DNS-instellingen verwijzing subdomein

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358606

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een domeinnaam overgenomen en wil deze koppelen aan een subdomein dat ergens anders wordt gehost. De domeinnaam is geregistreerd bij Transip.nl, en voor zover ik weet moet ik hier dus de DNS-instellingen aanpassen.
Ik heb gehoord dat ik een CNAME aan moet maken die gewoon door kan worden verwezen naar een subdomein ergens anders.
De volgende gegevens kan ik aanpassen bij Transip:
- naamservers (primair en secundair)

- DNS-instellingen, op dit moment:
NaamTTLDns TypeContent
@1 dagA80.69.67.46
@1 dagMX10 @
ftp1 dagCNAME@
mail1 dagCNAME@
www1 dagCNAME@

Helaas heb ik hier niet veel kaas van gegeten, dus misschien dat jullie mij hier een beetje bij kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

Al wil je een domein aan een hosting pakket koppelen, dan hoef je alleen maar de nameservers van je hosting in te voeren bij je domeinnamen-paneel.

En een domeinnaam op je hosting pakket aanmaken, zodat ze met elkaar kunnen linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Salandur

Software Engineer

de content moet dan de externe servernaam zijn, waarschijnlijk met eindigend in een . (punt).

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar hoe verbind je de domeinnaam vervolgens met een subdomein?
Want het alleen het subdomein moet worden gekoppeld aan de nieuwe (overgenomen) domeinnaam, niet het domein zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Leg is zonder DNS termen te gebruiken/misbruiken uit wat je wil.

Bv, bla.domein1.nl moet naar bla2.domein2.nl wijzen oid. Want dit is wel erg wazig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha excuses :p
Ik heb een domein www.domein1.nl, met een subdomein sub.domein1.nl.
Nu heb ik domein www.domein2.nl overgenomen, welke gekoppeld moet worden aan sub.domein1.nl.
De genoemde instellingen staan bij www.domein2.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 16:03

Pogostokje

* twiet *

Op DNS niveau kun je niet aan een URL koppelen. Je kunt hooguit www.domein2.nl hetzelfde IP adres geven met een A record dat sub.domein1.nl ook heeft, of als CNAME record direct sub.domein1.nl invullen zodat het IP adres van dat subdomein wordt opgezocht.

Maar zonder aanpassingen op de webserver van sub.domein1.nl zal je daarmee nog niet ook op die website uitkomen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt Twiet,
Ik ga dat even proberen, en anders even contact opnemen met mijn host.
Nog een klein dingetje, ik heb ook weleens gehoord dat je met een .htaccess bestand een doorverwijzing voor elkaar kunt krijgen. Weet iemand daar misschien iets van?
Pagina: 1