[Win7] Computer randoms crashes ingame

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 13:35
Hallo tweakerss,

Ik zit met een nogal irritant probleem dat luidt als volgt :

Als ik call of duty ga spelen maakt niet uit welke versie (dus 2 of 4) crasht de pc zonder enige reden. Ook tijdens het connecten naar een game moet ik als ik erin zit eerst ongv 30 seconden wachten omdat hij gewoon vast zit daarna krijg ik direct een disconnect melding van 10 seconde waarna ik dan kan gamen :)
Ook merk ik dat dit probleem de laatste paar dagen verergert

Nou is mijn vraag hoe kan ik dit het beste oplossen ?

Wat heb ik geprobeerd:
Systeem herinstallatie
Drivers herinstalleren

Mijn Systeem specs zijn als volgt:

CPU Type QuadCore Intel Core 2 Quad Q8200, 2333 MHz (7 x 333)
Moederbordnaam Asus P5QL-E
Moederbord Chipset Intel Eaglelake P43
Voeding Huntkey Greenstar LW-6500HGP 500 WATT
Systeemgeheugen 4096 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM)
DIMM1: Kingston 1 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
DIMM2: Kingston 1 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
DIMM3: Kingston 1 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
DIMM4: Kingston 1 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
Video kaart ATI Radeon HD 4800 Series (1024 MB)

System temps:

Moederbord 27 °C (81 °F)
CPU 31 °C (88 °F)
CPU #1 / Kern #1 58 °C (136 °F)
CPU #1 / Kern #2 50 °C (122 °F)
CPU #1 / Kern #3 52 °C (126 °F)
CPU #1 / Kern #4 58 °C (136 °F)
GPU diode (DispIO) 52 °C (126 °F)
GPU diode (MemIO) 59 °C (138 °F)
GPU diode (shader) 55 °C (131 °F)
Hitachi HDT725032VLA360 35 °C (95 °F)
SAMSUNG HD103UJ 30 °C (86 °F)
SAMSUNG HD502IJ 31 °C (88 °F)

Hopelijk snappen jullie t :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Als dat de idle temperatuur is dan heb je kans dat je koeler geen goed contact maakt met het oppervlak van de processor, of je airflow is beroerd.

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Het zou inderdaad zomaar de temperatuur kunnen zijn zoals Dubbeldrank aan geeft als dat de idle temperaturen zijn die je gepost hebt.

Los daarvan, wat versta je onder een crash? Loopt hij vast? Valt hij ineens uit of krijg je een BSOD?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
De cpu staat op idle stand inderdaad onder load stijgt dit naar 70 graden dit is in mijn ogen nog niet te warm. Ook de videokaart komt niet boven de 72 graden uit

En het scherm + geluid blijven gewoon vast zittten niks werkt meer en alleen een reboot is de oplossing.
Zodra ik bij het bios scherm komt staat er installatie incompleet over express gate. ook geeft hij soms aan dat er wat fout is met de bios instellingen hierbij moet ik alles weer instellen of default settings kiezen. ik krijg hierbij geen bsod

Wat ik dan vreemd vind is dat gta (hoogste graphics 1600x1200 alles aan) wel gewoon draait zonder crash...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Bij crashes ook altijd even een memtest draaien, maar in dit geval lijkt ook mij de CPU temp de boosdoener.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
cpu temp is inderdaad relatief hoog en daar zou je m.i. iets aan moeten doen. Alleen dit verklaard voor mij het gedrag nog niet helemaal. Ik zou verwachten dat het systeem uitvalt bij een te hoge temp, das iets anders dan het blijven hangen. Dit verklaard ook de BIOS fout niet als je het mij vraagt. Heb je de meest recente BIOS er op staan? Wellicht dat je express gate eens uit kunt zetten in het BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
Daarom vindt ik het ook zo vreemd bij een te hoge temperatuur zou het systeem toch uitgaan (vanwege beveiliging) dit gebeurd niet, het blijft gewoon vast zitten dit gebeurd ook gewoon spontaan (dus niet als er bijvoorbeeld 20 spelers in me scherm lopen) Ook mijn fps is sinds ik de pc heb flink aan het dalen van 250 naar 150 bij dezelfde graphics.
Over express, deze kan ik inderdaad gewoon uitzetten maar het lijkt me niet goed dat deze niet goed meer functioneerd ( zo uit het niets)

Heb trouwens een aftermarket koeler, de Nexus II/VIII Heatpipe performance koeler ( zie ik erop staan ^^)
Deze blaast de lucht omhoog waarbij een andere koeler de warmte de kast uit blaast (120 mm)

Heb trouwens de standaard versie van de bios omdat ik bang ben dat dit fout gaat en dan zit ik helemaal met een probleem :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Dan zou ik toch ook helemaal eens naar die koeler gaan kijken hoor. Wel op de juiste manier koelpasta aangebracht?

Ik zou toch gaan overwegen om eerst eens te kijken wat er gebeurd als je E.G. uitzet en of een BIOS update uitkomst biedt. Ik snap je punt maar mij persoonlijk is het tot op heden nooit gebeurd dat het verkeerd is gegaan. Geen garantie natuurlijk, maar toch. Ik zou in ieder geval eens kijken naar nieuwere BIOS versies en dan met name het bijgevoegde changelog. wellicht dat het een bekend probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neophyte89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05-2024
Duidelijk een temperatuur probleem, probleem de cpu koeler er eens af te halen, alle koelpasta verwijderen en alles weer netjes plaatsen incl. een goed laagje koelpasta.

Je processor zou in CoD4 niet boven de 45 graden hoeven uit te komen met een beetje airflow en zonder overklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
Ik ga de processor koeler weel even nakijken , het zou bestkunnen dat hier het probleem ligt, het is voor mij de eerrste keer dat ik een aftermarket koeler installeer :)

ook ga ik even kijken voor een bios update, en zal daarbij die changelog even goed doorkijken :)

Jullie horen nog van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 22:11

epic_gram

undercover moderator

neophyte89 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:55:
Je processor zou in CoD4 niet boven de 45 graden hoeven uit te komen met een beetje airflow en zonder overklok.
Dan heb je het wel heel goed voor elkaar. Ik zou me niet druk maken als je niet boven de 65 graden uitkomt.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 21:38

painkill

Pain(k)(ill)

Is gewoon temperatuur, als je echt zeker wilt zijn kun je even aan het koelblok voelen.

Mijn advies is om de stof eruit te halen, en vervolgens eens de kabels op te ruimen.
En zorgen dat je vanaf vooronder via de videokaart een lijn zonder obstakels naar de cpu kan trekken. Welke het dan naar achter of naar boven blaast. (lijn van lucht wel te verstaan)

Werkt dat niet genoeg dan een andere cpu koeler erop zetten, of deze natuurlijk er opnieuw op zetten met betere koelpasta. Koelpasta erop doen klinkt trouwens moeilijker dan dat het is, gewoon een druppeltje in het midden, de 2 raakvlakken een beetje over elkaar heen bewegen en vast zetten.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Permutor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-03-2022
Let wel: een koel koelblok betekent niet automatisch dat de CPU koel is door een goede koeling+airflow. Het kan juist ook betekenen dat het koelblok geen goed warmtecontact maakt met de CPU.

Nog iets waarop ik getriggerd ben door jouw opmerking "Zodra ik bij het bios scherm komt staat er installatie incompleet over express gate...". Controleer of de batterij die de CMOS data vasthoudt nog wel goed is. Het zou verklaren waarom de BIOS steeds weer gereset is/moet worden.
Pagina: 1