Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361626

Topicstarter
hallo,

ik heb een asus 9800gx2 videokaart, een Acer GD245hq monitor, en een Nvidia 3d vison.

ik heb alles aangesloten zoals het hoort, en stop er een 3d film in ( Journey to the Center of the Earth )
Maar hij werkt niet, deze 3d film is wel te zien met een papieren 3d bril met 2 kleuren glazen, maar niet met een bril van 150 euro. beetje raar na mij inzien.

En ik heb nog een andere pc staan niks bijzonders alleen een led scherm. en daar kan ik deze 3d film zo mee afspelen en het lijk net of het uit de scherm komt, best wel mooi , en nu heb ik een set van 450 euro en het werk voor geen meter, ik hoop dat iemand mij kan helpen om mooie 3d films te bekijken.

mvg,
michael

ps. wacht nog een week anders stuur ik het terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 23:48

M2M

medicijnman

wat zie je precies. gewoon totaal geen 3d effect, geen dingen die "uit" het scherm komen of is het een wazig beeld? of misschien een uit elkaar getrokken beeld met rode en groene vlakken (zoals de papieren 3d bril, als je je bril afzet?)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:30
Is 3D Vision niet bedoeld om games op een andere manier te renderen zodat je een 3D effect krijgt? Ik denk niet dat dit toepasbaar is op films want deze hebben geen informatie over de derde dimensie. Dit doet me vermoeden dat die 3D film dat jij gekocht hebt gewoon een film is bedoeld om met een gekleurd brilletje te bekijken en niet met het activeshuttersysteem van nVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hallo, als ik mijn 3d film afspeel blijf ik gewoon , rood en groene lijne zien. met of zonder die duren bril. dus mijn vraag is nu ik dit setje heb, waar is het nou voor. 3d films kijken gaat niet atans niet met die uit de winkel. waar is precies die bril en de monitor voor gemaakt.

mvg,
michael
( mijn topic )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 19:12
Zoals gezegd: je haalt 2 verschillende dingen door elkaar:

Stereoscopic (nVidia)
Anaglyph (Gekleurde glazen)

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zijn er wel films met Stereoscopic beeld, of is het alleen voor games?
En wat is dan de juiste instelling met de juiste software voor egte 3d dat uit het scherm komt. dat is bij mij 3d kijken net als in de bioscoop dat juh schrik en naar juh toe komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-04 09:28

mace

Sapere Aude

Anoniem: 361626 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:24:
En wat is dan de juiste instelling met de juiste software voor egte 3d dat uit het scherm komt. dat is bij mij 3d kijken net als in de bioscoop dat juh schrik en naar juh toe komt.
Zeg maar gewoon "je", "juh" staat zo onbenullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik snap eigenlijk niet dat ik zo;n simpele vraag voor je op zoek maar vooruit:

http://www.amazon.com/rea...-movies/lm/R3NEVDQ4P1ZNO0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205774

misschien dit ? :)
ik weet het ook niet zeker, maar aan de titel te zien...
http://www.amazon.com/rea...-movies/lm/R3NEVDQ4P1ZNO0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04 16:34
Anoniem: 361626 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:24:
Voor zover ik weet zijn er geen films met stereoscopic beeld maar als de techniek in de toekomst succesvol blijkt kan het zijn dat ze er wel komen ;).
En als de film van anaglypic beeld gebruik maakt lijkt mij dat het niet via een instelling aanpasbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ten eerst vraag ik gewoon een normaal vraag. ik wil graag 3d films zien net als in de bioscoop. maar het is dus meer gemaakt voor games.

dus geen rare dingen zeggen over hoe ik dingen moet zegge, juh snap wat ik bedoel , we zitte hier niet bij een nederlands exame k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Anoniem: 361626 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:31:
ten eerst vraag ik gewoon een normaal vraag. ik wil graag 3d films zien net als in de bioscoop. maar het is dus meer gemaakt voor games.

dus geen rare dingen zeggen over hoe ik dingen moet zegge, juh snap wat ik bedoel , we zitte hier niet bij een nederlands exame k?
Als jij geen moeite doet om leesbaar te schrijven waarom zouden wij dan moeite doen om je te helpen? Dit is een site voor Tweakers: het is niet de bedoeling dat we iedereen zijn misverstanden gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is overigens niet slim apparatuur aan te schaffen en dan daarna te constateren dat het niet werkt zoals je had gewild 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 19:12

In de bioscoop werken ze dacht ik weer met een ander soort bril (Polarized 3D glasses).
Maar die nVidia bril is alleen voor games zover ik weet, heb me er nooit in verdiept.
Kijk anders gewoon even op de site van nVidia voor meer informatie:

En we proberen hier gewoon zo netjes en zo goed mogelijk Nederlands te "spreken" zodat het gewoon wat netter en overzichterlijker blijft ipv allerlei soorten MSN- en SMS-taal e.d. :)

Edit: Schijnen wel wat 3D Vision Blu-Ray films te zijn voor die nVidia bril... Resultaat weet ik niet, het werkt immers nog steeds anders dan in de bioscoop.

