Dvd speler aansluiten op AVR en Plasma

Pagina: 1
Acties:

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07-2025
Hoi,

Ik heb een nieuwe dvd speler gekocht, een Pioneer DV-420V-S.

Ik heb deze aangesloten op mijn Pioneer PDP-LX5090 aangesloten via HDMI. Vervolgens heb ik men plasma aangesloten via de optical out op men optical in men AVR(Harman Kardon AVR 247).

Als ik dan een dvd op zet schakelt men AVR niet om naar Dolby surround. Terwijl als ik de dvd speler rechtstreeks op de AVR aansluit dan schakelt hij wel om naar Dolby.

Hoe krijg ik voor elkaar dat als ik hem via mijn plasma leid ook automatisch het signaal goed doorstuurt?

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02 19:52

the mod man

iets van beeldmaker

Waarschijnlijk kan dat niet, meeste tv sturen alleen stereo door. Het kan echter zijn dat deze tv het wel kan, kijk even goed in de handleiding.

Waarom sluit je je DVD niet op je AVR aan?

I can't wait to shoot!

• Ccc
Wat ik lees moet hij het wel kunnen doorsturen, maar er staat niet beschreven hoe dit werkt, ik was in de veronderstelling dat dit automatisch ging..

Men AVR kan geen 1080P uitsturen. Terwijl als ik de dvd speler rechtstreeks aansluit op de plasma hij wel 1080P pakt.

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08-2025
Waarom stuur je het geluid niet _apart_ rechtstreeks van de dvdspeler naar de AVR met de digitale coax uitgang?

[ Voor 3% gewijzigd door simonr op 02-06-2010 17:44 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Ccc schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:13:
Wat ik lees moet hij het wel kunnen doorsturen, maar er staat niet beschreven hoe dit werkt, ik was in de veronderstelling dat dit automatisch ging..
Waar lees jij dat het kan?
In de manual lees ik alleen het volgende:
STEREO MPEG laag I/II, Dolby Digital
.

En al is het Dolby Digital, Dolby Digital 2.0 is en blijft stereo. Dus volgens mij stuurt de tv geen meerkanaals geluid uit over de digitale audio uitgang. DVD-speler rechtstreeks op de receiver aansluiten dus.
Ccc schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:13:
Men AVR kan geen 1080P uitsturen. Terwijl als ik de dvd speler rechtstreeks aansluit op de plasma hij wel 1080P pakt.
De Harman Kardon AVR247 kan volgens de manual inderdaad maar tot 720p upscalen over HDMI. Maar normaal zou je wel het 1080p signaal wat de DVD-speler uitstuurt door de receiver kunnen sturen. Receiver doet toch niets met het beeld, dus dat je geen 1080p hebt door de receiver is wel apart.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ccc
FeaR1986 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:40:
[...]

Waar lees jij dat het kan?
In de manual lees ik alleen het volgende:
Op blz 64 staat bij dat ik de keuze heb uit Auto, Digitaal of Analoog. Als ik hem op auto of digitaal zet neem ik aan dat hij het dus doorstuurt digtiaal zoals het binnenkomt.
De Harman Kardon AVR247 kan volgens de manual inderdaad maar tot 720p upscalen over HDMI. Maar normaal zou je wel het 1080p signaal wat de DVD-speler uitstuurt door de receiver kunnen sturen. Receiver doet toch niets met het beeld, dus dat je geen 1080p hebt door de receiver is wel apart.
Ik dacht dat hij maar tot 1080i uitstuurt. Dit moet ik dan even checken.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Ccc schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:15:
[...]Op blz 64 staat bij dat ik de keuze heb uit Auto, Digitaal of Analoog. Als ik hem op auto of digitaal zet neem ik aan dat hij het dus doorstuurt digtiaal zoals het binnenkomt.
Het staat dus niet in de manual, het is een aanname van jouw kant. Waarom zou de tv het signaal één-op-één doorsturen omdat het digitaal is? Digitale signalen kunnen ook gewoon terug naar 2.0 gesampeld worden. Er zijn maar zeer weinig tv's die het inkomende meerkanaals signaal doorsturen over de digitale uitgang. Veel tv's scalen gewoon terug naar 2.0 stereo en dan is het dus logisch dat je geen Dolby 5.1 op de receiver te zien krijgt als je de tv met de receiver verbonden hebt. En in de manual staat dus wel zwart op wit dat het stereo Dolby Digital is. Er wordt zoals ik het lees niet gesproken over dingen als 5.1 of meerkanaals.
Ik dacht dat hij maar tot 1080i uitstuurt. Dit moet ik dan even checken.
1080i dan wel 720p is niet heel erg verschillend: 720p is gewoon progressive (dus alle lijnen tegelijk in beeld), 1080i is interlaced, dus lijnen om en om. Al met al gaat de Harman Kardon geen 1080p doorgeven. Dus dan is het inderdaad het beste om de DVD-speler meteen naar de TV te hangen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

simonr schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:39:
Waarom stuur je het geluid niet _apart_ rechtstreeks van de dvdspeler naar de AVR met de digitale coax uitgang?
^^^ Met stom ;)
Een extra optische kabel kost je hooguit een tientje en dan ben je van het gedonder af. Tevens een tip voor je: "Assumtion is the mother of all fuckups". Nooit aannames doen.

En een laatste opmerking: het is "m'n AVR", niet "men AVR" :)
* The Eagle excuseert bij voorbaat het taalnazi zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1