Wireless N mini USB adapter met 5Ghz band

Pagina: 1
Acties:

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-12 15:28
Mede-tweakers,

Ben al tijdje op zoek naar een Wireless N mini usb adapter met 5Ghz band ondersteuning. Dit omdat mijn huidige USB adapter te lang is (adapter buigt door bij de USB aansluiting doordat mijn laptop op de bank staat / en er af en toe tegen aan gestoten wordt).

Deze sitecom is mooi, maar die kan de 5Ghz niet aan..
Sitecom Mini-usb adapter WL352

Ik heb het internet doorgestruind, maar kan niks vinden, hoop dat jullie iets weten?

• Groof
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-12-2014
Ik ben ook naar hetzelfde op zoek, maar heb ook nog niets kunnen vinden. Heb het probleem dat ik wel een 5ghz router heb, maar niet de 5ghz netwerkkaart. Op makkelijk van laptop te kunnen switchen, zoek ik dus zo'n kleine, niet buigbare USB netwerkdongle. Ben je al iets verder in je zoektocht?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let sowieso op dat we het hebben over draadloze technieken, en dan is je antenne belangrijk.

Kleine adapter = kleine antenne
Kleine antenne = zwak ontvangst :o

Waarom zit je sowieso met een laptop te kijken naar een USB adapter? Nagenoeg iedere laptop heeft een miniPCI(e) slot waar je intern een adapter kunt plaatsen of een evt aanwezige adapter kunt upgraden. Ik heb mijn low-end Acer netbook zo van 2.4GHz-only naar dual-band geupgrade, gewoon voor een tientje op eBay een compatibele dual-band mPCIe adaptertje gescoord.

Oslik blyat! Oslik!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:43

lier

MikroTik nerd

@Raven, vergeet niet ook 802.11a te selecteren ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@hierboven: "Ben al tijdje op zoek naar een Wireless N mini usb adapter met 5Ghz band ondersteuning"

Dus filter N, 5ghz op ja en USB aanvinken ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 13-02-2013 10:59 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• lier

lier

MikroTik nerd

Raven schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:57:
@hierboven: "Ben al tijdje op zoek naar een Wireless N mini usb adapter met 5Ghz band ondersteuning"
De a zorgt voor de 5GHz ondersteuning O-)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Daar is een filter voor:
5GHz-ondersteuning
- Geen voorkeur
- Ja (16)
- Nee (39)

:+

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 13-02-2013 11:01 ]

Oscar Wilde

• lier

lier

MikroTik nerd

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En 5GHz kan zowel A als N zijn ;) Dus dat aparte 5GHz filter is verdomd handig :D

[ Voor 42% gewijzigd door Raven op 13-02-2013 11:03 ]

Oscar Wilde

Pagina: 1