebt toevallig geen notebook of netbook zoals mijn maten, ik speel ook met notebook waar Skype op staat en zijn we met z'n 4'en aan het roepen (schelden)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
nope, toevallig niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 17-04 16:49
speelt er iemand op de PC? bij mij draait het spel niet helemaal soepel, terwijl ik toch voldoe aan de minimal recommended system requirements.

minimal recommended- ik
cpu: e6300 - e6300 (3.2 GHz)
video: 1800XT - x1950pro

ik geef toe, het is al een verouderde setup, maar met alles op minimum zou het toch moeten draaien gezien de vereisten. helaas blijft het spel regelmatig een minuutje of zo hangen, waarna het weer verder gaat. CPU activiteit staat ook op 100%

tips?

[ Voor 4% gewijzigd door Byte_Me op 12-06-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Voor problemen moet je in Spielerij - Problemen & Vragen zijn. Lees wel eerst even de FAQ door: SPV FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Zeer vet spel, heerlijk arcade race met powerups (sjonge wat is dat lang geleden die powerups). Een lekkere afwisseling tussen al het NFS en FM geweld. Speel hem op de tv via mijn pc met een xbox controller en de gfx zijn zeer goed.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 17-04 16:49
TheZeroorez schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:59:
[mbr]Voor problemen moet je in Spielerij - Problemen & Vragen zijn. Lees wel eerst even de FAQ door: SPV FAQ[/mbr]
sorry, ik wist niet dat het niet de bedoeling was dat ik dat in dit topic postte. maar nu het hier toch staat geef ik toch maar de "oplossing", mocht iemand anders hetzelfde probleem tegenkomen (het is kennelijk een bekent probleem, het CPU gebruik van dit spel). Ik heb een nieuwe windows 7 installatie gemaakt en daarop werkt het spel wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:35

Soggney

Zeekomkommer

De splitscreen is zalig, dit weekend hebben we met 4 zitten racen, bij hoeveel games op de pc kan je dat nog? Blijkbaar kan activision dan toch nog iets goed

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91252

Heb het spel sinds gisteren op de pc! mn nickname is : floris86 het is een geniaal spel! en erg verslavend, ik ben alleen benieuwd waarom sommige mensen met de start veel harder weg rijden dan ik ( soms hebben we dezelfde auto:S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Anoniem: 91252 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:13:
Heb het spel sinds gisteren op de pc! mn nickname is : floris86 het is een geniaal spel! en erg verslavend, ik ben alleen benieuwd waarom sommige mensen met de start veel harder weg rijden dan ik ( soms hebben we dezelfde auto:S)
Idd,

Ik heb ook al op forums e.d. gezocht of er een soort "boost-start" bestaat (zoals bij mario gassen wanneer het oranje licht begint te schijnen)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wat een gare console port, ik kan de fucking controls nog niet eens aanpassen. :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:59
Echt een lekkere game is dit zeg. Khad hem eigenlijk alleen maar gekocht omdat hij nog geen 33 euro was bij Play en hij lag nu al meer dan een week in het plastic. Gisteren even geprobeert en tis idd een volwassen Mario met meer taktiek in de powerups. En nu alleen nog maar offline gespeeld dus moet alleen maar beter worden.

Mis wel vergelijkingsscores dus voor de Xbox-spelers .....Nickname : Bambeakz :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

KingKoning schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:31:
Gas los? Dan rem je zoveel af tijdens bochten dat je net zo goed kan remmen en de bocht normaal kan nemen, dan ben je nog sneller door de bocht heen ook.

Gas gedurende een groot deel van de bocht los houden is geen optie als je goed weg wilt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
xbox gamers voeg maar toe : sleepwalker1 be

Ben net aan de 3rde offline persoon begonnen en online level 9 bereikt , wie wil racen zeg maar :)

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ben ook lekker aan het knallen, maar "fully bolt 8 cars" bij "carvers demand" krijg ik niet voormekaar.

Wat is het??, ik dacht 3 bolts/schoten op 1 auto, maar dat telt niet.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

laat maar het is gelukt, telt enkel in de race

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364567

Hoi,

Vet spel, alleen wat mij enigzins tegenvalt is dat er op de PC-versie niet de mogelijkheid is een stuurtje te gebruiken. Een racegame zonder ondersteuning voor stuur, dat is toch anno 1900? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik denk dat je zowiso beter af bent zonder een stuurtje. Dit is een enorme arcade racer en mijn ervaring daarmee is dat het enkel lastiger is met een stuurtje.
Wat je kan proberen is XPadder te gebruiken en zien of je je stuurtje als 'joystick' aan de praat krijgt.
Voor de rest weet ik dat de PC versie niet zo hoogstaand is maar een vrij simpele port. Dat maakt het daarom niet minder leuk imo.

