Toon posts:

Banner hoe WK ready ben jij moord voor trage pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De hoe WK ready ben jij banner van Ziggo die op het moment soms onderaan de FP verschijnt is echt moord en dood voor trage pc's. Ik zit hier op werk achter een P4 3Ghz HT met 1.5GB ram en moet het Firefox proces soms geforceerd sluiten. Vooral als ik 3 of meer tabs openheb met wat andere apps. Andere flashbanners op tweakers.net geven geen problemen.

Ik begrijp de noodzaak voor ads, maar deze banner die normaal gesproken te sluiten is is dus niet goed te sluiten op trage pc's. 5 minuten na het klikken op de sluitknop staat ie er nog en is FF nog steeds in een bevroren toestand.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het geen idee dan om je flashplugin gewoon uit te zetten? Dan krijg je gewoon een plaatje als banner (althans, ik zie hier gewoon een banner met een plaatje voor dat WKding gezien ik flash uit heb staan).
Flash is nu eenmaal op ouderere en tragere PCs niet meer vooruit te branden :(

Verwijderd

Zelfs mijn E6300 heeft problemen met die zwevende flash banners (die van de Sony TV die in de footer blijft zweven). Banner die niet met de pagina mee scrollen zijn altijd zeer vertragend.
Dat zie ik ook op die hyves-pagina's waar een statische achtergrond wordt gebruikt, dat hapert tijdens het scrollen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:02:
Zelfs mijn E6300 heeft problemen met die zwevende flash banners (die van de Sony TV die in de footer blijft zweven). Banner die niet met de pagina mee scrollen zijn altijd zeer vertragend.
Dat zie ik ook op die hyves-pagina's waar een statische achtergrond wordt gebruikt, dat hapert tijdens het scrollen.
Dat is misschien nog wel op te lossen door de 'smoothscrolling'optie van je browser uit te zetten.

Verwijderd

Ja, dat helpt wel. Maar ik wil smooth scrolling :p

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:05:
Ja, dat helpt wel. Maar ik wil smooth scrolling :p
Ja, maar smoothscrolling doet precies wat het niet moet doen, het laat je PC haperen zodat het niet meer soepel loopt. Zet smoothscrolling uit en het zal een stuk 'smoother' werken :P.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 05:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:55:
De hoe WK ready ben jij banner van Ziggo die op het moment soms onderaan de FP verschijnt is echt moord en dood voor trage pc's. Ik zit hier op werk achter een P4 3Ghz HT met 1.5GB ram en moet het Firefox proces soms geforceerd sluiten. Vooral als ik 3 of meer tabs openheb met wat andere apps. Andere flashbanners op tweakers.net geven geen problemen.

Ik begrijp de noodzaak voor apps, maar deze banner die normaal gesproken te sluiten is is dus niet goed te sluiten op trage pc's. 5 minuten na het klikken op de sluitknop staat ie er nog en is FF nog steeds in een bevroren toestand.
Ik heb het even besproken maar wij kunnen het probleem aan onze kant niet reproduceren (geen pc's die traag genoeg zijn voorhanden ;)) Mischien is het handig als je aangeeft welk OS, welke browserversie en welke flashversie je gebruikt, dan kunnen we dat meenemen als we meer klachten krijgen.

Helaas kunnen we in het adsysteem alleen bepaalde browsers of besturingssystemen uitsluiten, en geen minimale systeemspecs opgeven.

Edit: op een 6 jaar oude HP laptop met een gare Centrino en Firefox geen problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 02-06-2010 14:43 ]

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-02 14:00

Hoite

Goed verhaal

Daniel schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:22:
[...]

Ik heb het even besproken maar wij kunnen het probleem aan onze kant niet reproduceren (geen pc's die traag genoeg zijn voorhanden ;)) Mischien is het handig als je aangeeft welk OS, welke browserversie en welke flashversie je gebruikt, dan kunnen we dat meenemen als we meer klachten krijgen.

Helaas kunnen we in het adsysteem alleen bepaalde browsers of besturingssystemen uitsluiten, en geen minimale systeemspecs opgeven.
Is dit ook niet te reproduceren in een virtuele machine? installeer op die machine gewoon niet de VMware tools, en het moet traag genoeg werken..

Lekker kort.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

Mijn config bestaat uit
Celeron 723, 2GB ram draaiend op WinVista 32b
Ik gebruik IE8 8.0.6001.18904 en de flashplayer is 10.0.42.34

Als ik hiermee een flashbanner te zien krijg zoals bijvoorbeeld die van de WKding dan hangt m'n browser dus gewoon waardoor het inderdaad tot een paar minuten kan duren tot het tabblad is afgesloten of gerefreshed. De flashbanner aanklikken om te sluiten is dan niet eens meer te doen. Dat ligt puur aan de flashbanner, want ik heb flash nu uitgezet dmv flashtoggle zodat er geen flash meer geladen wordt en ik gewoon de alternatieve reclame krijg.

