Toon posts:

[SBS 2003] Externe Internet Werkplek problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het netwerk zit één computer die door alle gebruikers kan overgenomen worden via de Externe Internet Werkplek.

Op die manier kunnen ze via enkele shares bestanden op de server raadplegen en aanpassen.

Tot op heden heeft dit perfect gewerkt. Maar nu is er één bepaalde gebruiker die hier problemen ondervindt.
Hij kan namelijk op deze shares geen mappen of bestanden aanmaken en wijzigen. Openen en bekijken gaat wel nog.
Wanneer hij iets probeert aan te maken komt volgende foutmelding boven: Onvoldoende schijfruimte beschikbaar. Op de server is nog plaats genoeg, dus dit is zeker niet het probleem.
Op de pc zelf (mijn documenten, bureaublad) kan hij dit wel nog.

Voor een andere gebruiker met dezelfde rechten werkt alles perfect.

Ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing, maar tot op heden nog geen resultaat.

Hopelijk weet iemand raad...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Standaard quota instellingen van SBS. via SBS Console op de user uit te zetten. Misschien de user met verkeerde sjabloon aangemaakt? Uit m'n hoofd is default quota in SBS2008 2GB :)
Anders in de FSRM zelf :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Is opgelost. Heb de quota van die ene gebruiker verhoogt en het probleem was verholpen.
Aangezien er bijna geen bestanden bij de gebruiker zelf staan en er enkel gebruik gemaakt wordt van shares op de server, is dit dan enkel de mailboxgrootte die voor dit probleem zorgt? De quota was nu max. 1GB met warning op 900MB en zijn mailbox was 650MB.

Alvast bedankt voor de hulp. :)

Verwijderd

De mailboxgrootte heeft niks met de quota op shares te maken :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee die user heeft dan echt veel rommel op het netwerk (gokje een PST-mailarchief ;) )

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
@sanfranjake: Juist gegokt! ;) Thx

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 09:40 ]

Pagina: 1