Op mijn werk hebben we een Asterisk / FreePBX-server, ik wil nu voor collega's het mogelijk maken dat ze vanaf thuis / waar dan ook hun Androidtelefoon of iPhone kunnen gebruiken als SIP-device, oftewel dat ze hun telefoon aan de Asterisk-server kunnen knopen en een nummer hebben waarvandaan ze kunne bellen en gebeld kunnen worden.
Hiertoe heb ik het volgende gedaan: (Ik neem mijn nummer als voorbeeld)
- Extensie 425 weggegooid
- Extensie 4251 aangemaakt (Vast toestel)
- Extensie 4252 aangemaakt (HTC Desire)
- Ring group 425 aangemaakt
- Ext. 4251 en 4252 aan RG 425 toegevoegd.
Als iemand nu 425 belt gaan zowel mijn Linksys SPA942 op het bureau als mijn HTC Desire over.
Probleem:
De receptioniste van ons heeft een Linksys SPA962 + SPA932 staan, waarbij ze per extension kan zien of iemand aan het bellen is of vrij is, door middel van het knopje dat groen of rood brandt. Deze blijft nu echter oranje branden omdat een ring group geen BLF-status doorgeeft.
In de config van de SPA932 is dit te configureren:
ik kan dus zeggen dat BLF een feature is, en dat de status bij 425 gechecked kan worden. Wat ik zou willen is FreePBX een valide BLF terugstuurt voor een ringgroup, zodat de SPA932 bij de receptioniste goed werkt.
Wie heeft er al eens met dit bijltje gehaxt?
Hiertoe heb ik het volgende gedaan: (Ik neem mijn nummer als voorbeeld)
- Extensie 425 weggegooid
- Extensie 4251 aangemaakt (Vast toestel)
- Extensie 4252 aangemaakt (HTC Desire)
- Ring group 425 aangemaakt
- Ext. 4251 en 4252 aan RG 425 toegevoegd.
Als iemand nu 425 belt gaan zowel mijn Linksys SPA942 op het bureau als mijn HTC Desire over.
Probleem:
De receptioniste van ons heeft een Linksys SPA962 + SPA932 staan, waarbij ze per extension kan zien of iemand aan het bellen is of vrij is, door middel van het knopje dat groen of rood brandt. Deze blijft nu echter oranje branden omdat een ring group geen BLF-status doorgeeft.
In de config van de SPA932 is dit te configureren:
code:
1
| fnc=blf+sd+cp;sub=425@192.168.0.240;nme=_eXistenZ_ |
ik kan dus zeggen dat BLF een feature is, en dat de status bij 425 gechecked kan worden. Wat ik zou willen is FreePBX een valide BLF terugstuurt voor een ringgroup, zodat de SPA932 bij de receptioniste goed werkt.
Wie heeft er al eens met dit bijltje gehaxt?
There is no replacement for displacement!