de beste overklokker

Pagina: 1
Acties:

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 07:29
Ben nog steeds bezig met een nieuw moederbord te zoeken. Genomineerden zijn de ASUS A7V-133, de Abit KT7a-RAID en de Epox 8KTA3+.

Zelf gaat de voorkeur uit naar de ASUS. Abit komt toch vaak voor in het forum met problemen........

Met welke is het eenvoudig overklokken?
De processor wordt de tb1200 266 fsb.

Geheugen is 256mb NEC;)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 10 maart 2001 17:49 schreef poes het volgende:
Ben nog steeds bezig met een nieuw moederbord te zoeken. Genomineerden zijn de ASUS A7V-133, de Abit KT7a-RAID en de Epox 8KTA3+.
Neem de msi kt7 turbo non raid ;).

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Abit komt toch vaak voor in het forum met problemen........
Kweenie hoor maar mijn Abit kt7 Duron 800@1000 was in 1 keer goed overgeklokt zonder problemen en poespas.
Hij loopt nu al 4 maanden keihard te pompen hiero >:)

McFraGG de gekste !!

• poes
Hallo RAR,

Goed dat je reageert, dit soort reacties wil ik hebben. Ik wil nl. een goed board kopen en daar veel info over hebben, zodat ik uiteindelijk het beste board koop.B-)

Verwijderd

K heb ook een Abit, de KT7. Loopt hier ook super stabiel. Nergens problemen mee. :)
K weet alleen niet of daarbij verschil tussen een Duron of een Athlon is. K denk van niet. :?

• McFreak
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Hoe ik mijn board heb gekozen..:

Heel lang op de GoT rondgezweeft en de befaamde 'search-knop'gebruikt.
Na een tijdje had ik 3 mobo's: de Abit, Asus en MSI.
De Asus had geen ISA slot en de MSI vond ik een beetje eng(slecht gevoel)--> dus Abit:)

Ga gewoon alle specs langs van mobo's en kies er eentje uit die je het meest bevalt met oog op de toekomst.

McFraGG de gekste !!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Effe zonder dollen, die abit hoor je nog wel eens slechte verhalen van (is van aanbevolen moederbordenlijst afgehaald bij amd), die van epox weet ik niet en die van asus is goed maar duur.
Conclusie, die van msi is het stabielst (volgens review sites), je kan er heel goed mee overklokken (vanuit je bios), het goedkoopst; wat wil je nog meer :).

• DR
  • Niet online

DR

Op zaterdag 10 maart 2001 19:27 schreef wwillem het volgende:
Effe zonder dollen, die abit hoor je nog wel eens slechte verhalen van (is van aanbevolen moederbordenlijst afgehaald bij amd), die van epox weet ik niet en die van asus is goed maar duur.
Conclusie, die van msi is het stabielst (volgens review sites), je kan er heel goed mee overklokken (vanuit je bios), het goedkoopst; wat wil je nog meer :).
Abit staat weer op die lijst :)

ik heb zelf een Kt7-Raid met daarop een duron 750@1000

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 12:27

Sick Nick

Drop the top!

Als je wilt overklokken heb ik slecht (of goed, ligt eraan hoe je het bekijkt) nieuws. Zo'n TB 1200 kan je niet zo ver klokken, hooguit tot de 1350 ofzo. Neem dan een TB 1000, een stuk goedkoper en met de juiste koeling op de 1300 te krijgen. Scheelt je weer wat geld voor andere onderdelen.

• slacksoff
  • Laatst online: 19:02
ik zou voor de MSI gaan. [okee ik heb zelf geen AMD] ik heb een pc gebouwd voor iemand met een msi erin [duron]. en het loopt gewoon als een zonnetje. bios-overlockbaar. zwaar stabiel. wat wil je nog meer?

ik zie steeds mensen zeggen dat asus en abit zo goed zijn [en ook wel terecht hoor] ook vaak omdat ze zelf eentje hebben. MAAR! wat hebben die 2 zoveel meer te bieden dat ze een prijsverschil van 100,- normaal is?

sorry maar ik snap het dus niet echt. volgens mij is het enige verschil het merk. [als je het over stabiliteit/gebruiksvriendelijkheid/overclockbaarheid hebt] en de prijs die bij MSI gewoon 100,- lager ligt en daar koop je toch echt 128mb voor bij.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 10 maart 2001 19:31 schreef DR het volgende:

[..]

Abit staat weer op die lijst :)
Abit is er nooit afgeweest, dat was een foutje.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Zal ik je nog meer aan het twijfelen brengen :)

kijk eens naar het kt133a bordje van Iwill
Die klokt nog beter over als de asus en abit (deze op hun beurd klokken beter als MSI, maar MSI is weer stabieler)

http://tweakers.net/nieuws/15868?highlight=iwil

Geen inspiratie

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op zaterdag 10 maart 2001 19:27 schreef wwillem het volgende:
Abit is weer teruggezet op die lijst. Was gewoon een foutje, dus niks mis met abit.

