Toon posts:

ATI 5870 XFX problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb voor een week terug mijn gaming rig gebouwd.
Tijdens het bouwen van mijn systeem ging het volgende mis:
Mijn video kaart: ATI 5870 xfx gaf strepen en lijntjes door het beeld. (getest in 2 systemen)
Toen ik dat zag had ik bij mij zelf al zoiets van dit klopt echt niet. (klopt ook)
Toen heb ik de laatste ATI drivers gedownload van ati.com en het was nog steeds niet weg.
Toen heb ik de bios geupdate naar de laatste bios. Ook geen succes.
Toen heb ik de kaart teruggestuurd "RMA" Toen kreeg ik een nieuwe ATI 5870 xfx kaart.
En toen werkte het opeens wel "bleek op het moment" en nu doet mijn kaart denk ik alweer RaaR.
Waar ik totaal niet blij van wordt. Als ik mijn pc nu opstart blijft hij hangen in windows (bureaublad).
dan moet ik heb handmatig resetten (herstarten). En als hij dan weer bij "Welkom" is (bureaublad laden) druk ik snel op crtl + alt +del "taakbeheer"
en zie ik "MOM.exe" (ati driver) er ineens erbij staan. hu? wat is dat dan nu alweer... die had ik nog nooit daar gezien. Die was nooit in taakbeheer.
Dus haalde ik die weg uit taakbeheer "beëindig mom.exe". En toen werkten het wel ineens. Ik herstarte mijn pc. En ging ik in veilige modes, en herinstalleerde de ATI driver's opnieuw (van ati.com). En nog steeds blijft mijn systeem hangen in windows (bureaublad). Ik kan wel gewoon de muis bewegen. Maar voor de rest niks. Zelf denk ik dat deze kaart ook Dood is. R.I.P

Mijn Systeem info:
Cpu: Core i7 930 2.80ghz 1366 (stock)
Ram: DDR3 6GB kringston hyperX 1600 CL9 3kit
Gpu: ATI 5870 XFX 1GB GDDR5
Mobo: Asus P6T SE
Hdd: 1x 750gb samsung / 32mb 1x 1TB samsung / 32mb
Case: Antec 900 2
Psu: antec 750watt 80+
Windows: 7 home prem 64bit

Ik hoor graag van jullie!
ik hoop voor een oplossing. Ik zou het triest vinden als die ook terug moet "RMA" :(

Met vriendelijke groet

Gillian

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

het probleem is al verholpen.
het was de ATi High Definition audio Device die een storing had met mijn mobo audio denk ik.
maar het werkt weer. hij is uit opstarten weggehaald met msconfig. En hij is weggehaald bij apparaatbeheer

Mvg