Omzeilen digitale sancties Apple

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie dit kan oplossen is mijn nieuwe beste digitale vriend.

Ik woon in een land waarop VS sancties gelden. Never mind dat men hier geen reserveonderdelen voor de burgerluchtvaart of behoorlijke financiele software voor de staatsbank kan krijgen, wat mij irriteert is dat de f*cking Appstore niet werkt. Een paar maanden geleden kreeg ik via de post eindelijk een iPhone, helemaal heppy de peppy, wil ik apps downloaden (leukste wat er is natuurlijk), krijg ik foutcode 1009. Toen ik op internet zocht naar een oplossing en erachter kwam dat Ali, Massoud en Mahmoud hetzelfde probleem hadden, wist ik wel hoe laat het was: Apple levert niet aan de As van het Kwaad!

Word er gek van. Het land waar ik woon blokkeert ook allerlei sites, maar daar kan ik via www.pimpmyip.com ofzo omheen. Kan ik iets doen waardoor ik ook apps kan downloaden via een andere server ofzo?

En op een veilige manier? Er staan spullen op mijn computer die ik graag voor mijzelf hou, en zit ook niet te wachten op problemen want een MacStore hebben ze hier ook al niet :)

Er zijn vast liefhebbers onder u die hierin een uitdaging zien.

Dank u!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:58

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

jailbreaken?

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Vind een proxy in een land waar die restricties niet gelden. Ik noem een Nederland.

Woon je trouwens in Cuba of Irak? (De specifieke combo gefilterd internet + die namen + geen vliegtuigonderdelen doet mij het laatste denken trouwens.)

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeR op 02-06-2010 21:47 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Ik gok op Iran.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:51
Met Jailbreaken zal je dan nog steeds niet bij de app-store kunnen komen. Je zou meerdere dingen kunnen proberen:

Via ebay een 'itunes credit card' halen, voor een Amerikaans account, waarmee je dan een Amerikaans account kunt aanmaken en in die app-store kan komen. Mocht dat niet werken, dan kan je proberen via een Amerikaanse VPN verbinding te maken met de app-store. Van bijvoorbeeld: http://www.hotspotshield.com/

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ehm nee jailbreaken doe ik niet. Nog niet in ieder geval. Als ik een proxy in Nederland vind, waar kan ik dat dan instellen zodat de apple store die proxy gebruikt? Ik heb zoiets eerder geprobeerd met een programma (ben de naam even kwijt) dat al mijn internetverkeer via een proxy zou laten gaan, maar dat werkte voor geen meter.

Irak gelden geen sancties op hoor ;)

@ZPaZ,

Oké ik download hotspotshield. Gewoon installeren en dan... Wat? Ik ben niet zo vreselijk handig, bear with me.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:48:
Ehm nee jailbreaken doe ik niet. Nog niet in ieder geval. Als ik een proxy in Nederland vind, waar kan ik dat dan instellen zodat de apple store die proxy gebruikt? Ik heb zoiets eerder geprobeerd met een programma (ben de naam even kwijt) dat al mijn internetverkeer via een proxy zou laten gaan, maar dat werkte voor geen meter.
Dat zou een VPN zijn, iets wat trouwens ook zou moeten werken mits inderdaad alles via die vpn gaat. Maar volgens mij respecteert iTunes ook gewoon HTTP en SOCKS proxies zoals ingesteld onder sysprefs.

Extragratis voordeel van tunnelen of proxyen via een vrij land is dat je ook meteen die blokkade op websites omzeilt.
Hm, je lijkt gelijk te hebben. Heb ik Irak en Iran verward m.b.t. het kunnen kopen van vliegtuigen en -onderdelen?

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 02-06-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-08-2022
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:48:

@ZPaZ,

Oké ik download hotspotshield. Gewoon installeren en dan... Wat? Ik ben niet zo vreselijk handig, bear with me.
Als je een beetje handig bent zou je er voor kunnen kiezen een VPS bij Rackspace te nemen (in de US) en de volgende software daar installeren en configureren:

- OpenVPN Server, route al het verkeer over deze vpn endpoint
- iptables NAT settings voor alles wat binnenkomt op tun0 richting eth0 te natten

Op dat moment gaat al je verkeer encrypted over die tunnel dankzij IP routing en kan het land waar je zit niet meelezen met wat je doet en kan je daarnaast met een US ip in de appstore :)

Let op: hiervoor moet je dan wel weer een beetje handig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké oké wacht even. Een proxy in system preferences instellen is alles? Weet iemand een betrouwbare? Ik vind dat altijd een beetje eng, alsof ik dan pottenkijkers meekrijg ofzo. Ik weet ook niet zo goed wat er nou gebeurt als ik een proxy instel.

Iran kan inderdaad geen onderdelen krijgen voor hun vliegtuigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Een andere optie die trouwens veel gebruikt wordt in landen als Iran is Tor: http://cazisoft.com/2008/...nes-to-appstore-using-tor (windows instructies, maar mac-equivalent moet werken). Da's wel wat langzaampjes bijtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:33
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:55:
Oké oké wacht even. Een proxy in system preferences instellen is alles? Weet iemand een betrouwbare? Ik vind dat altijd een beetje eng, alsof ik dan pottenkijkers meekrijg ofzo. Ik weet ook niet zo goed wat er nou gebeurt als ik een proxy instel.

Iran kan inderdaad geen onderdelen krijgen voor hun vliegtuigen :)
Het makkelijkste is gewoon een VPN opzoeken in de USA, dan kan je ook nog alles bekijken wat ze in de USA ook kunnen. Heb op dit moment een VPN bij StrongVPN (zelfde organisatie als ReliableHosting) en kan het je zeker aanraden. ;)

@blokje1: Ze hebben ook VPN's te koop voor een spotprijs. 3 maand voor 17,95 (geen OpenVPN, is wel mogelijk maar is wat duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tor aanslingeren + de bijbehorende proxy in sysprefs werkt voor iTunes hier. Mischien moet je even de 1e keer een account reggen via een NL of VS proxy afhankelijk van waar je CC vandaan komt. Met Tor is er geen touw aan vast te knopen waar je uit komt namelijk ;)

[ Voor 61% gewijzigd door CyBeR op 02-06-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens het gaat me een beetje boven de pet. Ik weet niet eens wat een VPN is man (ik ben aan het wikipedia-en). Ik heb Tor een keer geprobeerd maar kon er geen wijs uit. Een VPN waarvoor ik moet betalen ga ik nu ook niet doen. Dat hotspotshield is toch hetzelfde? En gratis? Ik ga dat even installeren en kijken wat er gebeurt.

Een proxy invoeren bij systemprefs alleen is niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ZpAz is mijn nieuwe beste digitale vriend! Hij staat een update te downloaden van een app dus dat lijkt te werken en ik heb een mooi groen icoontje van hotspotshield in beeld. Fantastisch zeg hé. Dat wordt spelen met apps vanavond!

Ondanks de initiële blijdschap... Wat heb ik nu eigenlijk op mijn computer gezet? Alleen een soort rerouter via een proxy of meer?

Krijg nu wel een strontiiritant reclameding in beeld steeds maar dat moet dan maar even. Zet hem zo toch weer uit.

Betekent dit ook dat men niet meer mee kan kijken met mijn internetverkeer? De staat bedoel ik hè...

Overigens dank ik u allen hartelijk voor de adviezen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 22:35 ]

Pagina: 1