Clip's / busjes t.b.v. bevestigen MOBO in behuizing.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:05
Even een simpele korte vraag hier;

Heeft iemand een idee waar je afstandbusjes of bevestigingsclips kunt kopen waarmee je het moederbord bevestigd in een behuizing?

Ik heb al het een en ander gezocht op google maar niet kunnen vinden. Wellicht kan ik langs gaan bij een computerwinkel en daar vragen of ze deze hebben. Misschien zijn deze ook ergens te kopen?

Ik heb ze nodig omdat ik een eigen case wil ontwerpen. Het handigst zou zijn als ik dan van die clipjes zou vinden. Dan kan ik gewoon rechthoekige gaten uit de achterkant van de behuizing houden, waar ik de clipjes dan in kan klikken.

edit:
Een afstandsbusje met buiten en binnendraad zou ook voldoen. Op die manier zou ik dan draad in de achterplaat kunnen tappen en ze er gewoon in kunnen draaien (ik ga er dan even vanuit dat ik het voor elkaar ga krijgen m4 te tappen in 1mm alu)

Kan ik gewoon heel slecht zoeken, zijn ze nergens te krijgen, of hebben ze een of andere exotische naam die ik niet weet o.i.d.?

Bij voorbaat dank voor eventuele reactie!

[ Voor 14% gewijzigd door assje op 03-06-2010 08:59 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:59

Haan

dotnetter

Ik zou langsgaan bij een computerwinkel. Wij hadden een bak met duizenden van die dingen, die gaven we altijd gewoon mee als iemand er een paar nodig had.
Die klipjes is misschien lastiger aan te komen, mijn Lian-Li kast gebruikt die dingen, maar geen idee of je ze ook ergens kan bestellen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:25
Op bij de Conrad (www.conrad.nl) heb ik dat soort spul wel eens gezien, kijk daar maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Of natuurlijk een bestaande kast nemen en daar de plaat voor het mobo (en bijbehorend bevestigingsmateriaal) van gebruiken in je mod.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Bedankt voor de reacties,

Had al eerder bij conrad gekeken, maar nu iets grondiger en heb inderdaad de afstandbusjes gevonden. Kijk dan eerst wel even bij een computerwinkel hiervoor. De clips hebben ze voor zover ik kan zien niet. Ik ben bang dat m4 tappen in 1mm dik aluminium heel erg kwetsbaar gaat worden, maar als het niet anders kan moet het maar.

Bestaande achterplaat nemen is niet echt een optie. Ik ontwerp de gehele behuizing in een 3d pakket en maak het helemaal zoals ik wil. Vervolgens laat ik het geheel laseren en zetten. Ik wil dan niet een bestaand onderdeel erin moeten meten.

Ik ga maar bij proberen ergens bij een computerwinkel de clipjes te vinden, en anders toch maar tappen.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Hou er ook rekening mee dat het geen metrische schroefdraad is. Er zijn overigens verschillende afstanden in de busjes te verkrijgen.
Je kan ook kijken in je buurt of via MP misschien een kast wordt aangeboden, dan heb je meteen allen "mallen" in huis om met je mod te starten

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Zal binnenkort eens voor je kijken of ik nog een stapeltje heb liggen. Die kunnen dan wel tegen verzendkosten naar je toekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 15:37
Ik haal ze altijd bij de computer winkel in de buurt

bv.

http://www.cdromland.nl/?...=producten&prodnum=620078

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
GNOOM172 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:45:
Hou er ook rekening mee dat het geen metrische schroefdraad is. Er zijn overigens verschillende afstanden in de busjes te verkrijgen.
Je kan ook kijken in je buurt of via MP misschien een kast wordt aangeboden, dan heb je meteen allen "mallen" in huis om met je mod te starten
Deze boutjes zijn toch echt wel met metrische draad:
Moederbord schroevenset bij conrad

Ik heb thuis al 2 oude kasten uit elkaar gesloopt om te bekijken hoe het e.e.a. in elkaar steekt. Deze hadden echter allebei afstandbusjes die in de plaat "geklonken" zaten o.i.d. Zaten dus vast, en zijn niet eenvoudig her te gebruiken.

[ Voor 77% gewijzigd door assje op 03-06-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
assje schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:43:
[...]

Deze boutjes zijn toch echt wel met metrische draad:
Moederbord schroevenset bij conrad

Ik heb thuis al 2 oude kasten uit elkaar gesloopt om te bekijken hoe het e.e.a. in elkaar steekt. Deze hadden echter allebei afstandbusjes die in de plaat "geklonken" zaten o.i.d. Zaten dus vast, en zijn niet eenvoudig her te gebruiken.
linken via conrad moet je anders doen..

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Remmes_NT schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 18:36:
[...]

linken via conrad moet je anders doen..
Jah ik had al aantal pogingen gedaan, en deze leek te werken. Maar alleen in dezelfde sessie o.i.d. blijkbaar.

Hoe werkt dit wel goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

assje schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:30:
[...]

Jah ik had al aantal pogingen gedaan, en deze leek te werken. Maar alleen in dezelfde sessie o.i.d. blijkbaar.

Hoe werkt dit wel goed dan?
Lol die link is nogal lang :

xhttp://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMTM6MDAwMC4wMGUwLjM2MjQyYTg5Jn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT03NjY2OTI2NTA=?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&mfhelp=&p_selected_area=%24ROOT&p_selected_area_fh=&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&vgl_artikel_in_index=&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=moederbord+schroeven&p_searchstring_artnr=&p_searchstring_manufac_artnr=&p_search_category=alle&fh_directcall=&r3_matn=&insert_kz=&gvlon=&area_s_url=&brand=&amount=&new_item_quantity=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kat_save=&updatestr=&vgl_artikel_in_vgl=&titel=&darsteller=&regisseur=&anbieter=&genre=&fsk=&jahr=&jahr2=&dvd_error=X&dvd_empty_error=X&dvd_year_error=&call_dvd=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&aktiv=&gewinnspiel=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=20x

Maar rechts staat een directe productlink. Als je daar op klikt krijg je een mooi linkje ;)
Dit is niet het goede spul, maar wel een voorbeeld van een link

edit: Volgens mij zoek je DIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

of deze;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/moboscrews.jpg

(engels schroefdraad)

of deze;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/IMG_6805.jpg

(engels schroefdraad)

of deze;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/scews.jpg

(engels schroefdraad met M3 metrische schroef erbij)

of deze;

Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/screws_mb_mount.jpg

(metrische schroefdraad)

............................... |:(

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als het plaatmateriaal te dun is om schroefdraad te tappen, misschien dan een schroefje op het uitstekende draadeinde van het afstandbusje draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Roel1966 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:01:
Als het plaatmateriaal te dun is om schroefdraad te tappen, misschien dan een schroefje op het uitstekende draadeinde van het afstandbusje draaien.
Of bedoel je moertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
altijd lastig.. :P

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Oeps, moertje bedoel ik en geen schroefje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:45
Spacers, dealextreme ?

6*4 Imperial Standard Brass PC Case Screws Kit (20-Pack)
of
M2*4+3 Brass PC Case Screws Kit (20-Pack)

Zal wel even duren voordat je ze binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ooit wel eens gedacht aan de Cooler Master Part Shop?? 20 stuks voor € 1,50.
http://www.coolermaster.n...5c57232a56cff771290be25d6

Gebruik ze zelf ook en altijd naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Moertje? Gewoon nog zo'n ding aan de achterkant er tegenaan schroeven!
Pagina: 1