Toon posts:

Audio en Lan problemen met nieuwe install windows 7

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 87303

Topicstarter
Het probleem met mijn Pc is dat ik na installatie van dual boot systeem XP/ Windows 7 32 bits/ Windows 7 64 bits.

Mijn computer bestaat uit een : Asrock 939 Dual- Sata2 moederbord
AMD 3200 X64 processor
2,5 Gig intern geheugen

De installatie van Xp ging prima geen problemen.
Windows 7 32 bits heb ik geen geluid wel Lan
Windows7 64 bits heb ik wel geluid maar geen Lan
Het gaat om een Realtek ac 97

Eerst de drivers bij Asrock gehaald en geprobeerd te installeren maar geen succes
Zelf bij diverse Forums gekeken maar kom niet verder
wie kan mij helpen.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
(jarig!)
Hoe ziet het apparaatbeheer eruit? Vraagtekentjes?

Desktop | Server | Laptop

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 19:19

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Gewoon de juiste drivers downloaden en daarna opnieuw in app beheer ze laten installen.

↓ volgende bericht hieronder ↓

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat zegt nog lang niet alles. Realtek maakt heel veel AC97 audiochipjes. Zoek dus even uit welke er op je bord zit en zorg dat je daar de driver voor hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Rupie schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 07:21:
Hoe ziet het apparaatbeheer eruit? Vraagtekentjes?
De Windows 7 64 Bits heb ik aan de praat de install cd van de moederbord werkte wel dus de lan is geïnstalleerd na vele drivers geprobeerd te hebben.

De Windows 7 32 Bits heeft nog steeds geen geluid diverse drivers en install cd geprobeerd maar het lukt niet.
Raar eigenlijk wel de 64 bits en niet de 32 bits.

Heeft iemand nog een oplossing.

Ps als ik de 64 bits wil gebruiken ipv 32 bits kan ik deze uit de dual boot halen ivm boot ini.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En als je nou gewoon de drivers download en installeert, wat werkt er dan niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 14:02
^^ met hem. Gewoon de laatste audio drivers van de Realtek site proberen. De netwerkkaart drivers zou je uit dit driverpack kunnen halen, er zitten 32 en 64bit Vista drivers in voor LAN, deze zullen ws ook wel werken onder Windows 7.

[Voor 58% gewijzigd door Nielson op 13-06-2010 20:39]

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:15:
^^ met hem. Gewoon de laatste audio drivers van de Realtek site proberen. De netwerkkaart drivers zou je uit dit driverpack kunnen halen, er zitten 32 en 64bit Vista drivers in voor LAN, deze zullen ws ook wel werken onder Windows 7.
Ik heb de drivers nogmaals gedownload en geherinstalleerd geen succes.

De melding bij de stuurprogramma is code 12 onvoldoende vrije bronnen
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee