Vraagje over nieuwe laptop windows 7 64 bit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Topicstarter
Ik heb een paar vraagjes over mijn nieuwe laptop met betrekking tot windows 7. Ik hoop dat dit het goede forum is daarvoor, ik ben vrij nieuw hier namelijk. :)

1. ik heb windows 7 home premium 64 bit. Nu staat er in OS (C:) twee program files mappen, eentje met (x86) er achter. Volgens een aantal websites schijnt een map voor 32 bit programma te zijn en die andere voor 64 bit, maar in allebei staat precies hetzelfde? :/
als je een (64 bit) programma installeert dan gaat ie automatisch naar de 32 bit map. Is het belangerijk dat je 64 bit in die andere map installeert?

2.Er zijn twee harde schijven geïnstalleerd in mijn laptop. een met OS(C:) bijna vol, en een DATA (D:), die helemaal leeg is.
Alleen alle mappen zoals documenten,video's, muziek en program files staan in de OS(C:) schijf. Hoort niet alleen het besturingssyteem te staan in OS(C:)?? hoe moet ik dit nu oplossen?

alvast bedankt

"Above And Beyond The Call"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

10K schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:05:
1. ik heb windows 7 home premium 64 bit.
[...]
als je een (64 bit) programma installeert dan gaat ie automatisch naar de 32 bit map. Is het belangerijk dat je 64 bit in die andere map installeert?
Dat doe je niet zelf, maar laat je over aan de Installer van je applicatie. Die hoort dat helemaal zelf af te kunnen handelen zonder jouw tussenkomst.
Kortom: Niet naar omkijken :)
2.Er zijn twee harde schijven geïnstalleerd in mijn laptop. een met OS(C:) bijna vol, en een DATA (D:), die helemaal leeg is.
Alleen alle mappen zoals documenten,video's, muziek en program files staan in de OS(C:) schijf. Hoort niet alleen het besturingssyteem te staan in OS(C:)?? hoe moet ik dit nu oplossen?
Is er uberhaupt wel wat op te lossen dan? Je bent geheel vrij om zelf op je D: natuurlijk je foto's, documenten en dergelijke neer te zetten in folders en díe in je libraries op te nemen.

Al heb ik eerder het idee dat er geen twee harde schijven in zitten maar één disk met twee partities.

Het zou dan ook schelen als je voordat je een vraag op deze manier stelt eerst ging kijken wat er in je PC zit.
Tools genoeg voor - zelfs de ingebouwde Msinfo32 tool had je dit al kunnen vertellen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

Topicstarter
thanks ja het klopt het zijn partities(3 in totaal,1 voor recovery)
maar waarom doen ze dat dan wat is het voordeel? geen defragmentatie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:56

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Als je een reinstall doet ben je niet je data kwijt :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:13
Mad Marty schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:12:
Als je een reinstall doet ben je niet je data kwijt :)
hoeft niet altijd, er zijn genoeg recovery partities die gelijk alle non recovery partities formatteren

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stftweaker schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:15:
[...]

hoeft niet altijd, er zijn genoeg recovery partities die gelijk alle non recovery partities formatteren
Hij zegt toch ook "re-install" en niet "recoveren" ;)

Dus gewoon de dvd erin en enkel de C partitie formatteren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door 10K op 11-06-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

Topicstarter
Ik heb nog een vraag over de processor het is een i5 430M dus met turbo boost, maar gaat dat automatisch of moet je dat instellen? en welke snelheid heeft de laptop dan als ik die vergelijk voor bijvoorbeeld games
2.26 hz of 2.53 in turbo?

Er zit ook het programma power4gear op waarmee je de laptop in verschillende modes kan zetten.
Blijkbaar kan je ook daar turbo mode aan of uit zetten, er is zelfs een extreme turbo, maar wat houdt dat precies in? en moet ik dat aanzetten als ik bijvoorbeeld games speel?

[ Voor 99% gewijzigd door 10K op 11-06-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10K schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:36:
Ik heb nog een vraag over de processor het is een i5 430M dus met turbo boost, maar gaat dat automatisch of moet je dat instellen? en welke snelheid heeft de laptop dan als ik die vergelijk voor bijvoorbeeld games
2.26 hz of 2.53 in turbo?

Er zit ook het programma power4gear op waarmee je de laptop in verschillende modes kan zetten.
Blijkbaar kan je ook daar turbo mode aan of uit zetten, er is zelfs een extreme turbo, maar wat houdt dat precies in? en moet ik dat aanzetten als ik bijvoorbeeld games speel?
De turbo boost hoef je niet aan te zetten, dit gaat automatisch mocht de applicatie niet alle cores van de processor belasten. ( Wat bij spellen vaak inschakelt ).

De power4gear is waarschijnlijk een power profiel wat hij in windows aanpast, al ben ik daar niet al te zeker van... Als het een power profiel is betekend de extreme turbo alles op maximaal, brightness, cpu snelheid op 100%, alleen de accu gaat niet zo lang mee als je hem op een ander profiel zet... Waarschijnlijk staat dit allemaal in het boekje uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:34:
[...]

De turbo boost hoef je niet aan te zetten, dit gaat automatisch mocht de applicatie niet alle cores van de processor belasten. ( Wat bij spellen vaak inschakelt ).

De power4gear is waarschijnlijk een power profiel wat hij in windows aanpast, al ben ik daar niet al te zeker van... Als het een power profiel is betekend de extreme turbo alles op maximaal, brightness, cpu snelheid op 100%, alleen de accu gaat niet zo lang mee als je hem op een ander profiel zet... Waarschijnlijk staat dit allemaal in het boekje uitgelegd.
bedankt, het is een power profiel, die meestal op het "high peformance" profiel staat, dan is alles maximaal behalve "extreme turbo", die staat uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 21:21
Power4Gear is gewoon het programma van Asus om energiebeheer te regelen. Je kan gewoon met Fn+Spatie van energiemodus veranderen. Maar echt, google gewoon eens even. De meeste dingen kun je gewoon laten zoals het is. Je zit jezelf nu druk te maken om allemaal kleine dingen die de computer zelf voor jou regelt :)

Over je documenten, wat ik altijd doe is de locatie verplaatsen naar mijn D: schijf. Zoals anderen al aangeven is dat makkelijker bij het leeghalen van de PC. Druk op Start -> Jouw Naam (rechtsboven in menu start). Klik nu één voor één op de mappen met de rechtermuisknop en kies Eigenshappen. Klik op het tabblad "Locatie" en wijzig deze naar de D: schijf, of een map op die schijf zoals D:\Jouw Naam\ bv. Als je dit doet dan gaan alle documenten naar je D:-schijf.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 11-06-2010 20:27 ]

Pagina: 1