Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[fp/cssbug] Productreview th geen bold, td border inherit

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
De CSS voor tabellen in productreviews is nog verre van optimaal.

Zo werkt de fontsize in de table en td-tags nog niet
een [th] heeft geen dikgedrukte tekst, zoals op het forum wel is, wel centreert ie
een table een border en border-color meegeven ziet er niet hetzelfde uit als op het forum, de td lijkt een border-color: inherit te missen.

Bovenstaande geldt ook voor de tweakblogs

[ Voor 6% gewijzigd door Wiethoofd op 03-06-2010 00:41 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

Mja, voor je het weet worden de tabellen daar ook misbruikt voor layout...

Intentionally left blank

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18
Dat moeten mensen, zeker op een blog, toch helemaal zelf weten als ze dat willen doen?

The devil is in the details.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mute schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 00:50:
Dat moeten mensen, zeker op een blog, toch helemaal zelf weten als ze dat willen doen?
Nou ja, ik zie liever concrete voorstellen hoe we semantisch verantwoord kunnen voldoen aan de wensen van gebruikers dan dat we de mogelijkheden van tabellen dusdanig maken dat mensen toch automatisch weer daarnaar grijpen om bijvoorbeeld een stuk tekst van een achtergrondkleur te voorzien...

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Achtergrondkleur in productreviews uitschakelen lijkt me geen probleem, achtergrondafbeeldingen idem, maar de fontsize, borders, alignment etc. lijkt me wel enigszins logisch als deze in een review dezelfde uitwerking hebben als op het forum.

Al werkt de achtergrondafbeelding en kleur al wel goed op de tweakblogs, getuige: Wiethoofds meuk en 'overige': GOM Player :9

[ Voor 29% gewijzigd door Wiethoofd op 03-06-2010 01:22 ]

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Eigenlijk vind ik dat niet zo logisch. Bij een review zie ik graag een minimalistische opmaak in de stijl van t.net, die eenvoudig te lezen is. Daarbij zou je dan al voldoende moeten hebben aan [b], [i], [hx] en een eenvoudige tabel. Allerlei tierelantijntjes bij een review zijn dan misschien wel mooi, maar vaak bevorderen die de leesbaarheid niet echt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
offtopic:
Ik weet niet of je ooit een tabel van een t.net review bekeken hebt, maar om die na te maken in UBB en te gebruiken in je review is een hele klus :P verder mis je de [img], [hr], [center], [url] en zelfs [u] die toch wel nuttig kunnen zijn ;)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:36:
offtopic:
Ik weet niet of je ooit een tabel van een t.net review bekeken hebt, maar om die na te maken in UBB en te gebruiken in je review is een hele klus :P verder mis je de [img], [hr], [center], [url] en zelfs [u] die toch wel nuttig kunnen zijn ;)
:? [img], [center], [url] en [u] zijn gewoon beschikbaar in productreviews (even afgezien van eventuele styling-issues). Alleen [hr] ontbreekt inderdaad

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:42:
:? [img], [center], [url] en [u] zijn gewoon beschikbaar in productreviews (even afgezien van eventuele styling-issues). Alleen [hr] ontbreekt inderdaad
Was een opmerking richting DirkW, die zei dat je aan een drietal tags genoeg zou moeten hebben in een productreview, en daar ben ik het natuurlijk niet mee eens :P

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:46:
[...]

Was een opmerking richting DirkW, die zei dat je aan een drietal tags genoeg zou moeten hebben in een productreview, en daar ben ik het natuurlijk niet mee eens :P
oh zo :P

Intentionally left blank

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Mijn lijst was dan ook niet uitputtend bedoeld, maar mijn punt is denk ik wel duidelijk: ik heb liever niet al te veel geavanceerde opmaakmogelijkheden bij een review, want de kans dat mensen die misbruiken om een onleesbaar maar mooi geheel te produceren is mij te groot.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Verwijderd

Dirk schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:24:
Mijn lijst was dan ook niet uitputtend bedoeld, maar mijn punt is denk ik wel duidelijk: ik heb liever niet al te veel geavanceerde opmaakmogelijkheden bij een review, want de kans dat mensen die misbruiken om een onleesbaar maar mooi geheel te produceren is mij te groot.
Hier sluit ik me graag bij aan. Ga mensen alsjeblieft niet de mogelijkheid geven om een site in een site te maken met kleurtjes, uitlijning en variatie in tekstgrootte. Ik erger me soms ook al kapot aan die belachelijke topicstarts. Hoe meer rommel d'r in hoe beter lijkt het soms wel. Dat je scherm tig keer vanzelf verspringt en je meters moet scrollen om voorbij de hopen nutteloze informatie en plaatjes te komen wordt voor het gemak maar vergeten. Bij een productreview lijkt me dit soort flauwekul helemaal en no-go.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:53:
Ik erger me soms ook al kapot aan die belachelijke topicstarts. Hoe meer rommel d'r in hoe beter lijkt het soms wel. Dat je scherm tig keer vanzelf verspringt en je meters moet scrollen om voorbij de hopen nutteloze informatie en plaatjes te komen wordt voor het gemak maar vergeten. Bij een productreview lijkt me dit soort flauwekul helemaal en no-go.
Bij de topic-starts heb je juist de check images mogelijkheid, bij een productreview niet, ook worden ze niet teruggeschaald zonder handmatig een breedte van max 570 px op te geven, dat is hindelijker dan veel moeten scrollen, wat in topicstarts trouwens op te lossen is met [jump] en [anchor] tags om zo naar het relevante gedeelte te springen :P

Ik wil met dit topic eerder de css voor de FP gelijk laten trekken met het forum dan de huidige beschikbare UBB voor productreviews te verminderen. Zo is de [tabel fontsize=] op het forum wel mogelijk en heeft de [table border=1] een andere uitwerking in een review of tweakblog dan op het forum :9

[ Voor 15% gewijzigd door Wiethoofd op 03-06-2010 13:35 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Is inmiddels opgelost.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.