[ Voor 14% gewijzigd door ironx op 02-06-2010 14:44 ]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
Klein beetje respect voor je medemens mag wel, zeker als je als 'newbie' om hulp komt vragen / eisen.
3d heeft meer nodig dan alleen het starters kit...
Welke software gebruik je en wat heb je zoal geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:15

skoozie

SCSI

ironx schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:37:
[...]
In de bioscoop werken ze dacht ik weer met een ander soort bril
in de bioscoop heb je 2 soorten brillen,
1) shutter-glasses - deze bedekken het rechter oog wanneer het beeld voor lings wordt weergegeven en bedekken het linker oog wanneer het beeld voor het rechteroog wordt weergegeven,
2) polarised - het linkerbeeld wordt of horizontaal of vertikaal gepolariseerd en het bijhorende glas zit voor dat oog en voor rechts de andere. het nadeel van deze methode is dat je je hoofd recht moet houden en niet schuin kan laten hangen tegen de zijkant van je vriendin, want dan wordt het beeld even wazig als zonder bril.

ik verwacht dat nvidia optie 1 gebruikt omdat de bril zo duur is maar dat wete ik niet zeker.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb de software van nvidia zelf. maar daar kan ook geen 3d films mee afgespeeld worden. en heb powerdvd 10. maar probeerde net een foto te zien in 3d ( Stereoscopic ) maar dat gaat ook niet want hij stuurt mijn bril dan niet aan. dus dat wil zeggen als ik een spel speel dan stuurt hij mijn bril ook niet aan. hoe zou ik een spel dan kennen spelen in 3d . mijn bril blijf gewoon uitstaan. hij word niet aagesproken door andere software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298195

kalechinees schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:40:
Klein beetje respect voor je medemens mag wel, zeker als je als 'newbie' om hulp komt vragen / eisen.
3d heeft meer nodig dan alleen het starters kit...
Welke software gebruik je en wat heb je zoal geprobeerd?
dit kan hij misschien gebruiken ;0

http://www.nvidia.com/obj..._video_player_1.5.5a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Wij verwachten hier een aantal dingen van mensen die hier komen om hulp te vragen, één van die dingen is dat je op een normale manier communiceert.

Nee, het is geen examen Nederlands, maar je moet wel je best doen om gewoon normale woorden te gebruiken, dat is iets wat gewoon van je verwacht wordt wil je hier een vraag komen stellen. Een typfoutje hier en daar moet natuurlijk kunnen, maar het is hier geen msn, dus "je" vervangen voor "juh" is gewoon onnodig (en ook nog een letter extra dus totaal onbenullig).

Ik probeerde je op een vriendelijke manier te vertellen dat je iets meer zorg moest dragen voor de kwaliteit van je posts, anders hou je het hier niet lang uit, geloof me maar. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door mace op 02-06-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361626 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:46:
ik heb de software van nvidia zelf. maar daar kan ook geen 3d films mee afgespeeld worden. en heb powerdvd 10. maar probeerde net een foto te zien in 3d ( Stereoscopic ) maar dat gaat ook niet want hij stuurt mijn bril dan niet aan. dus dat wil zeggen als ik een spel speel dan stuurt hij mijn bril ook niet aan. hoe zou ik een spel dan kennen spelen in 3d . mijn bril blijf gewoon uitstaan. hij word niet aagesproken door andere software
Dan doe je toch iets verkeerd met drivers/software

welke software/driver gebruike je precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Misschien een vraag die niet echt bij Tweakers past, maar heb je de handleiding al gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:57

TDB

zezke schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:53:
Misschien een vraag die niet echt bij Tweakers past, maar heb je de handleiding al gelezen?
_/-\o_

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik gebruik de Nvidia Steroscopic 3d usb controller versie 6.14.

alleen als ik een spel ga spelen moet hij dus ook deze usb bril aansturen.
net als ik een film met powerdvd kijk gebeurt er niks omdat hij deze bril niet aanstuurt.

dus is het misschien toch beter om deze bril weg te doen en een goeie losse bril zonder usb aanteschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
klopt voor blu-ray 3d is hij niet geschikt maar wel voor dvd 3d. het rare bij dit programma, hij zeg dat mijn pc perfect is voor 3d maar mijn beeldscherm niet.