Er staat ook firefox op dit systeem, maar daar is het nog trager dan in IE8 (en daar heb ik geprobeerd om flash te blocken door adblockers, maar dat werkt voor geen meter, tenzij ik alle reclames uitgooi, en dat is nou ook weer niet m'n bedoeling). Dat is FF3.5.9 die ik momenteel gebruik.

Toegegeven, m'n config is geen monsterconfig (wat wil je met een thin and light notebookje), maar in principe draait alles perfect, tot flash om te hoek komt te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Config bestaat uit

WinXP SP3 32bit
Pentium 4 HT (geen pentium D dus!) 3.0Ghz
1.5GB ram

Getest in FF 3.6.3 en Flash 9.0.124.0

Flash updaten naar versie 10 heb ik geprobeerd maar dat zet geen doden aan de zeik... Eh, zoden aan de dijk :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:26

crisp

Devver

Pixelated

[...]

Ik heb het thuis ook Daniel met die banner (en laatst ook met die overlay van dat monster dat uit de layout 'kruipt'). Specs van mijn thuisbak moet ik even precies nakijken (P4 nogwat - de oude devslet iig :P), met verder winXP en Firefox 3.6. Banner trekt de CPU naar 100% en vertraagd alles (zelfs het verwerken van de klik op de sluit-knop).

edit: P4 2.8Ghz dus met 2GB ram

Intentionally left blank

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-02 21:49
Hier een Athlon XP 2400+ met chrome. Niet te doen inderdaad.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Verwijderd

Topicstarter
Banner staat er ondertussen nog steeds en is nog steeds moord en dood voor trage pc's.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zag hem gisteren op mijn E8400, zelfs daar merk je dat het een stuk trager wordt (hoewel het daar redelijk handelbaar is, maar toch. Normale flashzooi draait daar op zich goed, maar dit loopt gewoonweg niet).

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-02 12:27
Mee eens, zelfs met recente hardware merk je een vertraging.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Op mijn werk pc ook redelijk veel last van. Firefox freezed voor 10 seconden dan kan ik weer even scrollen.

Winxp, 2,8ghz, 2,5gb ram, firefox 3,6

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[...]
Ik heb het even besproken maar wij kunnen het probleem aan onze kant niet reproduceren (geen pc's die traag genoeg zijn voorhanden ;))
Jeemig zeg. Is het zou zo moeilijk om te kijken hoeveel % cpu cycles die animatie verstookt , hoeveel cycles je ter beschikking hebt en dat te extrapoleren tot een CPU load op een machine die minder cycles/sec ter beschikking heeft? Oke dat is wat versimpeld maar you get the idea...
Mischien is het handig als je aangeeft welk OS, welke browserversie en welke flashversie je gebruikt, dan kunnen we dat meenemen als we meer klachten krijgen.

Edit: op een 6 jaar oude HP laptop met een gare Centrino en Firefox geen problemen.
Sommige - ook oude - video hardware kan meer functionaliteit hebben dan andere modernere hardware. Bepaalde functies worden in het ene geval door de host cpu helemaal handmatig uitgevoerd, in andere gevallen kunnen zaken aan de hardware uitbesteed worden, wat niet perse een verbetering hoeft te zijn overigens.

Flash heeft bij mij al jaren lang een zeer negatief imago vanwege het over het algemeen hoge irritatie nivo van de content, de minachting voor de gebruiker (1), en het simpele feit dat ik me niet kan concentreren op de echte content van een webpagine als er in een ooghoek iets staat te knipperen en bewegen.

(1) flash content trekt zich vrijwel nooit iets aan van de zaken die een gebruiker wil. Bijvoorbeeld: De vinkjes die je kunt bedienen om bv de content na 1 keer cyclen te laten stoppen worden vrijwel altijd helemaal genegeerd.

Ik heb een "toggle flash" knopje in mijn browser. Kan ik iedereen aanbevelen.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:49
Als je werkpc het niet trekt, zou je dan niet gewoon aan het werk gaan. ;)

• thepillow86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-12-2020
Met adblock plus kan je specifieke onderdelen van websites blokkeren. Als je geen blacklist toevoegt zie wel gewoon alle reclames en kan je zelf kiezen wat je wilt blokkeren.
Pagina: 1