Verbindingsproblemen LAN kabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

Topicstarter
ik zit hier met een lan kabel die vanaf de modem naar de PC gaat, deze kabel bestaat uit 3 delen:
modem->lankabel->wanddoos->cat-5 kabel->wanddoos->lankabel->pc.

als ik deze op de laptop aansluit haal ik normale snelheden echter als ik de kabel in de vaste pc steek krijg ik geen verbinding op ze best worden er een paar pakketjes verstuurd maar slechts 1 of 2 ontvangen en geen ip of ping, niks.

wat ik allemaal heb geprobeerd

-verschillende OS (win 7 en XP), werkt niet
-veschillende netwerkkaarten geprobeerd ,werkt niet
-andere kabel tussen de wanddozen, werkt niet
-korte kabel tussen pc en modem, werkt wel
-laptop aan lange kabel, werkt wel

Ik vermoed dat er toch aan de doorgetrokken kabel of de wandcontactdozen iets schort, maar kan dan niet verklaren waarom ik het geheel op de laptop via de kabel wel werkt. Dus voordat ik nu alles opnieuw ga aanleggen hoop ik dat er iemand mischien nog een goede tip of suggestie heeft om het geheel werkend te krijgen want ik weet het onderhand ook niet meer.

specs:
pc s775 gigabyte p45
modem/router zyxel p-2602hw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 20:44
Zijn de kabels gemaakt volgens de standaard zoals in het onderstaande plaatje? Dus met de juiste kleuren op de juiste pinnen?
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/straight.png

Je laptop is waarschijnlijk gewoon minder gevoelig voor een slechte kabel dan je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Misschien is er sprake van Cross-Talk of lekken aders aan elkaar of verkeerd verbonden? Dit kun je testen met een kabel tester.

Sommige NIC's kunnen foutjes herkennen en corrigeren dat waardoor het alsngo goed werkt, of dat hij omgezet wordt naar 100 mbit (aders 1+2, 3+6 (oranjewit+oranje en groenwit+groen)) Voor gigabit gebruik je dus 8 aders (volgorde van links naar rechts: Oranje-wit, Oranje, Groen-wit, Blauw, Blauw-wit, Groen, Bruin-wit, Bruin).

**edit**

ik was aan het typen toen bovenstaande afbeelding werd geplaatst.

[ Voor 8% gewijzigd door w4rguy op 02-06-2010 11:39 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Topicstarter
Yep, bij t drukken van de contactdozen plaatje erij gehouden. Zou goed moeten zitten met op 1 oranje wit en op 8 bruin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

-36- schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:40:
Yep, bij t drukken van de contactdozen plaatje erij gehouden. Zou goed moeten zitten met op 1 oranje wit en op 8 bruin
niet per ongeluk gespiegeld in de wand dozen gezet? (oranje in contactdoos moet aansluiten met oranje in je kabel)

Toen ik zelf een kabel ging trekken in mijn huis moest ik zelfs even papier erbij pakken en tekenen voor ik wist hoe ik de aders erin moest zetten (aan welke kant beginnen). Dat kan ook aan mij liggen natuurlijk :p.

[ Voor 24% gewijzigd door w4rguy op 02-06-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Topicstarter
w4rguy schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:38:
Misschien is er sprake van Cross-Talk of lekken aders aan elkaar of verkeerd verbonden? Dit kun je testen met een kabel tester.

Sommige NIC's kunnen foutjes herkennen en corrigeren dat waardoor het alsngo goed werkt, of dat hij omgezet wordt naar 100 mbit (aders 1+2, 3+6 (oranjewit+oranje en groenwit+groen)) Voor gigabit gebruik je dus 8 aders (volgorde van links naar rechts: Oranje-wit, Oranje, Groen-wit, Blauw, Blauw-wit, Groen, Bruin-wit, Bruin).

**edit**

ik was aan het typen toen bovenstaande afbeelding werd geplaatst.
wat bedoel je met crosstalk? dat een uiteinde van de kabel verkeerdomzit als een patchkabel zegmaar?

Kabels ben ik bijna zeker van dat deze goed aangesloten zijn , dus is dan waarschijnlijk toch een slechte wanddoos? (kabel is ook al vervangen). Zijn er makkelijke (software) tools om dit mee te testen?, ik heb 2 netwerk aansluitingen op het moederbord en weet van vroeger nog dat er dan in de bios wellis de optie is om kabels te testen heb helaas op het gigabyte bordje niet gevonden.

[ Voor 61% gewijzigd door -36- op 02-06-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

-36- schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:47:
Kabels ben ik bijna zeker van dat deze goed aangesloten zijn , dus is dan waarschijnlijk toch lekkende lankabel ofzo.

Zijn er makkelijke (software) tools om dit mee te testen?, ik heb 2 netwerk aansluitingen op het moederbord en weet van vroeger nog dat er dan in de bios wellis de optie is om kabels te testen heb helaas op het gigabyte bordje niet gevonden.
Verschilt inderdaad per netwertkkaart. Ik heb er laatst 1 in mijn thuis-server geprikt die ook de lengte van de kabel weergeeft en of er sprake is van een lekkende ader of cross-talk. Je kunt misschien iemand vragen die een kabel tester heeft of je die mag lenen.

Een tester bestaat uit 2 delen. De ene kant een zendertje en de andere kant een ontvangertje. Op elke ader zend ie (om de beurt) een signaal. Als het lampje aan gaat betekend het op ader $getal (1-8) signaal binnen komt. Als er dan 2 lampjes branden is er sprake van aders die naar elkaar lekken. Als een lampje niet brandt is er kabelbreuk.

voorbeeld:
http://salestores.com/stores/images/images_747/TCNT2.jpg

**edit**

Met cross-talk bedoel ik. Ader x die bijvoorbeeld contact maakt of een magnetische straling uitzend met ader y. (bijvoorbeeld ader 2 die signaal uitzendt naar ader 7). Dit zal betekenen, als er een stroompje door ader 2 gaat, dat die OOK over ader 7 gaat, omdat die "lekt". Dan snapt je netwerkkaart er niks meer van. Sommige netwerkkaarten gaan dan over op 100 mbit (aders 1+2 en 3+6), en sommige netwerkkaarten doen dan gewoon niks meer.

[ Voor 16% gewijzigd door w4rguy op 02-06-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zoek je een CT-5 Kabeltester, meer informatie hier te vinden: http://thegreenroombar.fi...2009/11/bill-bailey-l.jpg

Google voor de webshops etc.

edit
ah, er is al iemand voor me

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 11:58 . Reden: te laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Topicstarter