Exchange 2007 free/busy en linked mailboxen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 11:33
we hebben een probleem met een volgende situatie.

twee trusted AD's (windows server 2003) (AD1 en AD2), twee aparte exchange omgevingen beide Exchange server 2007 (Exch1 en Exch2).

Situatie nu, een aantal gebruikers in huidig domein (AD1) gaan verhuizen naar nieuw domein (AD2) die nu nog trusted zijn.
Deze gebruikers hebben nu nog een mailbox in de Exch1, in AD2 zijn dezelfde gebruikers aangemaakt incl mailboxen in Exch2 omgeving. Deze nieuwe mailboxen in Exch2 zijn linked boxen en full access rights zijn gezet op deze mailboxen in Exch2 voor corresponderende gebruikers uit AD1.

voorbeeld AD1\user.test met nu mailbox in Exch1, krijgt straks een tweede mailbox in Exch2 omgeving, AD2\user.test in Exch2 is disabled (normaal gevolg van linked mailbox), so far so good!

Gebruikers (AD1) kunnen de nieuwe mailbox benaderen en ook mail versturen en ontvangen gaat prima.
Uiteindelijke doel is dat de mailbox in Exch1 gaat vervallen, ze zullen voorlopig nog even als AD1\user.test gebruik maken van de mailbox in Exch2 onder AD2.

Alleen wat is dan nu het probleem, gebruikers (AD1\user) kunnen geen free/busy informatie opvragen van andere mailboxen uit dezelfde Exch2 omgeving.
Wanneer ik als een AD2 gebruiker met mailbox in exch2 dezelfde informatie opvraag uit exch2 mailboxen, krijg ik die wel netjes, zowel met OWA als met een computer en outlook 2007 in het AD2 domein.

Het lijkt dus authenticatie, maar hoe controleer ik dat, default calender permissie is read free/busy information for anonymous users.
ook de rechten op de ews (availability service) lijkt goed, ik kan het web adres benaderen met een gebruiker uit AD1, folder permissies zijn gezet op de ews folder (AD1 user - read).

iemand eenig idee, wellicht overzie ik iets.

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek
update: in outlook 2007 kun je een autoconfigure test uitvoeren, in de log die dan gegenereerd word zie je wat outlook probeert.
In ons geval trachte outlook via autodiscover de bijbehorende services te vinden voor ews, deze was inmiddels aangepast ivm een owa certificaat.

kortom, ik heb in onze DNS voor domein 1 een autodiscover alias aangemaakt naar de locatie waar de autodiscover in domein2 staat, in ons geval owa.domein2.

Nu vind outlook wel de bijbehorende EWS (availability) service.
En nu krijg ik ook netjes de free/busy info.

[ Voor 4% gewijzigd door TheTeek op 02-06-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek
Nog een tip: wanneer je een "http Redirect" op de root van je owa server (CAS) gezet hebt moet je deze redirect weg halen bij de services waar deze redirect niet voor nodig is, zo ook voor de ews...:D
Anders werkt free/busy alleen in OWA sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een tip: De edit knop :)

Verder, bedankt voor het melden van de oplossing.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 16:24 ]