Combinatie van ATI en NVidia graka op hetzelfde mobo?

Pagina: 1
Acties:

• Bert Gent
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10-2020
Geachten,

Is het sinds Windows 7 mogelijk om ATI en Nvidia pci-e 16x grafische kaarten te combineren op hetzelfde moederbord? De kaarten draaien onafhankelijk, dus geen SLI of Crossfire nodig.

Mijn computerboer stelt een ATI5870 en 2 NV's ENGT220's voor maar ik heb namelijk mijn twijfels.

Heeft iemand dergelijke opstelling al draaiende en wat zijn je ervaringen?

Alvast Bedankt.

Groeten,
Bert.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Beetje domme vraag, maar waarom zou je dit willen?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
met boven, wat zie je hier als voordeel van in?

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 21:28
Ver voor Windows 7 was dat al mogelijk, maar waarom wil je het? Als je dan toch 2 graka's neemt, waarom dan niet 2 dezelfde in SLI oid?

Met Lucid Hydra chip kun je overigens ook kaarten van verschillende merken laten samenwerken, mocht je dat willen.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
thaan schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:43:
Ver voor Windows 7 was dat al mogelijk, maar waarom wil je het? Als je dan toch 2 graka's neemt, waarom dan niet 2 dezelfde in SLI oid?

Met Lucid Hydra chip kun je overigens ook kaarten van verschillende merken laten samenwerken, mocht je dat willen.
Die chip werkt anders ook niet perfect hoor. Ik lees dat er veel bugs zijn.

Waarom neem je niet gewoon een goede kaart zoals HD5870. Desnoods neem je 2x HD5770 als je een aantal aansluitingen nodig hebt.

• Bert Gent
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10-2020
Waarom ik dit wil doen:

Ik heb aansluitingen nodig voor 7 schermen. 3 in EyeFinity, waarvoor ik de 5870 wil aankopen.
En dan nog 2 graka's met elk 2 uitgangen voor de andere 4 schermen. Deze schermen moeten grafisch niet zoveel aankunnen.
Nu krijg ik dus een offerte binnen van mijn computerboer voor een ATI5870 en 2 NV ENGT220's. Hij beweert dat het geen probleem is.

Dus als ik hier hoor dat het geen probleem is onder Win7, volg ik mijn computerboer. Anders worden het 3 ATI's

Groeten,
Bert.

[ Voor 9% gewijzigd door Bert Gent op 02-06-2010 19:18 ]

Verwijderd

Bert Gent schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:12:
Ik weet dat het bijvoorbeeld onder XP niet mogelijk is drivers van verschillende merken door elkaar te draaien.
Onder XP is het wel mogelijk, onder Vista alleen niet, Windows 7 kan het dan wel weer. Maar zou gewoon drie ATi kaarten nemen heb je ook geen last van nVidia drivers die het de ATi drivers moeilijk gaan maken. ;)

Zou trouwens ook eens door [BBG aanschaf] Gamesysteem mei - juni 2010 bladeren, staat bijna altijd wel betere PC's qua prijs/prestatie en anders kun je het altijd nog vragen. ;)

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Onder win Xp en 7 kan dit gewoon, er is echter ook een behoorlijk nadeel aan het werken met zowel een nVidia als een ATI kaart in één systeem. Niet alle software kan hiermee overwerg.
Bureaublad beheer en HD content over alle monitoren is erg lastig.
Ik heb o.a een ATI/nVidia mix, werd eerst nog automatisch video beelden op de 2e of 3e monitor fullscreen gepresenteerd, als ik deze opende op het hoofdscherm met alleen maar videokaarten van 1 merk, daar is deze functionaliteit nu verloren gegaan.
Laatste versie van Divx gaf ook de nodige problemen en ben terug moeten gaan naar versie 6.0 om het werkend te krijgen.
Als je een lekker draaiend systeem wilt zonder al te veel gedonder raad ik het je dus af, al helemaal als je een systeem laat bouwen.
Pagina: 1