hallo, ik wil graag een Full hd tv aansluiten op mijn pc het lijkt mij heel mooi en mooi groot. maar is het gebruik van internet en bv. word ook nog net zo mooi ? of is het veel slechter dan een monitor
Zolang je zorgt voor een 1:1 pixelmapping is het afgezien van de relatief lage resolutie (bij die grootte) heel goed te doen.
Wat let je om het eens uit te proberen? Een VGA HDMI kabel en klaar is mikestb.
Uit ervaring weet ik dat het prima gaat. (Laptop via VGA op 37" LED) lettertjes worden wel redelijk klein op de afstand die je normaal gebruikt voor een TV.
Uit ervaring weet ik dat het prima gaat. (Laptop via VGA op 37" LED) lettertjes worden wel redelijk klein op de afstand die je normaal gebruikt voor een TV.
Verwijderd
maar niet heel erg fijn om lange tijd te internetten/word vind ik persoonlijk. zeker gezien het feit dat je normaliter op de bank zit achter je tv, dat is geen ideale werkhouding.
ok dank jullie wel. ik was van plan om rond de 30 inch te gaan op mijn pc maar wel full hd led. weet iemand misschien wat breedbeeld is ik heb nu 24 inch dus dacht misschien 30 inch of 32 inch ?
Verwijderd
Werkt niet. VGA is analoog, HDMI digitaal. DVI-HDMI kabel werkt wel natuurlijk.littlejoannes schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:31:
Wat let je om het eens uit te proberen? Een VGA HDMI kabel en klaar is mikestb.
bij breedbeeld is de lengte-breedte verhouding 16:10 of 16:9. Het "vierkante" scherm is 4:3Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:38:
ok dank jullie wel. ik was van plan om rond de 30 inch te gaan op mijn pc maar wel full hd led. weet iemand misschien wat breedbeeld is ik heb nu 24 inch dus dacht misschien 30 inch of 32 inch ?
All-Round nerd | iRacing Profiel
Ik snap je vraag niet helemaal geloof ik, maar 16:9 en 16:10 zijn breedbeeld, wat in full hd (eigenlijk bijna standaard aan het worden en zeker aan te raden bij gebruik als PC-monitor) respectievelijk 1920x1080 en 1920x1200 zou zijn.Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:38:
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
4:3 schermen kom je bijna niet meer tegen. Je ogen nemen standaard een breedbeeld-vormig beeld waar, waardoor een breedbeeldscherm prettiger is om naar te kijken. 4:3 zie je soms nog bij laptops of bij dikke schermen, maar flatscreens bijna niet (sommige 15 en 17 inch wel, maar ik kan me niet zo snel een 19 inch scherm bedenken die een 4:3 beeldverhouding heeft).
All-Round nerd | iRacing Profiel
"/" ontbrak tussen VGA/HDMIVerwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:03:
[...]
Werkt niet. VGA is analoog, HDMI digitaal. DVI-HDMI kabel werkt wel natuurlijk.
Mja, dit is inderdaad gewoon een kwestie van proberen. Verder zijn er meer dan genoeg topics en een FAQ over hoe je je pc op de tv aan kan sluiten. Dit heeft op deze manier niet veel discussiewaarde.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()