Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows 7 + Windows XP Dualboot

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb Windows 7 draaien en ik zou daar ook graag nog Windows XP bij hebben.
Nu weet ik dat je eerst het oude besturingssysteem moet installeren (xp) en naarna het nieuwe (Windows 7), maar dat zou dus betekenen dat ik mijn Windows 7 waar ik alle toepassingen al op heb staan kwijt zou zijn.
Zijn er geen andere mogelijkheden om Windows XP toe te voegen als je Windows 7 al geinstalleerd hebt?
Weet iemand dit?

Alvast dank!

Verwijderd

Ja dat kan

Via Windows XP Mode in Windows 7.

Kijk maar even op google.
Het enige is dat je Windows XP dan wel virtueel draait.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Er is eventueel ook wel de mogelijkheid om XP te installeren nadat je Win7 geinstalleerd hebt hoor, er zijn volgens mij zat handleidingen te vinden via google. Het komt er op neer dat je nadat je XP geinstaleerd hebt niet meer in Win7 kunt komen. Dit is te fiksen door via de WIN7 DVD de opstartproblemen te laten oplossen. daarna kun je vanuit Win7 de XP installatie toevoegen aan de bootmgr. Het is niet de fijnste methode maar op deze manier heb ik XP naast een voorgeinstalleerde Vista installatie gekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rupie op 02-06-2010 15:21 ]

Desktop | Server | Laptop

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet op dezelfde partitie installeren scheelt ook al heel veel.

Maar aangezien je ook niet echt bepaald de eerste persoon op de wereld bent die dit wil doen lijkt het me heel erg sterk dat je nog helemaal niks hebt kunnen vinden via bijvoorbeeld Google of onze eigen Forumsearch :)

We zien hier graag terugkomen dat je zelf ook wat moeite hebt gedaan om een oplossing te vinden, en dat komt in dit geval nu niet echt naar voren.
Daarom gaat dit topic ook dicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.