Excel 2003: Kopiëren formule

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bestand met daarin een export van factuurgegevens uit een softwarepakket dat wij gebruiken. Dit bestand moet zo bewerkt worden dat gegevens uit 2 kolommen (factuurnummer en omschrijving afgenomen goederen) worden samengevoegd. Hiervoor heb ik de volgende formule gebruikt: =TEKST.SAMENVOEGEN(F7;"*";G8). Nu is het zo dat ik deze formule wil kopiëren naar alle oneven regels binnen deze kolom.

Ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd, maar krijg niet het gewenste resultaat.
De waarde die nu wordt weergegeven na gebruik van de formule is de volgende: 20100653*20 M. Dit zijn ook de gegevens die ik wil hebben, maar de formule is natuurlijk ook niet echt spannend.

Als ik de formule gewoon kopieer d.m.v. CTRL + selecteren oneven velden/rijen + plakken werkt de formule prima. Het is alleen een dusdanig groot bestand dat ik dit niet handmatig wil gaan doen.

Als het veld waar de formule in staat kopieer d.m.v. het slepen van het formule veld, wordt de uitkomst helemaal spannend.

Als ik bijvoorbeeld de eerste 4 velden (rij 1,3,5,7) voorzie van de juiste formule en deze kopieer wordt alleen de inhoud gekopieerd.

Ook als ik bij bovenstaande opties bij plakken speciaal kies voor alleen de formules werkt het niet.

Nou ben ik (zoals bovenstaand misschien doet vermoeden) geen excel nitwit, maar ik ben ff out of options.

Uiteindelijk wil ik bovenstaande en nog een aantal andere formules in een macro plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Gebruik de doorvoer-optie.
Selecteer de cel met de formule en de lege daaronder, klik op het kleine blokje rechtsonder (je cursor veranderd in een zwart kruis) en sleep de formule zo ver als jij hem hebben wil. De cellen worden nu automatisch gevuld met afwisselend de formule en de lege cel. De verwijzingen in de formule worden hierbij automatisch aangepast.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook al geprobeerd, maar dat werkt dus niet.

Ik heb een deel van het bestand bijgevoegd met in veld G1 de formule. Deze moet vervolgens worden gekopieerd naar G3, G5, G7, etc

0 V 60 3 10 20100653 2010065320 M A 20410
1 V 60 10 20100653 20 M A 20410
0 V 60 3 10 20100654 LAMMERS 20410
1 V 60 10 20100654 24 M A 20410
0 V 60 3 10 20100655 SEAKINS TAV DHR MENNO DRI 20410

De formule is zo dat in veld G1 de tekst van F1 en G2 wordt samengevoegd. Dit moet ook gebeuren in G3, hier moet dan de tekst van F3 en G4 worden samengevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:13:
Dat heb ik ook al geprobeerd, maar dat werkt dus niet.
Wat werkt daar niet aan dan ? Als je op de 1e regel je formule zet en dan een open plek, deze selecteerd en via het blokje naar beneden trekt krijg je om en om de formule en een lege regel. Hierbij wordt de formule automatisch aangepast. Wat krijg jij dan als je dit doet ?

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen staat er op de 2e regel ook data. Deze wordt dus meegenomen bij de kopieeractie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ah, dat had je erbij mogen melden, want dat maakt de meer voor de hand liggende opties onmogelijk.

In dat geval: maak je formule, zorg dat hier een lege cel onderstaat (kopieer de inhoud eventueel naar een tijdelijke locatie), selecteer en kopieer beide cellen, selecteer alle doelcellen (inclusief de even cellen), kies plakken speciaal en vink 'skip blanks' (lege cellen overslaan) aan. Daarmee zou het moeten werken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Juist dat is hem!! Helemaal goed!

Mag ik u danken!
Pagina: 1