Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort krijg ik deze waarschijnlijke blue screen of death op mijn laptop.
Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/5003/tyfus.jpg

Dit krijg ik elke keer als ik mijn computer NIET op veilige modus opstart. Op veilige modus kan ik wel lekker achter de computer maar de grafische mogelijkheden zijn kut, geen HD-films meer, achtergrond weg en geen geluid behalve zo'n tuut-geluidje die de laptop zelf maakt als ie voor iets wilt waarschuwen.

Ik heb een 15.6"HD/LED scherm Asus K50IN met Vista er op staan.
Heeft iemand een idee wat er gaande is? Op deze laptop staan al mijn schoolbestanden op en hier maak ik mijn huiswerk met de nodige programma's.
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

1. Backup maken van je documenten/films/foto's etc.
2. Recovery DVD erin en opnieuw opstarten óf eventuele toetsencombinatie bij het opstarten
3. Herinstallatie doen met de recovery-mode
4. Als dat niet werkt of als je die niet hebt, gebruik een Windows DVD met dezelfde versie als die erop stond en herinstalleer met de code die onderop de laptop staat.
5. Blijf je het probleem krijgen, ga terug naar de winkel
6. Succes! ;)

[ Voor 7% gewijzigd door _the_crow_ op 02-06-2010 12:03 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Run desnoods eerst wat diagnostics tools, zoals memtest en harddisk testers(zijn er ook genoeg). Meestal eerst ff hardware uitsluiten voordat je dit soort drastische maatregelen gaat nemen zoals re-installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Print dit plaatje ook even uit voor als het niet lukt en je raakt gefrustreerd:
http://www.jokefile.co.uk/office_jokes/0329.gif

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:22
_the_crow_ schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:02:
2. Recovery DVD erin en opnieuw opstarten óf eventuele toetsencombinatie bij het opstarten
4. Als dat niet werkt of als je die niet hebt, gebruik een Windows DVD met dezelfde versie als die erop stond en herinstalleer met de code die onderop de laptop staat.
6. Succes! ;)
Dit lijkt me niet een erg verstandige werkwijze.
Ik zou de BSOD foutmelding eens googlen en zien wat voor mogelijke problemen daar uitkomen.
Als je met een hardwarematig probleem te maken hebt kun je natuurlijk opnieuw installeren wat je wilt, maar je komt geen millimeter verder.
Backup maken is natuurlijk wel verstandig (Maar dat had je al gedaan toch??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:02:
6. Succes! ;)
Heel erg bedankt voor jouw reactie! Was vergeten te melden dat mijn DVD-speler het niet meer doet... dus lijkt het mij een gevalletje terugsturen naar Asus of niet? Ik heb deze laptop in oktober gekocht dus vandaar :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

bas r schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:06:
Dit lijkt me niet een erg verstandige werkwijze.
Ik zou de BSOD foutmelding eens googlen en zien wat voor mogelijke problemen daar uitkomen.
Als je met een hardwarematig probleem te maken hebt kun je natuurlijk opnieuw installeren wat je wilt, maar je komt geen millimeter verder.
Backup maken is natuurlijk wel verstandig (Maar dat had je al gedaan toch??)
Dit is de standaard werkwijze van elke winkel/fabrikant. Je sluit hierdoor mogelijk uit dat het een software-probleem is. De BSOD kan namelijk op zowel software- als hardware-fouten duiden. :)
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:10:
Heel erg bedankt voor jouw reactie! Was vergeten te melden dat mijn DVD-speler het niet meer doet... dus lijkt het mij een gevalletje terugsturen naar Asus of niet? Ik heb deze laptop in oktober gekocht dus vandaar :)..
Als de drive ook uit zichzelf kapot gegaan is, en dus onder garantie valt, zou ik de laptop sowieso opsturen naar Asus. Pak je dat ook gelijk mee.

[ Voor 26% gewijzigd door _the_crow_ op 02-06-2010 12:13 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:10:
[...]

terugsturen. Die DVD drive kan wat met je BSOD te maken hebben. Typisch gevalletje van garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:46
_the_crow_ schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:11:
[...]
Dit is de standaard werkwijze van elke winkel/fabrikant. Je sluit hierdoor mogelijk uit dat het een software-probleem is. De BSOD kan namelijk op zowel software- als hardware-fouten duiden. :)
Dat wil dan nog niet zeggen dat deze procedure ook de juiste is :)

Ik zou eerst ook googl'en op de BSOD code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Picaroon schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:24:
[...]

dit levert 9/10 keer ook geen goede resultaten op. 1 BSOD Code kan veroorzaakt worden door verschillende mankementen. als je direct hardware gaat vervangen en het bleek de hardware niet te zijn, heb je kosten gemaakt die niet nodig waren. Als je eerst je OS test (bijvoorbeeld LINUX live cd gebruiken) scheelt het je al wat tijd. Als Linux ook gaar doet, dan maar eens je HDD en RAM testen. Als daar geen fout uit komt, dan OS reinstall. Dan nog gaar? Opsturen.

