Usenet downloaden gaat "te langzaam" tov verbinding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Ik gebruik Sabnzbd+ op OS X. Ik ben verbonden via WLAN (g) en maak gebruik van eweka en tweaknews (beide testaccounts).

Echter, om een of andere reden gaan de downloads met 330-335kb/sec terwijl beide usenet providers de pijp open hebben staan op 20mbit en ik 13 mbit (1.2mb/sec) haal met bv. downloaden via ftp.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? En nee, ik heb geen rate limit ingesteld, en de te downloaden zaken zijn niet bijzonder oud (< 20d)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
Je hebt wel genoeg threads tegelijk lopen? Bij mij "doet" 1 thread ook 350KB/sec, met 8 threads trek ik hem vol.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
Welk type router gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En welke ISP heb je? UPC, bijvoorbeeld, schijnt usenet te knijpen. Hiervoor kun je SSL gebruiken.

En inderdaad natuurlijk genoeg threads instellen. Probeer daar wel een balans in te zoeken. Teveel threads levert niet meer snelheid op maar wel meer cpubelasting.

[ Voor 46% gewijzigd door Room42 op 02-06-2010 10:01 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:53
Controleer even of je het goede aantal paralelle verbindingen hebt ingesteld, anders heb je wellicht te weinig of juist te veel connecties tegelijk, waardoor je de maximale bandbreedte niet haalt. Verder is het van belang dat er een goede peering overeenkomst is tussen jouw eigen internetprovider en deze nieuwsaanbieders. Als jij een van de vele downloaders bent en de verbinding tussen tweaknews / eweka en je provider is beperkt, dan ga je de maximale downloadsnelheid niet halen.

Zelf heb ik 60Mbit UPC icm een hitnews 80Mbit account en ik haal eigenlijk altijd de volle snelheid. Zelfde setup (OS X + SABnzbd, wel gigabit ethernet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Ik gebruik ook Eweka. Bij mij staat Sabnzb ingesteld op 4 threads, en ik haal het maximale uit mijn 20Mbit.
Dus als je geen ISP hebt dat Usenet knijpt (Eweka ondersteunt SSL, daarmee kan je dat ontwijken), zou ik eens kijken naar je threads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Brad Pitt schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:58:
Je hebt wel genoeg threads tegelijk lopen? Bij mij "doet" 1 thread ook 350KB/sec, met 8 threads trek ik hem vol.
Dat was hem! Super bedankt!

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een soortgelijk probleem als ik grabit of sabnzb aanzet maakt niet uit welke programma het is het begint rond de 2000 kbs en zakt dan door naar de 700-750 hoger komt ie niet meer, heel vervelend aangezien ik bij een payserver zit en nu trager download dan voorheen met torrents! Ik dacht eerst dat het aan mijn netwerk thuis lag maar op school is het hetzelfde verhaal bij allebei de netwerken haal ik met http rond 14mbit met een speedtest.
Payserv is: easyusenet
en netwerk thuis is: alice ( vandaar de payserv:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

Zit je dan draadloos of bedraad verbonden?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draadloos, het rare is ik start net een trial bij hitnews en daar fluctueert het heel veel van 1000 tot 800 kbs maar daar ligt de snelheid dus zowiezo hoger

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 11:33 ]

Pagina: 1