Toon posts:

Monitor blurred beeld op hoge resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een nieuwe monitor gekocht:
Samsung Syncmaster P2470HD.

Als ik de resolutie boven de 1680x1050(native is 1920x1080) zet wordt het beeld blurry, text heeft een soort witte waas erachter.
En wanneer ik de native resolutie gebruik 'valt' het beeld ook buiten het scherm.

Aansluiting:
HDMI

Computer:
HP EliteBook 8530W
(Nvidia Quadro FX 770M)

Het feit dat het beeld te groot is op de native resolutie heb ik gelezen dat dit wel vaker met HDMI aansluitingen zo is, en er is een Nvidia tooltje waarmee je de resolutie aan kunt passen. Maar misschien is het probleem gerelateerd dus daarom vermeld ik het.

Wat heb ik geprobeerd:
- Scherm via VGA aansluiting aansluiten: Werkt perfect(maar geen optie omdat ik hier een ouder 22" scherm op aan wil sluiten).
- Scherm proberen te calibreren, maar geen enkele setting geeft duidelijke verbetering.
- Scherm aangesloten op PS3. Werkt 100% op 1920x1080, kwaliteit perfect.
- Ander 26'' scherm aangesloten via HDMI. Werkt 100% op resolutie van 19XXx1200.
- Nieuwste Nvidia driver geinstalleerd en computer opnieuw opgestart, geen verandering.

Dus ik zit een beetje aan het eind van mijn fantasie wat ik nog kan proberen... heeft iemand ideeën?

Bedankt

Edit:
Net de beta drivers geinstalleerd, geen verandering.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 18:22 . Reden: typfout ]

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-02 16:43

the mod man

iets van beeldmaker

Overscan uit zetten in het Nvidia menu

I can't wait to shoot!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:25
Sowieso zullen de meeste LCD's monitoren altijd een beetje 'moeite' hebben met een andere resolutie dan wat er native ondersteund word. Je mag dus nooit hetzelfde strakke beeld verwachten op een afwijkende resolutie. Het is wel vreemd waarom je overscan hebt op je native resolutie...

Ik heb wel even rond gegoogled, ik lees toch hier en daar wat meer klachten over wisselde kwaliteit weergave wanneer aangesloten op verschillende devices... Er wordt dan ook af en toe een mogelijke oplossing genoemd, het zit blijkbaar in de bijgeleverde kabel van de monitor. Zou niet van slechte kwaliteit zijn, maar er zou nog wel eens last zijn dat het plastic rond de 'stekker' het contact met sommige poorten bemoeilijkt... iets teveel plastic dus wat blijkbaar redelijk simpel met een scherp mesje is weg te halen.

Kijk daar eens naar zou ik zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen HDMI kabel bij geleverd, dus heb zelf een gekocht voor ~50 euro. Ook nog de kabel van mijn huisgenoot geprobeerd (van zijn PS3) maar zelfde effect.

Ik heb de optie om overscan uit te zetten nog niet gevonden.. alleen een optie om de display te resizen, je krjigt dan een Nvidia scherm met 4 groene pijlen in de hoek, en je kunt a.h.v. scrollbars de resolutie zo aanpassen zodat de content op je scherm past. Alleen de image kwaliteit veranderd hierbij niet.
Maar het klinkt inderdaad logisch dat het hier iets mee te maken heeft.. ik zal nog even verder kijken naar deze overscan opties.

Verwijderd

Topicstarter
Ok erg vaag maar het is opgelost:

Ik heb de Source naam van het HDMI kanaal gerenamed naar "PC", en het beeld is nu zuiver.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp ;)