En wat al eerder gezegd is. Als jij dat heethoofd van een TB1200 wilt overklokken. Kun je je beter zorgen maken over je koeling als over het Mobo. Want ze doen echt niet veel voor elkaar onder.

Geen inspiratie

• poes
Bedankt voor alle berichten. Ben hier en daar veel wijzer geworden. Zo'n Iwill, daar heb ik ook wel smoel op, maar zijn die hier te krijgen???? Zeer goede reviews over gelezen bij Tom. Bij Tomshardware viel de MSI juist wat tegen w.b. benchmarks.
Daarnaast trok het verhaal van die TB 1000 mij wel (Sick Nick). Aan welke koeling denk jij dan, en welk mobo. Dit gaat nl. mijn eerste overklokavontuur worden. Heb nu een Asus P2B met een pentium 2, 350

Verder nog suggesties?

Verwijderd

Ik ben reviewer bij vr-zone.com en heb een KT7A en een MSI K7T Turbo-R nu op de testbank. Als je echt wilt tweaken met geheugen moet je sowieso de KT7A hebben. Veel meer opties. Maar de MSI is ook niet slecht hoewel de bios echt jammer is. Veel te weinig opties. En dan heb ik het al over het overclockers bios. De MSI K7T Turbo-R is een goed en stabiel platform, maar de KT7A is het echte tweakers werk, en ook nog eens makkelijk te modificeren voor meer Vcore voltage. Zoals hier :
gathering.tweakers.net/showtopic.php/137478
Alleen de MSI is een stukkie goedkoper, en heeft al onboard sound en promise voor het geld van een non-raid KT7A. Your Choice.

Verwijderd

Hier een A7V-133 fan: Stabiel als de nete. vooral als je RAID wilt gebruiken is de Promise controller een absolute pre.

Zit met een systeem met o/b RAID, geluidskaart, videokaart, televisiekaart, SCSI kaart, 2de videokaart en netwerkkaart, en het werrukt perfect :)

Maareh: Ik wil de pret niet drukken, maar alledrie de mobo's kunnen goed (erg goed zelfs) gebruikt worden voor o'clocken.
Jammergenoeg ben je veel meer afhankelijk van je proc (en evt geheugen) qua overclocken. Durf te wedden dat mijn proc ook op een Abit (:r) 1333 haalt...

Get my piont? Kijk gewoon naar stabiliteit, das hetgene wat je bereikt met de aanschaf van een mobo.

Verder nog een tip: Als je een mobo met actieve chipsetkoeling koopt (veel hebben dat nu...), koop dan alvast meteen een nieuwe fan voor die heatsink: Die dingen zijn het meest onbetrouwbaar qua "stabiliteit...:)

Heb mazzel gehad: Mijn 1G wil zonder probs op 1333 lopen: Maar wat dacht je van

• Kokkers
  • Laatst online: 10:09
Op zaterdag 10 maart 2001 19:45 schreef Sick_Nick het volgende:
Als je wilt overklokken heb ik slecht (of goed, ligt eraan hoe je het bekijkt) nieuws. Zo'n TB 1200 kan je niet zo ver klokken, hooguit tot de 1350 ofzo. Neem dan een TB 1000, een stuk goedkoper en met de juiste koeling op de 1300 te krijgen. Scheelt je weer wat geld voor andere onderdelen.
1425mhz luchtgekoeld...

• poes
IK heb effe gekeken in de pricewatch, maarre de MSI K7T Turbo-R is net zoveel goedkoper dan de ASUS. Scheelt vijf a zes tientjes. De Abit is inderdaad een stukkie duurder. Als ik een 1GHZ naar 1300 kan krijgen.....

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik heb nogal wat problemen gehad met de Abit KT7-RAID, maar ik schrijf het vn. toe aan de Highpoint RAID-controller. V.w.b. Abit: tja, je moet weten wat je doet - de juiste drivers gebruiken en zo. Als je weet hoe je het aan moet pakken, gaat het prima werken hoor!

Bloed, zweet & koffie

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ik heb zelf ook een KT7-RAID en die draait enorm lekker met me Thunderbird 900 :)
Heb geloof ik nog steeds de oude bios drivers erop. Misschien later maar eens updaten ofzo maar vind die bios updates niet echt nodig, zit niet vaak wat bij dat je zegt dat heb ik nodig.. En Abit is ook lekker voor overclocken heb ik gehoord :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Life-is-party
  • Laatst online: 14-02-2023
MSI K7T Turbo!!!!!

echt top. En ik lees dat je voor het eerst gaat overclocken, dan is dit een prima bordje. Als je verder wilt, gewoon effe het speciale overclock bios van MSI downloaden en installeren.

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• poes
Ik begin nu toch steeds meer voor de MSI te voelen, maar, waarom valt die dan zo tegen in testen terwijl half tweakend Nederland er mee weg loopt? :? :? :? :?
Pagina: 1