Website tekst + foto's makkelijk update

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphM.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 13:27
Beste tweakers!
Ik ben een probleem door een zwaar gebrek aan kennis en zou graag wat hulp van jullie willen hebben. Voor een organisatie met een goed doel wil ik een website bouwen. Met Photoshop kan ik heel aardig werken en html lukt me ook voor een groot deel nog wel, maar de website moet ook goed te updaten zijn. Denk hierbij maar aan het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/n3naz9.jpg

De homescreen moet een soort van blog worden, de andere subpagina's (op fotogedeelte na) slechts stukken tekst. De tekst moet echter op alle pagina's dezelfde manier makkelijk (zeer noobproof) updatebaar worden. Ook weet ik niet goed hoe ik een foto-album moet implementeren (ik ga hier zelf nog wel even mee knutselen in Dreamweaver). Mijn vraag is dus: welke software moet ik gebruiken en hoe moet ik die gebruiken om het gewenste resultaat te krijgen? Alle gebruikte software moet gratis zijn. Enkel Dreamweaver heb ik reeds aangeschaft.

Wie kan me hiermee helpen? Een goede tutorial kan me bijvoorbeeld ook erg op weg helpen!

mvg,
Ralph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Wat voor hosting heb je? Er zijn namelijk vele CMS'en gratis te gebruiken, waarbij je enkel de template zelf hoeft te maken, als je enkel HTML onder de knie hebt zou ik als ik jou was niet het wiel proberen uit te vinden.

Je zou bijvoorbeeld de volgende gratis CMS'en kunnen proberen:
WordPress (Blog-systeem, maar voor wat meer simpele sites prima als CMS te gebruiken)
Joomla!
Drupal

[ Voor 51% gewijzigd door MsG op 02-06-2010 21:55 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphM.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 13:27
Ik heb geen flauw idee wat voor server het is omdat ik er niet op kan komen totdat de site daadwerkelijk online gaat. Wordpress heb ik al geprobeerd, maar zonder server vind ik het nogal lastig om hem op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Installeer XAMPP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Of WampServer. Dan kan je inderdaad lokaal een server opzetten.

Wordpress zonder server gaat hem überhaupt niet worden :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Vreemd dat je een klus accepteert zonder eigenlijk te weten waar je moet beginnen.
Hoe dan ook; je zult moeten beginnen bij het begin. Neem wat tutorials door van een willekeurig CMS of, en dan komt WEB misschien om de hoek kijken, begin met het zelf maken/bouwen van de site door HTML/CSS te gaan schrijven en server-side de zaken af te handelen met PHP/ASP/Ruby/Whatever. Er zijn legio mogelijkheden en elk heeft z'n voor en nadelen; welke voor jou het best is kun je enkel en alleen zelf bepalen.

Hoe dan ook; Waar hoort mijn topic? -> Je topic heeft niets met WEB van doen; ik zie geen concreet probleem en enkel een hele brede vraag met een tekort aan (basis)kennis. Je kunt niet van ons verwachten dat we het van-voor-tot-achter uit leggen en er zijn miljoenen tutorials te vinden op het internet over het installeren van webservers, CMS'en en het bouwen van sites etc. etc.

Je bent van harte welkom in WEB (of PRG of eender welk ander forum for that matter) als je een concreten (implementatie)vraag hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 02-06-2010 22:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.