[België] Nieuwe telefoon geeft géén belsignaal/indicatie.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

De topictitel geeft de clue van de zaak aan:

We hebben een nieuwe (draadloze) telefoon gekocht, maar als er gebeld wordt op die lijn, hoor je of zie je niets, maar als je opneemt kan je wel een gesprek voeren.

We hebben hier thuis (België that is) een redelijk ingewikkeld systeem maar het komt kortweg hier op neer:

Telenet kabel -> Telenet telefoonbak -> 2 lijnen. (= 2 verschillende nummers)
Die 2 lijnen gaan naar een Telefooncentrale (20 jaar oud beestje (OCTUPUS RTT), en daar knelt het schoentje volgens mij :p ) en van daaruit worden 4-5 telefoonaansluitingen aangestuurd. (zie schema hier http://users.telenet.be/blackend/schemake.PNG)

Op telefooncentrale aansluiting 1 staat nog een redelijk ouden telefoon. (die werkt volledig zoals het moet -> hij belt als je naar het algemene nummer belt (of intern)
Op intercom-aansluiting 2 staat nu het nieuwe draadloze systeem. De intercom "belt" ook hiernaar, maar het toestel zelf reageert niet. Als je opneemt (of beter, de lijn 'opent' kan je echter wel een gesprek voeren).

Als ik het toestel rechtstreek op de telenet cable -> telefoonbak aansluit en naar ons thuisnummer bel, belt de draadloze telefoon wél.

Volgens mij heeft het dus te maken met de manier waarop het signaal "er is iemand aan't bellen :o " naar de telefoon gestuurd wordt.

Het gaat over een Philips CD175. (http://www.p4c.philips.co...22/cd1701b_22_qsg_nld.pdf )

Dus nu is mijn vraag: Is dat systeem effectief veranderd? (dan moeten toch redelijk wat mensen gesjareld zijn?) Kan het nu dat zo'n nieuwe telefoon niet backwards compatibel is? =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Is het misschien mogelijk om de belfrequentie aan te passen op je telefooncentrale? Zo ja, zet deze eens van 50 Hz naar 25 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bigall007 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:22:
Is het misschien mogelijk om de belfrequentie aan te passen op je telefooncentrale? Zo ja, zet deze eens van 50 Hz naar 25 Hz.
Bedankt voor je antwoord :)

Al heb ik geen idee hoe ik de belfrequentie zou moeten aanpassen. 't tis een telefooncentrale van "Octopus RTT" en ik vind er quasi geen info over op het internet. Het ziet er bijna hetzelfde uit als dit. (http://telecom.tweedehand...n/gratis-op-te-halen.html) en ik denk dat hij nog dateert van in ons belgacom tijdperk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:23
misschien is er een poort kapot in de telefooncentrale.wissle het toestel eens om met een ander toestel.Of misschien ondersteunt de centrale je dect toestel niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Probeer die dect telefoon op aansluiting 1. Als dat werkt is de poort in je centrale kapot, als dat niet werkt dan is de telefoon niet compatibel met de telefooncentrale.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Werkt niet in andere poort van de centrale. Niet compatibel dus :( (wat ik al vreesde)

Er zal dus niet veel anders opzitten dan een nieuwe centrale te kopen. Aan elke eisen (welke communicatiestandaard) moet deze dan voldoen opdat hij compatibel zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan eerst nog een ander decttoestel proberen (lenen of een medewerker er een van thuis mee laten nemen).

[ Voor 33% gewijzigd door Marzman op 03-06-2010 14:21 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Marzman schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:20:
Je kan eerst nog een ander decttoestel proberen (lenen of een medewerker er een van thuis mee laten nemen).
Dat is inderdaad een mogelijkheid. (onze 4 jaar oude DECT werkte wel, maar is sinds kort deftig, vandaar de aankoop van het nieuwe setje ;) )
We gaan hier eens afwegen wat de kosten zijn van beide oplossingen. Een nieuwe centrale die bijvoorbeeld de weergave van het bellende nummer ondersteund (CID), is toch ook wel een plusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:01:
[...]

Bedankt voor je antwoord :)

Al heb ik geen idee hoe ik de belfrequentie zou moeten aanpassen. 't tis een telefooncentrale van "Octopus RTT" en ik vind er quasi geen info over op het internet. Het ziet er bijna hetzelfde uit als dit. (http://telecom.tweedehand...n/gratis-op-te-halen.html) en ik denk dat hij nog dateert van in ons belgacom tijdperk :)
"Octopus RTT". Je weet dat 'vroegah', pre 1991 de RTT in België voor telefoon aansluitingen zorgde. In 1991 is Belgacom opgericht. Dus ik gok dat dat toestel zelfs dateert van voor jullie Belgacom tijdperk.

Misschien dat dat je helpt met zoeken naar nog enige informatie, indien je nog verder zou gaan met die centrale natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ow hard :D bedankt voor info :)
Pagina: 1