Ik ben bezig geweest met de installatie van de ING PKI - software, dat "ING Inside Business" heet.
Dit gebeurde 's avonds, dus was de helpdesk niet direct te bereiken, waardoor ik dus lekker mocht wachten tot de volgende dag.
Omdat ik het niet heb kunnen googelen, bedacht ik mij dat t wel handig was het ergens te sharen, dit topic is dus puur om dit op het internet te vinden te krijgen. geen echte discussie nodig..
Ik heb de volgende problemen gehad met deze installatie procedure.
1) Java
De software vereist Java, echter er wordt nergens gesproken over Java, alleen krijg je op een gegeven moment de melding dat er een plugin niet geladen kan worden. (hier had ik de helpdesk niet voor nodig..)
[/edit] dit staat wel in de manual, maar ja wie leest dat nou? ;-) [/edit]
2) Service op Automatisch
Ik kreeg wel het icoontje van de cardreader, echter stond er een "pauze-tekentje" doorheen, wat soms weer wel en soms weer niet gebeurde..
De helpdesk vertelde mij het volgende:
Er wordt een service "Smartcard service" geïnstalleerd, die soms op "handmatig" gezet wordt.
Die moet dus even op "automatic" gezet worden en dan loopt t als een zonnetje.
Dit gebeurt nu en dan eens, soms staat deze service wel op automatic
De helpdesk was overigens prima te bereiken, en professioneel.
Dit gebeurde 's avonds, dus was de helpdesk niet direct te bereiken, waardoor ik dus lekker mocht wachten tot de volgende dag.
Omdat ik het niet heb kunnen googelen, bedacht ik mij dat t wel handig was het ergens te sharen, dit topic is dus puur om dit op het internet te vinden te krijgen. geen echte discussie nodig..
Ik heb de volgende problemen gehad met deze installatie procedure.
1) Java
De software vereist Java, echter er wordt nergens gesproken over Java, alleen krijg je op een gegeven moment de melding dat er een plugin niet geladen kan worden. (hier had ik de helpdesk niet voor nodig..)
[/edit] dit staat wel in de manual, maar ja wie leest dat nou? ;-) [/edit]
2) Service op Automatisch
Ik kreeg wel het icoontje van de cardreader, echter stond er een "pauze-tekentje" doorheen, wat soms weer wel en soms weer niet gebeurde..
De helpdesk vertelde mij het volgende:
Er wordt een service "Smartcard service" geïnstalleerd, die soms op "handmatig" gezet wordt.
Die moet dus even op "automatic" gezet worden en dan loopt t als een zonnetje.
Dit gebeurt nu en dan eens, soms staat deze service wel op automatic
De helpdesk was overigens prima te bereiken, en professioneel.
[ Voor 3% gewijzigd door pear7777 op 05-06-2010 12:56 ]