Toon posts:

Krijg partitie niet geformateerd Asus N71 JQ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb sinds 2 dagen een Asus N71 JQ.(notebook/laptop)
Nu dacht ik, ik formateer mijn Primare partitie zodat ik een schone win 7 instal kan doen.
Maar helaas, met de ander partities kan ik alles (verwijderen, formateren ETC), behalve met diegene waar ik win 7 op wil hebben.
Daar kan ik niks mee.
Is dit een beveiliging?
Wie kan mij helpen bedankt

er is 1 Recovery partitie aanwezig (1e) niet zichtbaar in windows
Dan 1 waar win7 op staat (2de)
Dan nog 2 partitie,s (3de en 4de)

Verwijderd

de kan de partitie waar windows opstaat niet formatteren dat is beveiliging
Gooi je windows dvd ( of mount met deamon tools een iso) erin en formatteer vanuit de setup

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:00
Als je gewoon W7 boot en in de setup de partitie verwijdert en opnieuw aanmaakt of formatteerd?
Welke partitie praat je trouwens over?

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12 09:44
probeer het eens met deze (dat ding in windows zelf kun je weinig mee)

http://www.partition-tool.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer te formateren vanuit de DVD setup maar dat gaat dus niet ( met alle andere partities kan ik ALLES doen), en ik wil de eerste partitie formateren (primair was het dacht ik ?)
Daar waar ik win 7 wil installen.
Bedank alvast

Jimster

Ik kan hem dus in de dvd setup ook niet verwijderen alle andere partities wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 18:07 ]

• Helena
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-12 20:37
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:52:
Hallo ik heb sinds 2 dagen een Asus N71 JQ.(notebook/laptop)
Nu dacht ik, ik formateer mijn Primare partitie zodat ik een schone win 7 instal kan doen.
Maar helaas, met de ander partities kan ik alles (verwijderen, formateren ETC), behalve met diegene waar ik win 7 op wil hebben.
Daar kan ik niks mee.
Is dit een beveiliging?
Wie kan mij helpen bedankt

er is 1 Recovery partitie aanwezig (1e) niet zichtbaar in windows
Dan 1 waar win7 op staat (2de)
Dan nog 2 partitie,s (3de en 4de)
Als je probeert te formatteren vanuit Windows zelf (met diskpart) dan klopt het wel. Het programma zou zichzelf moeten wissen en dan gewoon verder gaan... dat is niet logisch. Bepaalde tools zoals Partition Magic en Acronis Disk Director kunnen het wel, ook vanuit Windows, door een speciale reboot. Maar je kunt het ook doen van buiten Windows, bijvoorbeeld door een willekeurige Windows CD/DVD te gebruiken, of iets te downloaden als GParted.

Als je nog ergens tegen aan loopt hoor ik het wel.

• Helena
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:06:
Ik probeer te formateren vanuit de DVD setup maar dat gaat dus niet ( met alle andere partities kan ik ALLES doen), en ik wil de eerste partitie formateren (primair was het dacht ik ?)
Bedank alvast

Jimster

Heb je in de setup bij die partitie op "advanced" geklikt?

Zoek ook eens op internet naar voorbeelden, bijv. hier (wel in het Engels).

Verwijderd

Topicstarter
ja zeker
Helena schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:16:
[...]

Heb je in de setup bij die partitie op "advanced" geklikt?

Zoek ook eens op internet naar voorbeelden, bijv. hier (wel in het Engels).

Verwijderd

Topicstarter
partiton magic doet moeilijk onder win 7 64 bit kan hem niet eens uitvoeren.
Welke versie Acronis moet ik hebben want er zijn er nogal wat, en dan bedoel ik met welke kan ik formatteren

En Acronis disk server ook niet compateble met win 7 64 bit, hm ja en nu??

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 18:39 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:07
Ik heb eigenlijk nog nooit op die methode geformatteerd. Wat ik altijd doe met Windows 7 setup is de partities verwijderen ipv formatteren. Dat wil afaik wel. Daarna kun je nieuwe parities aanmaken en setup starten op de partitie naar keuze. Windows zal deze dan automatisch formatteren. Na installatie kun je in Windows zelf de andere schijven ook formatteren zodat deze te gebruiken zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Genetx

Ok, begrijp ik maar ik kan idd alle partities verwijderen maar niet diegene die ik verwijderd wil hebben.
Zou het een optie zijn om 3 van de 4 partities te verwijderen (met de dvd setup).
En dan nieuwe partities maken, maar ja dan heb ik nog steeds die ene partitie toch,en daar wil ik nou juist op installeren, of zou ik die kunnen verwijderen nadat de rest ook weg is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 18:46 ]

• Helena
Helena schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:07:
[...]

Als je probeert te formatteren vanuit Windows zelf (met diskpart) dan klopt het wel. Het programma zou zichzelf moeten wissen en dan gewoon verder gaan... dat is niet logisch. Bepaalde tools zoals Partition Magic en Acronis Disk Director kunnen het wel, ook vanuit Windows, door een speciale reboot. Maar je kunt het ook doen van buiten Windows, bijvoorbeeld door een willekeurige Windows CD/DVD te gebruiken, of iets te downloaden als GParted.

Als je nog ergens tegen aan loopt hoor ik het wel.
Wat is er onduidelijk in deze tekst? Dat PM niet werkt kan kloppen het is een oude tool. Met Acronis wordt het waarschijnlijk ook lastig. Een gratis CD branden (GParted o.i.d.) of van iemand lenen (als je geen CD-brander hebt) is toch misschien de beste optie ;)

• Helena
edwin40:

Ik wil je best helpen hoor maar je moet mijn posts wel helemaal lezen 8) Microsoft schrijft hierover zelf trouwens het volgende: http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/Installing-and-reinstalling-Windows-7#section_7.

• DannyvdHof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04-2021
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:06:
Bedank alvast

Jimster

Boot je de pc wel vanaf de cd? als je de setup start als je al in windows zit kan je de partitie namelijk niet verwijderen. als je de pc boot van de Win7 installatie cd dan kan je em wel verwijderen. succes

AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3

Pagina: 1