Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Onlangs heb ik een htpc in elkaar gezet met de volgende specs :

Intel core i5 650
Asus P7P55D moederbord
Kingston 4 x 2 Gb DDR3 1333
Asus Xonar D2
Asus 5570 videokaart

Nu wil ik graag analoge tv opnemen en kijken tegelijk. In eerste instantie heb ik hiervoor de Asus MY-CINEMA P7131H DUAL gekocht. Maar met deze kaart kan dit dus niet schijnbaar. Ik kan 1 zender opnemen of 1 zender kijken. En dan ook nog eens zonder geluid.

Ik ben helaas niet zo`n held met tv kaarten etc. Kunnen jullie mij tips geven ? Moet ik een andere tv kaart hebben ? Zo ja welke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Als je een kanaal wil opnemen, en een ander kanaal tegelijk kijken, zul je (iig bij analoge tv) twee tuners moeten hebben. Een tuner (afstemmer) stemt af op de specifieke frequentie van een kanaal. Daarom kun je er dus maar 1 tegelijk kijken/opnemen.
Bij een digitale tv-tuner ligt het verhaal iets anders. Daar worden er vaak meerdere kanalen per frequentie uitgezonden (multiplex). Heb zelf b.v. DVB-T (digitenne) in mn htpc. Als je dan b.v. NL1 opneemt, kan je prima NL2 en zelfs NL3 kijken/opnemen tegelijk.

edit: Ik zie dat jouw tv-kaart over een analoge en DVB-T tuner beschikt.
Welke software gebruik je om tv te kijken? Want je met de analoge kaart kan je al je zenders van je kabelaar ontvangen, en met de DVB-T tuner op de kaart kun je, zonder digitenne smartcard, iig NL1, 2 en 3 en de regionale zenders (en een berg Duitse eventueel) ontvangen.

[ Voor 25% gewijzigd door MaximusTG op 02-06-2010 10:37 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Die dual van die kaart slaat op

-1 DVBT +
-1 Analoog

Je kunt dus niet 2 analoge kanalen tegelijk ontvangen.

Wellicht een 2e van zo'n kaart die je al hebt. echter uitvinden of de software die je gebruikt 2 zo'n kaarten ondersteund is niet zo simpel. (als je je geluids probleem hebt opgelost. .. merk op dat er een audio out poort op de kaart zit die je op je moederbord kunt aansluiten....)

[ Voor 21% gewijzigd door leuk_he op 02-06-2010 10:54 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jer schrijft: merk op dat er een audio out poort op de kaart zit die je op je moederbord kunt aansluiten....)

Welk soort connector is daarvoor nodig? Mijn ASUS-board heeft wel een ingang voor CD-Audio, maar ik denk dat het poortje van de tvtuner-kaart veel kleiner is.
Hoe pak je zoiets aan? In de beschrijving van de Asus-tvtuner kaart (dus de P7131H) kan ik daarover niks terugvinden.