ik zit hier met een lan kabel die vanaf de modem naar de PC gaat, deze kabel bestaat uit 3 delen:
modem->lankabel->wanddoos->cat-5 kabel->wanddoos->lankabel->pc.
als ik deze op de laptop aansluit haal ik normale snelheden echter als ik de kabel in de vaste pc steek krijg ik geen verbinding op ze best worden er een paar pakketjes verstuurd maar slechts 1 of 2 ontvangen en geen ip of ping, niks.
wat ik allemaal heb geprobeerd
-verschillende OS (win 7 en XP), werkt niet
-veschillende netwerkkaarten geprobeerd ,werkt niet
-andere kabel tussen de wanddozen, werkt niet
-korte kabel tussen pc en modem, werkt wel
-laptop aan lange kabel, werkt wel
Ik vermoed dat er toch aan de doorgetrokken kabel of de wandcontactdozen iets schort, maar kan dan niet verklaren waarom ik het geheel op de laptop via de kabel wel werkt. Dus voordat ik nu alles opnieuw ga aanleggen hoop ik dat er iemand mischien nog een goede tip of suggestie heeft om het geheel werkend te krijgen want ik weet het onderhand ook niet meer.
specs:
pc s775 gigabyte p45
modem/router zyxel p-2602hw
modem->lankabel->wanddoos->cat-5 kabel->wanddoos->lankabel->pc.
als ik deze op de laptop aansluit haal ik normale snelheden echter als ik de kabel in de vaste pc steek krijg ik geen verbinding op ze best worden er een paar pakketjes verstuurd maar slechts 1 of 2 ontvangen en geen ip of ping, niks.
wat ik allemaal heb geprobeerd
-verschillende OS (win 7 en XP), werkt niet
-veschillende netwerkkaarten geprobeerd ,werkt niet
-andere kabel tussen de wanddozen, werkt niet
-korte kabel tussen pc en modem, werkt wel
-laptop aan lange kabel, werkt wel
Ik vermoed dat er toch aan de doorgetrokken kabel of de wandcontactdozen iets schort, maar kan dan niet verklaren waarom ik het geheel op de laptop via de kabel wel werkt. Dus voordat ik nu alles opnieuw ga aanleggen hoop ik dat er iemand mischien nog een goede tip of suggestie heeft om het geheel werkend te krijgen want ik weet het onderhand ook niet meer.
specs:
pc s775 gigabyte p45
modem/router zyxel p-2602hw