Items verdwijnen uit Public Folder Agenda!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Wij hebben hier een vreemd issue en komt op meerdere locaties met zelfde specs en instellingen voor.

Klanten van ons gebruiken een gezamenlijke agenda; deze is aangemaakt in de Second Storage Group van Exchange 2007, in de Openbare mappen.
Iedereen heeft hier read/write rechten op, zodat ze items in de agenda kunnen maken en wijzigen.

Het issue wat zich voordoet is dat geregeld de agenda-items verdwijnen, soms is dit alles behalve de huidige week, soms zijn het items in de toekomst. Replicatie op de Second Storage Group heb ik uitgeschakeld omdat ik dacht dat het wellicht hier door kwam, maar helaas.

Hier op kantoor hebben we de situatie gesimuleerd --> Agenda aangemaakt in de Openbare mappen --> Items verdwijnen geregeld.
Niemand gebruikt Sync software voor telefoon oid.

Iemand dit meegemaakt? Ik vind geen aanwijzingen in de logs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audit al aangezet? Welk service pack en rollup draai je?
Hier iemand met hetzelfde probleem:
http://social.technet.mic...a0-4d04-beac-0d76b27c5c99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:09:
Audit al aangezet? Welk service pack en rollup draai je?
Hier iemand met hetzelfde probleem:
http://social.technet.mic...a0-4d04-beac-0d76b27c5c99
SBS2008, SP1 + EXCH2007 SP1,

Audit aanzetten, thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SP1, je loopt achter :) En in die thread die ik gaf, stond dat ze het opgelost hadden met service pack 2 rollup 4. En auditing is stukken beter in sp2:
Enhanced Auditing
New Exchange auditing events and audit log repository enable Exchange administrators to more easily audit the activities occurring on their Exchange servers. It allows the right balance of granularity, performance, and easy access to audited events via a dedicated audit log repository. This simplifies the auditing process and makes review of audited events easier by segregating audited events in a dedicated location. For more information about the new auditing features available with SP2, see Understanding Mailbox Access Auditing with Exchange Server 2007 Service Pack 2.
http://technet.microsoft....y/ee221150(EXCHG.80).aspx

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:37:
SP1, je loopt achter :) En in die thread die ik gaf, stond dat ze het opgelost hadden met service pack 2 rollup 4. En auditing is stukken beter in sp2:

[...]

http://technet.microsoft....y/ee221150(EXCHG.80).aspx
De Windows Updates optie geeft aan dat ie Up to date is, maar ik begrijp dat je het voornamelijk hebt over Exchange SP2? Worden deze niet standaard meegenomen in de Updates? Hoe zie ik welke versie van Exchange SP ik nu draai? In de ESM onder ABout staat version: 0801 0240 . 006 en in de softwarelijst geen aparte Update voor de SP's staan. Wel een Rollup4 for Small Business Server 2008, maar da's dan ook de enige afgezien van vele Security Updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:24:
[...]

De Windows Updates optie geeft aan dat ie Up to date is, maar ik begrijp dat je het voornamelijk hebt over Exchange SP2? Worden deze niet standaard meegenomen in de Updates? Hoe zie ik welke versie van Exchange SP ik nu draai? In de ESM onder ABout staat version: 0801 0240 . 006 en in de softwarelijst geen aparte Update voor de SP's staan. Wel een Rollup4 for Small Business Server 2008, maar da's dan ook de enige afgezien van vele Security Updates.
De nieuwste build van Exchange (met SP2) begint sowieso met 8.2, niet 8.1 dus je draait nog SP1. Snel updaten dus :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:04:
[...]

De nieuwste build van Exchange (met SP2) begint sowieso met 8.2, niet 8.1 dus je draait nog SP1. Snel updaten dus :)
Kan ik dan gewoon Exch 2007 SP2 los downloaden en installeren, of zijn er nog updates die er eerst moeten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kan je inderdaad gewoon los downloaden en installeren:
Q: Is Exchange 2007 Service Pack 1 a pre-requisite for Service Pack 2?

No. SP2 can be installed in any of the following modalities:

a. A fresh install with Exchange Server 2007 SP2
b. In-place upgrade from Exchange Server 2007 to SP2
c. In-place upgrade from Exchange Server 2007 SP1 to SP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Nou de publieke agenda is weer leeg! We hebben alle updates, Exchange Service Packs en RollUps geïnstalleerd, maar o pde een of andere manier verwijdert hij alle items in deze public folder.

Iemand nog ideeën???
Welkom..

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2010 12:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Schop.. :(

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Auditing aangezet ?