Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353677

Topicstarter
Ik heb net een Nikon D5000 met een Sigma 17-70 lens OS. Als ik de foto's op tv bekijk zijn deze niet echt haarscherp. Ik heb een Sony Bravia tv (HD ready!). Ik vraag me af of het probleem zit in de tv, de lens of dat ik gewoon wat aan mijn instellingen moet veranderen. Ik heb al veel verschillende instellingen gebruikt dus ik denk persoonlijk dat het daar niet aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-07 23:48
bekijke de foto's eens op een pc monitor met een hoge resolutie, ik denk dat je dan aardig wat verschil zult zien, want een tv met een hd ready resolutie, heeft nou eenmaal niet zo'n hoge resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
hoe is het beeld overigens verbonden met de TV, met een analoge kabel, of HDMI?
Of bekijk je het via iets anders als direct uit de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95166

Zoals al gezegd werd kijk maar eerst op een PC. Daarnaast is het ook handig om te weten hoe je geschoten hebt (sluitertijd, iso, kwaliteit ingesteld van de jpeg of raw etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke kabel gebruik je om hem aan te sluiten op de tv?

Deze?
Afbeeldingslocatie: http://www.hollandsebeamerverhuur.nl/images/composiet.jpg

Of?
Afbeeldingslocatie: http://www.wards.nl/shop/images/hdmi1m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

MrCostanzo schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:47:
bekijke de foto's eens op een pc monitor met een hoge resolutie, ik denk dat je dan aardig wat verschil zult zien, want een tv met een hd ready resolutie, heeft nou eenmaal niet zo'n hoge resolutie
En als je nu nog niet tevreden bent met je foto op de TV, knikker dan eens een voorbeeld hier op het forum (in een beetje een serieuze resolutie) en wellicht dat wij er dan wat van kunnen zeggen.

Een crappy foto wordt natuurlijk nooit een super foto op TV, maar wellicht dat je TV het voor elkaar krijgt om een goede foto slecht weer te geven.

Oh, ja en waar zit je t.o.v. je TV. Als je met je neus bovenop een HD TV van twee meter gaat zitten, dan wordt e.a. ook niet scherp. Voor TV kijken wordt altijd aangeraden dat je minimaal vier keer de diagonaal van de TV af moet zitten. Voor foto's kijken zal iets dergelijks gelden. Nu ja, wellicht dat je het dan bij drie keer kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:04

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Tip: zet je pics eens op een usb stick (als je die op je tv aan kunt sluiten tenminsten) of op een SD kaartje. Voordat je ze daarop zet, verklein je de pics met b.v. irfanview.

Was waar ik tegenaan liep toen ik 5 jaar geleden mijn D70s kocht: dzjiezus wat een slechte pics, was wat ik het eerste dacht toen ik de cam op de tv aansloot. Hij verslikt zich in de (te) hoge resolutie.

Dus: wil je ze op een tv laten zien: verkleinen. Overigens ook bij foto lijstjes; check maar eens als je ze allemaal als batch naar b.v. 800x600 verkleind. Wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:29
@Mig:
De D5000 gebruikt deze kabel:
Afbeeldingslocatie: http://ttbb.biz/D5000/Nikon_D5000____6-US.jpg
Linksboven zichtbaar.
Zwart op de USB van de camera, geel voor beeld en wit voor (mono-) geluid.

Edit: Ik weet dat er een mogelijkheid is voor Mini HDMI naar HDMI.
Die heb ik zelf nog nooit geprobeerd, maar de gewone kabel levert hier op een HDready scherm gewoon scherpe foto's.
Check even of de camera niet op NTSC staat.
Volgens mij valt Europa onder PAL.

[ Voor 72% gewijzigd door Zandpad op 03-06-2010 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Zandpad schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 08:14:
@Mig:
De D5000 gebruikt deze kabel:
[afbeelding]
Linksboven zichtbaar.
Zwart op de USB van de camera, geel voor beeld en wit voor (mono-) geluid.

Edit: Ik weet dat er een mogelijkheid is voor Mini HDMI naar HDMI.
Die heb ik zelf nog nooit geprobeerd, maar de gewone kabel levert hier op een HDready scherm gewoon scherpe foto's.
Check even of de camera niet op NTSC staat.
Volgens mij valt Europa onder PAL.
Dat ligt er maar net aan wat jij scherp vind.
PAL heeft een resolutie van wat? 720×576 ofzo?
En daarop een hoge resolutie foto beoordelen op scherpte?

Het zou overigens handiger zijn als de topicstarter ook eens zou reageren of meer info over zijn probleem geeft. Anders blijft het voor ons maar giswerk wat hij nu bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
M a r c o schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 08:43:
[...]

Dat ligt er maar net aan wat jij scherp vind.
PAL heeft een resolutie van wat? 720×576 ofzo?
En daarop een hoge resolutie foto beoordelen op scherpte?

Het zou overigens handiger zijn als de topicstarter ook eens zou reageren of meer info over zijn probleem geeft. Anders blijft het voor ons maar giswerk wat hij nu bedoeld.
Wat ik bedoelde is dat als ik switch naar NTSC dat het beeld gaat trillen licht, en dus wazig is. Tuurlijk levert PAL niet genoeg resolutie. Maar het beeld staat stil en is gedownscaled. Er is volgens mij ook nog een verschil in verversing tussen die 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Dat PAL en NTSC verschilt is wel duidelijk ja.
topicstarter klaagt dat hij zijn foto's op de tv niet "haarscherp" vind.
Lijkt mij dan eerder dat hij niet weet dat je een computerscherm of foto afdruk niet kunt vergelijken met een televisie die met analoge kabel (PAL resolutie) is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
M a r c o schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:08:
Dat PAL en NTSC verschilt is wel duidelijk ja.
topicstarter klaagt dat hij zijn foto's op de tv niet "haarscherp" vind.
Lijkt mij dan eerder dat hij niet weet dat je een computerscherm of foto afdruk niet kunt vergelijken met een televisie die met analoge kabel (PAL resolutie) is aangesloten.
Daarom meld ik dit juist: mijn NL D5000 werd factory NTSC geleverd. Ik weet niet waarom Nikon dat deed, maar de gemiddelde consument zal niet in z'n achterste menu's hebben gebladerd en bedacht: He! Hij staat op NTSC, laat ik dat eens op PAL zetten.

Dat verschil helpt al heel veel. Maar ik ben het met je eens, analoog wordt het nooit haarscherp...
TS, we wachten op je! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er volledig van overtuigd dat het door die composiet kabel komt.

Heb je de mogelijkheid om een USB stick op je tv aan te sluiten? Of een SD kaartje erin te steken? Of heb je een BR speler met SD mogelijkheid? Of een netwerkspeler (of PS3 of XBOX360)? Met al die mogelijkheden, kun je het namelijk ook netjes digitaal aanleveren aan je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:19
Het is hierboven al gezegd: de camera stuurt op PAL uit en dat wordt dan ook nog eens geinterpoleerd op de meeste TV's. Het resultaat zal nooit een scherpe foto op een TV opleveren. Daarvoor zal je de camera met HDMI aan moeten sluiten, of het beeld via USB op een computer bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
Beste beeldkwaliteit haal ik op m'n philips door eerst de jpg te resizen tot iets wat redelijk in de buurt van hd komt. Dan speel ik ze over het netwerk vanaf m'n synology. Zelfs dan vind ik een TV een redelijk brakke manier om foto's te bekijken. Kleuren zijn net anders en scherpte is vaak of ver te zoeken of je krijgt van die oververscherpte kartelrandjes

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1