LEDs demonteren/uitzeten Zalman voeding ZM770

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een hele goede dag ik heb laatst een nieuwe zalman voeding aangeschaft
betreffend de ZM770 modulair

aleen heb ik niet goed naar de specs gekeken en ben ik er agter gekomen dat er LEDs in zitten
mijn vraag is hoe kan ik deze LEDs uit schakelen

Reden voor het uitschakelen van de leds
ik heb de silverstone fortres 2, daarbij word de voeding hangend gemonteerd aan de achterkant van de kast waarbij de ventilator en tevens de leds naar agter (wat normaal de onderkant is) geright worden door en groot filter kan de lucht dus weg van de voeding zelf maar helaas schijnen de Leds nog al fel en krijg dus een hele groote blauwe gloed agter me pc die best vervelend is tijdens film kijken en dergelijke.

zie afb.

Fortres FT02
Afbeeldingslocatie: http://www.izipik.com/images/200906/13/hgqajvluqcc4i3j75m-ft02-5__small_.jpg

Zalman ZM770
Afbeeldingslocatie: http://site.unbeatablesale.com/img061/dhzm660xt.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als de LEDs in de fan zitten vervang je die gewoon voor een normale?

edit: Ah, op de heatsinks idd. Of je plakt er gewoon een stukje ducktape op :) Dat is hoe ik mn te felle powerLED heb opgelost.

[ Voor 49% gewijzigd door wagenveld op 02-06-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De leds zitten volgens mij niet in de fan, maar het zijn losse ledjes die in de heatsink zitten.
Tenminste, dat is bij mijn ZM500HP het geval. Die dingen kun je er overigens wel uitslopen (gewoon de led doorknippen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Hier ook een ZM-500HP, heb m wel eens opengehad om te kijken waar die ledjes nou precies zitten, maar ik kon ze zo een-twee-drie niet vinden :? Mijne is overigens al meer dan 3 jaar oud, garantie zat er dus toch niet meer in. Ze schijnen niet door de ventilator heen bij mij (zoals bij brennan), alleen via de outtake. T was leuk als ik ze een-twee-drie uit zou kunnen zetten, maar ik heb er verder te weinig last van om er nog aandacht aan te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey supper allen ik denk dat ik van het weekend waneer ik weer tuis ben van werk
ga proberen om de LEDs te ontkopellen. ook heb ik Zalman al gecontacteerd maar die zegen dat ik de voeding dan niet had moeten koopen. erg makelijk antwoord maar moet het er mee doen
ik laat het saterdag wel hooren wat de oplossing is geworden. :)
Pagina: 1