Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik had een vraagje over toegang tot een domein op windows vista. Ik heb nu een server opgezet via een storagelink op mijn linksys wrt 160 nl met dd-wrt firmware.
Op mijn windows 7 laptop en pc werkt het prima. Ik typ als gebruikersnaam OpenWrt\root en dan mijn wachtwoord en ik heb dan toegang.
Nu wil het probleem dat er hier nog wat pcs met vista home premium staan, waar ik geen toegang mee tot de server kan krijgen. Ik denk dat het probleem zit in het feit dat vista home premium geen toegang heeft tot het domein. Is er een andere manier dan upgraden van windows om dit wel werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Lijkt me stug dat je linksys wrt 160 nl met dd-wrt firmware een MS domein draait.

En een MS domein is heel wat anders dan een internet domein.

De home varianten van Windows kunnen geen lid zijn van een domein.
Wel toegang hebben / krijgen.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe is het dan te verklaren dat de windows 7 (ultimate) systemen het meteen doen, en het met de vista systemen gewoon niet wil lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:14
Omdat Vista HP geen domeinfunctie ondersteunt en de ultimate van zower 7 als Vista wel..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dacht ik dus ook...

maar het zou dus verholpen zijn als ik die pcs upgrade naar vista business? Of zijn er ook andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Samba config op wrt 160 checken ?
Daar zit waarschijnlijk het 'probleem'.
Of een client policy over hoe de machine zich over een netwerk moet aanmelden op een andere machine.

Je kunt met een home variant absoluut toegang krijgen tot domein bronnen.

Pas je samba config aan (heb je een domein nodig ?) en het werkt ook.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja zou idd in die samba config kunnen zitten, vind het alleen typisch dat het op meerdere vista pcs niet werkt, en de windows 7 premium pcs wel...

Wat voor instellingen zou ik moeten aanpassen in de samba config dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Jij hebt ervoor gekozen om OpenWrt te gebruiken.
Ik zou zeggen kijk eens in die community. >:)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Sowieso is het onduidelijk wat je met domein bedoelt.
Home premium kan geen windows domeinen joinen > http://support.microsoft.com/kb/929543

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit heeft niets te maken met het feit dat een home premium wel of geen lid kan worden van het domein. Dat is nl. niet wat de topicstarter probeert. Het benaderen van een UNC pad kan prima met een dergelijk OS.

Wat waarschijnlijk het probleem zal zijn is dat deze installatie van Vista geen bestands en printerdeling toestaat op de Netwerkverbinding. Open het Netwerkcentrum, en controleer of de instellingen van het Netwerk daar goed staan. (ik zit niet op Vista, dus ik kan de juiste benamingen even niet uit mijn hoofd roepen..)

IIG heeft dit niets met PNS te maken. Ik verplaat het topic naar Windows Clients

[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 03-06-2010 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26
Wat voor foutmelding krijg/zie je overigens? Ik bedoel eenvoudig melden 'het werkt niet' is natuurlijk moeilijk te troubleshooten :+ Geen meldingen in eventlogs etc.

Kun je wel op IP connecten naar die storage (vanaf Vista)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik op die vista pcs naar \\ipadres\homemap ga, krijg ik wel een scherm met gebruikersnaam + wachtwoord wat ik invullen, maar vervolgens kan er geen verbinding gemaakt worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:08:
als ik op die vista pcs naar \\ipadres\homemap ga, krijg ik wel een scherm met gebruikersnaam + wachtwoord wat ik invullen, maar vervolgens kan er geen verbinding gemaakt worden....
Wat voor melding krijg je..enneh..staat er iets in de eventlogs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/5451/naamloosre.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu deze beschrijving gevonden, lijkt op een oplossing:

http://www.builderau.com....wblogpost.htm?p=339270746

hij zegt alleen dat ie secpol.msc niet kan vinden.. andere manier om daar te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zo:

"One method is to open the Control Panel, select System and Maintenance, select Administrative Tools and click the Local Security Policy."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:53:
ik heb nu deze beschrijving gevonden, lijkt op een oplossing:

http://www.builderau.com....wblogpost.htm?p=339270746

hij zegt alleen dat ie secpol.msc niet kan vinden.. andere manier om daar te komen?
Je hebt ook een 'bewerk' knop he..om je post te bewerken en er staat een waarschuwing in beeld dat jou post de laatste was. Volgende keer dus even je vorige post aanvullen ipv een nieuwe te maken.

Maar goed..je kunt ook mmc starten en dan de secpol laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheVMaster schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:03:
[...]

Je hebt ook een 'bewerk' knop he..om je post te bewerken en er staat een waarschuwing in beeld dat jou post de laatste was. Volgende keer dus even je vorige post aanvullen ipv een nieuwe te maken.

Maar goed..je kunt ook mmc starten en dan de secpol laden...
kan die secpol ook in mmc nergens vinden :S
op de windows 7 pc kan ik deze wel vinden.. op die vista pc wil het gewoon niet lukken... kan het bestand sowieso nergens vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
In de reacties op de blogpost die je zelf al gevonden had staat ook hoe je het rechtstreeks in je registry kan doen.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het werkt :D!

bedankt voor alle reacties ;)

oplossing register sleutel veranderen heeft gewerkt :)
Pagina: 1