Hij zegt nu al dat de DVD drive het niet doet, gewoon gelijk opsturen dus. Misschien is het mobo gaar waardoor de DVD drive het niet meer goed doet, of zorgt de DVD drive voor storing. Valt allemaal binnen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

als je deze error code googled zie je relatief veel verwijzingen naar gameguard (geen idee wat het precies is). Andere optie is de minidump analyzeren, die verteld met 80% zekerheid welke driver het veroorzaakt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Picaroon schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:24:

Ik ook. Maar de ervaring leert dat het vaak aan zowel hardware als software kan liggen. Vandaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een uur te surfen op de veilige modus. Waarom doet dit dan wel normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:03:
Ik zit al een uur te surfen op de veilige modus. Waarom doet dit dan wel normaal?
die laad sommige drivers niet in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:51
The Stop 0x7F message indicates that one of three types of problems occurred in kernel-mode:

• A condition that the kernel is not allowed to have or intercept (also known as a bound trap).

• Software problems.

• Hardware failures.

Possible Resolutions:

• Stop 0x7F messages are typically due to defective, malfunctioning, or failed memory hardware. If you added new hardware recently, remove and replace it to determine if it is causing or contributing to the problem. Run diagnostics software supplied by the system manufacturer to determine if the component has failed.

• Running the CPU beyond the rated specification, known as "overclocking," can cause Stop 0x7F or other error messages due to heat buildup. When diagnosing problems on overclocked systems, first restore all clock and bus speed settings to the manufacturer recommended values to determine if this resolves the issues.

• The problem might also be due to cracks, scratched traces, or defective components on the motherboard. If all else fails, take the system motherboard to a repair facility for diagnostic testing.

• Stop 0x7F messages can occur after installing incompatible applications, drivers, or system services. Contact the software manufacturer about possible Windows XP specific updates. Using updated software is especially important for backup programs, multimedia applications, antivirus scanners, and CD mastering tools.
edit: een goeie geheugentest en indien geheugen ok een volledige herinstallatie is vrijwel altijd de snelste oplossing ;)

[ Voor 4% gewijzigd door base_ op 02-06-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
w4rguy schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:04:
[...]

die laad sommige drivers niet in :)
Ah, bedankt!
base_ schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:09:
[...]

edit: een goeie geheugentest en indien geheugen ok een volledige herinstallatie is vrijwel altijd de snelste oplossing ;)
Heb je een goede geheugentest voor me? Ben nog een leek met dit soort dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:29
Hmm. Klinkt als een stukje software.
via start--> uitvoeren--> msconfig

opstartmenu, daarin alles uitzetten.

dan rebooten naar normale modus doet hij het dan. dan is het geen hardware, maar een software probleem.

DVD drive defect, kan ook komen doordat je Nero, deamon tools, de DVD drive verkeerd aansturen.
daarom kan deze het ook niet doen..

Succes en laat het even weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:14:
Memtest86+. Één van de eerste hits op Google. :>
Even op USB-stick zetten en daarvan booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:14:

memtest 86. Zit standaard bij Ubuntu livecd, die kun je downloaden van ubuntu.org

**edit**

zelfde oplossing, andere weg. zelfde als bovenstaande post.

[ Voor 12% gewijzigd door w4rguy op 02-06-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:51
Diverse diag tools, ik denk wel dat je eea op usb stik moet zetten aangezzien er iets met de dvd speler was?

http://www.ultimatebootcd.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

leuk_he schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:36:
als je deze error code googled zie je relatief veel verwijzingen naar gameguard (geen idee wat het precies is). Andere optie is de minidump analyzeren, die verteld met 80% zekerheid welke driver het veroorzaakt.
Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Gameguard is een anti cheat programma en ik kan me herinneren dat ik daar ook wel is een BSOD van gehad heb. Weg gooien die troep in safe modus. Speel je iets van ROSE online maplestory oid?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
adslfreak schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:15:
Hmm. Klinkt als een stukje software.
via start--> uitvoeren--> msconfig

opstartmenu, daarin alles uitzetten.

dan rebooten naar normale modus doet hij het dan. dan is het geen hardware, maar een software probleem.

DVD drive defect, kan ook komen doordat je Nero, deamon tools, de DVD drive verkeerd aansturen.
daarom kan deze het ook niet doen..