Monitor
Minimum: Please visit the system requirements page for a full list of GeForce 3D Vision-Ready monitors.
You Have: AAAAAAAAAAAAA
Upgrade Suggested: Unfortunately, your Monitor does not meet this requirement.

heb hem er juist voor aangeschaft, een acer GD245hq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361626 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:57:
ik gebruik de Nvidia Steroscopic 3d usb controller versie 6.14.

alleen als ik een spel ga spelen moet hij dus ook deze usb bril aansturen.
net als ik een film met powerdvd kijk gebeurt er niks omdat hij deze bril niet aanstuurt.

dus is het misschien toch beter om deze bril weg te doen en een goeie losse bril zonder usb aanteschaffen.
Mijn advies is om je wat meer te verdiepen in de verschillende 3 technieken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
owned ? wat bedoelt u er precies mee ? de pc heb zelf de monitor geinstalleerd en heb hem daarna nog extra drivers ingegooid. zou het misschien ook kunnen omdat het windows 7 64 bitt versie is waar ik mee werk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb je de 3d test in the nvidia control panel al geprobeerd ?

of een aantal van de test filmpjes van de official website ?

[ Voor 194% gewijzigd door Anoniem: 298195 op 02-06-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Hoe heb je die GD245HQ aangesloten? Met wat voor een kabel?

Als dat programmaatje zegt dat je monitor niet geschikt is dan heb je hem waarschijnlijk niet via een HDCP-compatible aansluiting aangesloten. Hij moet met DVI of HDMI aangesloten worden daarvoor.
En je moet hem op 120Hz instellen.

[ Voor 6% gewijzigd door mace op 02-06-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoMatrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2020

EnzoMatrix

Kruisje

mace schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:07:
Hoe heb je die GD245HQ aangesloten? Met wat voor een kabel?

Als dat programmaatje zegt dat je monitor niet geschikt is dan heb je hem waarschijnlijk niet via een HDCP-compatible aansluiting aangesloten. Hij moet met DVI of HDMI aangesloten worden daarvoor.
Maar hij zei al dat de pc zelf de monitor heb geinstalleerd :) Zit er geen boekje bij? flauw misschien maar ik snap uberhaupt niet waarom je zoiets koopt zonder te snappen wat je ermee moet. En als dat dan het geval is dan doe je toch gewoon iets in de trend van RTFM?

Enzo Blogt. Diablo 3| "It's possible that you stepped into a time displacement machine during a nexus moment in a quantum field."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja met hdmi ondersteund volgens mijn geen 3d en heb hem nu met dvi aangesloten en staat op 120 hz, ik weet het het is egt raar allemaal, miss nog veelste vroeg voor 3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoMatrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2020

EnzoMatrix

Kruisje

hdmi zou de 3d niet ondersteunen? Idunno maar lijkt me sterk.

Enzo Blogt. Diablo 3| "It's possible that you stepped into a time displacement machine during a nexus moment in a quantum field."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het ziet er allemaal zo simpel uit 3d kit en beeldscherm en kijken maar zo word het wel aangesmeerd. maar het blijf dus helemaal niks te zijn, na mij iedee veelste vroeg voor 3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee hdmi 1.3 niet wel de 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361626 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:12:
het ziet er allemaal zo simpel uit 3d kit en beeldscherm en kijken maar zo word het wel aangesmeerd. maar het blijf dus helemaal niks te zijn, na mij iedee veelste vroeg voor mij
Fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Anoniem: 361626 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:12:
het ziet er allemaal zo simpel uit 3d kit en beeldscherm en kijken maar zo word het wel aangesmeerd. maar het blijf dus helemaal niks te zijn, na mij iedee veelste vroeg voor 3d
Spelling aub. En sluit je monitor aan via HDMI, je uitleg dat HDMI ondersteunt slaat nergens op. Er wordt nog steeds een 2D beeld doorgestuurd, echter afwisselend voor linker- en rechteroog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zet mijn scherm op hdmi, en laat het programma draaien van de nvidia 3d bril. hij gaat zoeken naar een geschikte monitor maar kan hem niet vinden, zodra ik hem op dvi zet pakt hij hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292203

volgens mij heeft iz3d een speciale movie player die ook shutter output heeft
mischien dat je daar iets aan hebt ?
www.iz3d.com/3dsoftware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-04 21:11
Weet niet of het nog van belang is maar probeer het volgende.

Via HDMI de monitor aansluiten.
Monitor driver installeren
Laatste NVIDIA driver installeren
En dan nogmaals eens testen met de NVIDIA software.Wanneer dat werkt pas kijken naar dvd afspeel-software.
Pagina: 1