Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Beste Tweakers,

Omdat ik wat problemen heb met mijn Windows 7 installatie wil ik een Windows XP in VMware Workstation 7 draaien.

interne netwerk:
net id: 192.168.2.0
BC: 192.168.2.255
zywall 2 plus: 192.168.2.250
kpn experia box Tg787: 192.168.2.254
ip adres host: 192.168.2.2

Het vmware systeem maakt gebruik van VMNET0 (bridged)
Hij staat bridged naar Realtek RTL8168B (dit is mijn fysieke NIC in mijn host)

De ip instellingen van het vmware systeem zijn:
IP: 192.168.2.21
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.2.254
DNS1: 192.168.2.254
DNS2: -

ping vanaf het vmware systeem geeft de volgende resultaten:
192.168.2.2: <1ms (4 keer)
192.168.2.254: <1ms (4 keer)
192.168.2.254: <1ms (4 keer)
google.nl (74.125.79.104) 30ms (1keer) gevolgd door time-outs.

Als ik in de log kijk van de zywall 2 plus komt er de volgende melding (in tweevoud)
Unsupported/out-of-order ICMP: ICMP(Echo Reply), src 74.125.79.104 dest 192.168.2.21 ACCESS DROPPED

De VMNET adapters in Windows 7 stonden eerst als onbekend netwerk en daarom werd internet toegang geblokkeerd door windows. in gpedit.smc heb ik toen gewijzigd dat unidentified networks standaard in Private komen. Hij zet ze alsnog in Work omgeving en dit kan ik niet wijzigen (ook al heb ik ingesteld onder user permissions (unidintified networks) dat een user de locatie kan veranderen. Dit is echter niet het geval, ik kan niks selecteren, alleen tekst.

Weet iemand waarom mijn pakketten niet goed aankomen en mijn VMware systeem geen internet heeft? Of hoe ik mijn ZyWall 2 plus moet instellen dat die het wel doet?

Morgen ga ik nog even de ZyWall er tussen uit halen en kijken hoe hij het dan doet, dan wee ik dat het in de config van de ZyWall zit. Maar ik dacht, misschien weet iemand het uit een bekende situatie.

Ben al vanaf 8 uur bezig en wil het toch wel opgelost hebben nu. Zal wel ergens een lullig klein vinkje zijn of iets dergelijks... *zucht*

bedankt alvast!

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w4rguy schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:15:
Morgen ga ik nog even de ZyWall er tussen uit halen en kijken hoe hij het dan doet, dan wee ik dat het in de config van de ZyWall zit. Maar ik dacht, misschien weet iemand het uit een bekende situatie.
Wat is het resultaat hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Dat ga ik vanavond doen, ben nu op mijn stage maar misschien heeft iemand ervaring met VM's en de zywall 2 plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:24

allure

Titaan fase 2/3

VMNet0 is in mijn VMware workstation NIET de optie Bridged?

Zet m in de instellingen eens op bridged?
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/288cifr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Ik heb in de VMware network configurator VMNET0 ingesteld als bridged naar mijn fysieke nIC. Ik kan ook communiceren naar de gateway en systemen in het netwerk. Ik krijg alleen maar 1 ping response van google en dan wordt er gefiltert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:w4rguy: Het is niet wenselijk om je topic binnen 24 uur omhoog te schoppen zoals je ook in de Het algemeen beleid #verbodenanders hebt gelezen.

Geloof het of niet, sommige tweakers hebben een echt leven waardoor ze niet 24u/dag de problemen van anderen op kunnen lossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Excuses Equator.

Ik heb de Zywall 2 plus er tussenuit gehaald. Dit maakte niets uit, zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Hier eenzelfde probleem. Ik heb een vermoeden dat het aan de experia box ligt. Mijn vmware server kan bridged ook geen vm's meer met de buitenwereld laten praten.

Het was me al opgevallen dat de experiabox intelligent probeert om te gaan met het netwerk. Zo kan je in de webinterface van alles instellen op hostname ed (ipv ip adres). Misschien struikelt de experia box over de enkele fysieke nic met meerdere (virtuele) systemen er achter.

Edit: Gelijk even getest, met de experia box als gateway in de vm gaat het bij mij prima.

Mijn gewoonlijke opstelling is ook een firewall tussen de modem en mijn interne netwerk, al dan geen zywal (linux firewall), dit om daar mijn firewall rules, ipsec, vpn ed te regelen. Die opstelling werkt dus niet.

Blijkbaar houdt de experia box niet van 'double NAT' oid? Je zou eens kunnen kijken of je met de experia box als gateway wel op internet kunt in de vm.

[ Voor 31% gewijzigd door wasted247 op 03-06-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
De gateway was al de Experia box (254). Heb de zywall er tussen uit gehaald en toen werd het niet anders. Sowieso draait mijn ZyWall ook niet in router modus maar in BRIDGE modus. alles wat via de WAN poort binnen komt sluist ie door naar de LAN en de WAN. ik heb LAN op poort 1 van de ZyWall en mijn AP op poort 4. Poort 4 is ingesteld als WLAN zodat ik daar ook regels op kan toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

w4rguy schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:15:

De VMNET adapters in Windows 7 stonden eerst als onbekend netwerk en daarom werd internet toegang geblokkeerd door windows. in gpedit.smc heb ik toen gewijzigd dat unidentified networks standaard in Private komen. Hij zet ze alsnog in Work omgeving en dit kan ik niet wijzigen (ook al heb ik ingesteld onder user permissions (unidintified networks) dat een user de locatie kan veranderen. Dit is echter niet het geval, ik kan niks selecteren, alleen tekst.
Daar heb ik iets anders voor gevonden in de VMKB.
http://kb.vmware.com/kb/1004813

Ik heb het zelf voor nog wat andere scenario's ingezet en er wat extra voordelen bij genoemd op http://blog.alt-92.net/in...fied-networks-in-vista-7/

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Thanks. Hier ga ik morgenavond even naar kijken. Lig nu in bed, lekker slapen. Morgen om 6:15 gaat die irritante wekker weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Het is opgelost!

KPN bracht een nieuwe firmware voor de Experia Box TG787. Na een herstel naar fabrieksinstellingen stond er een nieuwe Firmware geinstalleerd. Bedankt voor jullie hulp!

Pagina: 1