Succes en laat het even weten!
Haha.
Toen ik alles uitzette, startte hij wel normaal op. Maar zonder geluid, internet of Vistathema. :P
Vervolgens deed ik hem weer op normaal met alles aan en toen kreeg ik weer een BOSD. Ik vraag me af welke drivers dat zijn want dan kan ik nog wel mee aan de gang voor een maandje. Voorlopig ga ik dan niet gamen (GTA IV, PES 2010, Train Simulator..) Als het zomervakantie is kan hem terugsturen aangezien ik hem dan niet meer nodig heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xenomorphh schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:48:
[...]

Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Gameguard is een anti cheat programma en ik kan me herinneren dat ik daar ook wel is een BSOD van gehad heb. Weg gooien die troep in safe modus. Speel je iets van ROSE online maplestory oid?
Nee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kick
Modbreak:Kicken <24u is niet de bedoeling. Zo ongeduldig? Bel de helpdesk ofzo...

[ Voor 92% gewijzigd door dion_b op 13-06-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Klik

[ Voor 3% gewijzigd door Overlegne op 02-06-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:59
@o.us

Alsje dus alles uitzet is het probleem weg, ga dan stukje bij beetje weer zaken aanzetten tot je ineens wel het probleem weer krijgt.

GameGuard uninstallen als die geïnstalleerd staat kan ook helpen.

Je kan bijvoorbeeld ook eens proberen in je "hardware beheer" je cdrom speler uit te schakelen en dan opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jbdeiman schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:48:
@o.us

Alsje dus alles uitzet is het probleem weg, ga dan stukje bij beetje weer zaken aanzetten tot je ineens wel het probleem weer krijgt.

GameGuard uninstallen als die geïnstalleerd staat kan ook helpen.

Je kan bijvoorbeeld ook eens proberen in je "hardware beheer" je cdrom speler uit te schakelen en dan opnieuw op te starten.
Hardwarebeheer? Hoe kom ik daar want mijn configuratie is Win98 stijl dus ik kan me weg daar niet vinden. :/
Sorry als ik voor overlast zorg middels domme vragen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kick
Modbreak:Wederom, het is hier geen helpdesk, dus niet <24u kicken

[ Voor 90% gewijzigd door dion_b op 13-06-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is een kick na 2 uurtjes wel wat té overdreven.
Als ik jou was zou ik eerst memtest draaien. Komt daar niks uit dan zegt mijn neus dat het je videokaart is(alle fancy zooi uit -> goeie boot).

Maargoed, hoe je het ook brengt, je drive is stuk, valt onder garantie, dus je moet de laptop zowiezo opsturen. Backup maken van je data en de orginele windows terugzetten m.b.v. je recovery partitie. (FX @ opstarten) X = één getal, weet zo niet uit mn hoofd welke

Dan weet je gelijk of het eensoftware probleem is geweest of een hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kick, hoe kom ik bij hardwarebeheer op vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:37:
dude...kicken van je eigen topic pas na 24 uur...

En apparaatbeheer: begin eens met [Windows Key] + [Pause]

O ja, Google gaf mij 2.470.000 resultaten

[ Voor 25% gewijzigd door lier op 03-06-2010 15:44 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:37:
Niet je topic kicken binnen 24 uur, als fok-mod zou je beter moeten weten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Geen idee waarom je kickt, er staan namelijk nog suggesties in dit topic waar ik nog geen reactie op heb gezien. O.a:
jbdeiman schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:48:
@o.us

Alsj e dus alles uitzet is het probleem weg, ga dan stukje bij beetje weer zaken aanzetten tot je ineens wel het probleem weer krijgt.
Wat is het probleem hiermee? lukt dit?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
leuk_he schreef op zondag 13 juni 2010 @ 19:57:
Geen idee waarom je kickt, er staan namelijk nog suggesties in dit topic waar ik nog geen reactie op heb gezien. O.a:

[...]

Wat is het probleem hiermee? lukt dit?
Het probleem is: geen verstand van computers en toch zelf proberen iets op te lossen ;)
Tip: opsturen dat ding of naar een lokale pc boer brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In plaats van herhaaldelijk zinloos te kicken zou je je kunnen afvragen waarom niemand reacties geeft waar jij iets mee kan.

Ik kan er twee redenen voor bedenken:

1) je post hier in een hardwaresubforum, maar geeft in het geheel geen info over je hardware, en doet geen hardwarematige troubleshootstappen.
2) sowieso voer je zelf weinig uit. Er is vaak genoeg gezegd dat je op zoek moet naar wat die BSOD betekent. Dat doe je niet, dus valt er weinig meer te zeggen behalve te herhalen dat je daarnaar op zoek moet :o

Als je die moeite doet, vind je trouwens o.a. deze guide:
Windows XP en 2000 BSOD guide

Hij staat in Windows Clients. Aangezien je dit als softwareprobleem aanvliegt, ben je daar veel beter uit dan in Processors, Moederborden & Geheugen

Move PMG -> WC

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1