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KooolaNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-02 03:53

KooolaNL

Hurry up noob microwave

Bij mij (pc) kan ik niet eens verbinden met de servers
heb dit spel gekocht en sinds ik heb heb geinstaleerd kan ik dus niet multiplayer speler

YouTube: This is what happens when u buy Blur

Mijn pc naam is KooolaNL voor toe te voegen aan de lijst

hier kon u advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Hoe schiet ik achteruit op de pc? Met de ps3 controller lukt het mij moeiteloos maar als ik op "s" druk op de pc gebeurd er niks nada noppes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xephasis
  • Laatst online: 18-04 08:27
Is het mogelijk om op de pc lan te spelen, offline, gewoon op een ouderwets netwerkje.
En heeft iemand daar ervaring mee?

Als dat mogelijk is ga ik hem vanmiddag kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Echt de grootste bagger die er bestaat qua racegames voor de pc. Zit je met een momo stuurtje, wil blur dat je moet het toetsenbord speelt. How sad can you be...

leuk voor op een xbox, maar op de pc is het een lachertje. Spel was na 1 minuut ook weer gedeinstalleerd. Er komt gewoon geen race game op mijn pc die ik niet met mjn momo stuur kan spelen.

En dan vind Activison het gek dat mensen het spel niks vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xephasis
  • Laatst online: 18-04 08:27
Ik heb hem inmiddels gekocht en het werkt ook met lan geweldig, gewoon met iedereen met één cd, super! Single player vind ik minder.

@Pandemic, volgens het boekje met l/r shift, zelf gebruik ik liever een xbox controller!

@snoeiki, Ja mijn stuurtje werkte ook niet, stom dat ze dat er niet even inbouwen, zo moeilijk kan dat toch niet zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-04 00:20
Ligt het aan mij of speelt niemand dit spel online op de PC?

Ik zie meestal maar 68 gamers online, is dit spel niet aangeslagen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-04 14:11
Volgens mij op de PC niet zo, ik moet zeggen dat er 's avonds redelijk wat racers op de PS3 zijn maar daar werkt het spel dan ook veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-04 00:20
Hmm ik heb er niet zoveel problemen mee...

Wel jammer dat er zo weinig dit spel gamen. Op een lan lijkt me dit zo'n vette game

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:34
Eindelijk betaalbaar!!

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51OD3r4HI8L._SL500_AA300_.jpg
20,49 GBP incl. verz. bij HMV.com

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-04 14:36

mrdjey

That Shit is Wack

Hij was laatst ook €25 bij de intertoys.
heb hem toen ook gehaald

ZaanLan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Zijn er mensen met VOIP die een potje willen doen, ben op zoek naar NL spelers met VOIP voor zooitje private games (op de PS3).

We spelen gezellig en er wordt veel gelachen, groep bestaat uit 1 duitser, 1 canadees, 3x nederlands dus er is nog ruimte zat.

Ik ben zelf een legend 6 speler, de andere nederlanders zijn legend 7 en 1, de canadees legend 1 en duitser ook legend 1

[ Voor 21% gewijzigd door Sm0k3r op 05-09-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
  • Laatst online: 22-04 19:54
Speel Blur ook regelmatig op m'n PS3 :) vooral de multiplayer is erg leuk.
Mijn online-id is LightLuke92 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Laatst online: 18:19

Niellie41

[object Object]

Ik speel ook vaker Blur, maar dan op de Xbox 360.
Gisteren mijn eerste online overwinning ooit gehaald. Het was super spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:47
wheeler schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:46:
Volgens mij op de PC niet zo, ik moet zeggen dat er 's avonds redelijk wat racers op de PS3 zijn maar daar werkt het spel dan ook veel beter.
Dat betwijfel ik. De standaard online multiplayer instellingen voor deze game zijn ruk. Zelfs ik heb veel moeite om een game te joinen online. Heb bijna alles geprobeerd om mijn NAT type van 3 naar twee te krijgen (wat overigens gelukt is) maar nu blijkt dat ik type 1 moet hebben om het werkend te krijgen. Met Type 3 & 2 kan ik alleen maar hosten...

Toffe game, zeker weten, maar dat ik tegen vrienden geen live games kan spelen vind ik bijzonder treurig.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Chckdsk! schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:29:
[...]

Dat betwijfel ik. De standaard online multiplayer instellingen voor deze game zijn ruk. Zelfs ik heb veel moeite om een game te joinen online. Heb bijna alles geprobeerd om mijn NAT type van 3 naar twee te krijgen (wat overigens gelukt is) maar nu blijkt dat ik type 1 moet hebben om het werkend te krijgen. Met Type 3 & 2 kan ik alleen maar hosten...

Toffe game, zeker weten, maar dat ik tegen vrienden geen live games kan spelen vind ik bijzonder treurig.
Je moet in je router uPnP aanzetten en in je PS3 ook, ik heb NAT-type 2 en dat is juist het beste van wat je kan hebben.

En in Blur moet hij op NAT-type OPEN staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Iemand enig idee hoe je splitscreen doet met xbox controller en keyboard (op pc).
Bij mij kan ik dan bij 2 players alleen bij player 1 auto selecteren met keyboard en xbox controller maar player 2 kan ik niet besturen/kiezen om auto te selecteren.
Anyone?
Pagina: 1