Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] SATA HD niet herkend, ten einde raad!

Pagina: 1
Acties:
  • 416 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik was regelmatig wat te snel met mijn vragen hier, maar dit keer heb ik er zelf al een paar dagen
over na gedacht, op internet gezocht, geprobeerd etc. maar ik kom er niet uit! De SATA HD in een
Compaq Mini 110c was kapot. Ik heb hem open gemaakt, de sata hd er uit gehaald, en er een
nieuwe in gezet. De BIOS ziet de HD wel, maar op het moment dat ik vanaf een USB Windows Xp
probeer te installeren, zit de installatie geen HD zitten. Toen heb ik wat op internet gezocht, en
daar stond dat je kon proberen hem op een andere pc te formatteren. Ik heb dus een oude pc gepakt,
de HD hiermee verbonden, en na uitgezocht te hebben hoe ik hem zichtbaar maakte in Windows, heb
ik de schijf geformatteerd. Hij werkte prima!

Daarna weer uit de computer gehaald en in de Compaq Mini gezet, maar nog steeds geen succes! De installatie ziet nog steeds geen HD zitten! Vervolgens heb ik gezocht naar drivers voor mijn Sata controllers op het MB, maar ik kan op de Asus website niks meer terug vinden over het MD in de Compaq Mini, wat moet ik nu?? In de BIOS kan ik niet zo heel veel om een of andere reden, kan de SATA controllers nergens van NATIVE, naar RAID, naar UNABLED zetten o.i.d. dus daar kan ik ook niet veel.

Alvast bedankt!!!

Sander

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-11 23:30
De oudste XP versies hebben geen sata drivers, gebruik je wel een installatie van servicepack 3? je kan geloof ik ook de driver appart laden van een usb stick, maar dan moet je hem wel even downloaden. Maar misschien heb je een heel ander probleem, aangezien de meeste moederborden sata als pata device "faken" ofzo.

edit: Misschien kan iemand met meer verstand van zaken uitleggen of dit daadwerkelijk het geval is of dat ik alleen een warrig verhaal heb opgehangen?

[ Voor 72% gewijzigd door haarbal op 02-06-2010 19:09 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

dat word een xp slipstream maken met de drivers van je moederbord er bij

Dat is niet zo moeilijk want het is een intel 945 chip setje .
Drivers bij intel ophalen en dan bij je windows xp bij voegen tijdens de slipstream .
Kan je zo een nieuwe instal doen op je laptop

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik heb nu die drivers van de intel website, maar als ik de drivers wil slipstreamen dan moet ik een .inf bestand hebben, als ik echter de .EXE uitpak krijg ik wel wat bestanden, maar geen .inf :(

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:00
Gewoon met nlite slipstreamen en hem in dat programma weer een iso laten maken.

Verwijderd

Topicstarter
Maar om drivers in nlite te laden, moet je dus een .inf hebben, maar ik heb alleen een .exe en na uitpakken een .rdata .rsrc .text [data-1] en een CERTIFICATE bestand ?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
infinst911autol.exe /?

en dan zie je precies wat je nodig hebt :) (-a)

https://discord.com/invite/tweakers

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Of als je heel lui bent, Vista/W7 installeren. Die kunnen al meteen op een SATA disk installeren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met je hardware te maken en alles met een 9-jaar oud OS op moderne hardware willen draaien. Dat gaat niet zomaar...

...maar gelukkig zijn hier al boekdelen over geschreven in het juiste subforum - Windows Clients

Move PMG -> WC

En tegelijkertijd titelfix: herkent -> herkend. Als je nauwkeurig bent vind je ook doorgaans een stuk meer. Leer jezelf dus nauwkeurigheid aan. Ook op gebied van titels.

Oslik blyat! Oslik!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
*titelfix*

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou er windows XP op zetten, omdat deze er ook al op stond. Maar ik zal eens kijken of ik er Windows 7 op krijg, dit moet aardig lopen staat op internet en maakt het een stuk makkelijker! Bedankt voor de hulp!!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit staat letterlijk in de FAQ uitgelegd, en met goede reden.
Onderhand zijn er hele topics over vol geschreven, dus gebruik de forumsearch even (zonder tikvauden) en dan kom je vast wel je oplossing tegen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.