Toon posts:

AMD X6 stock koeler info?

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen tweakers!

Ik heb een AMD 1055T x6 en die koeler maakt best wel een teringherrie onder load.
Nu heb ik nog een dikke delta fan liggen (92mm) die ik er op wil plakken om zo de herrie te verminderen. Nu kan die delta inderdaad ook behoorlijk luidruchtig zijn maar hij is PWM en heeft veel airflow met lage toeren. Dus dat komt wel goed denk ik.
Ik kan alleen heel weinig vinden over de stock koeler van de X6 en wil dus graag weten of die 92mm fan daar op gaat passen.

Helaas kan ik niet meten omdat ik niet thuis ben tot vanavond en ik wil gewoon een antwoord hebben maar het internet stelt me teleur :|
Heeft iemand wat info over die koeler? Afmetingen etc...

bvd :)

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
eerste eens wat aardige doen inplaats van "tering" in het rond te gooien,

ja, daag.

Verwijderd

Topicstarter
Remmes_NT schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:12:
eerste eens wat aardige doen inplaats van "tering" in het rond te gooien,
Wat wil je nou? "sorry dat ik tering zei"? :F

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 10:15 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:15:
[...]

Ik heb een AMD 1055T x6 en die koeler maakt best wel een herrie onder load.

Zoiets?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

dr zit n 60 of 80mm fan op zover ik weet, maar met n beetje tywrapwerk past die 92 dr ook wel op, ik heb dr zelf ook nog een liggen, 3000 rpm delta ding, de computer waar ie uit kwam had uitstekende fanregeling, de rest van de moederborden laat het ding in "low" nogsteeds op 2500 rpm draaien, dus hij ligt hier nog voor als ik echt iets gekoeld moet hebben en de herrie niet uit maakt

• [Remmes]
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:15:
[...]

wat dacht je er eens van om het gewoon bij " herrie" te houden?

ja, daag.

Verwijderd

Topicstarter
AlexanderB schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:20:
dr zit n 60 of 80mm fan op zover ik weet, maar met n beetje tywrapwerk past die 92 dr ook wel op, ik heb dr zelf ook nog een liggen, 3000 rpm delta ding, de computer waar ie uit kwam had uitstekende fanregeling, de rest van de moederborden laat het ding in "low" nogsteeds op 2500 rpm draaien, dus hij ligt hier nog voor als ik echt iets gekoeld moet hebben en de herrie niet uit maakt
Kijk, daar heb ik iets aan :)
Wel jammer dat het geen 92mm is. Ik hoop dat mijn moederbord er wel normaal mee omgaat, het is een 6K RPM fan :P

edit: Stelletje miereneukers, zoek iets anders te doen...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 10:27 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Mij boeit het niet hoor, ik leg alleen uit wat Remmes_NT bedoelde. Vind wel dat hij gelijk heeft, je kon ook gewoon pokkeherrie typen om het wat extra kracht bij te zetten.

Verwijderd

geen amd kopen ;)

• [Remmes]
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:27:
[...]

Kijk, daar heb ik iets aan :)
Wel jammer dat het geen 92mm is. Ik hoop dat mijn moederbord er wel normaal mee omgaat, het is een 6K RPM fan :P

edit: Stelletje miereneukers, zoek iets anders te doen...
kijk mensen zoals jou zal ik niet helpen,

en als je gewoon googled weet je dat de cooler een 80mm is.. prutser

ja, daag.

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-01 20:23

amaterasu

In memory of Cj

Dit vind ik nu een mooi onderbouwde mening over amd :+ in een topic met een vraag over een koeler.. 8)7 8)7 8)7

Maar OT:
De standaard fan is 80MM groot van de boxed X6 cpu :)
Edit: Spuit elf ofzo :(

[ Voor 3% gewijzigd door amaterasu op 02-06-2010 10:35 ]

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Zelf kan ik er niet echt veel over vinden, zie 70mm en 80mm langs komen op google. Als het een 70mm ventilator is zal je ook een adapter nodig hebben naar 80mm.

Waarom ga je niet gewoon voor een cpu koeler met een degelijke heatsink en een 120mm fan? Meer luchtverplaatsing en stiller.

offtopic:
Wat zijn jullie lekker bezig zeg, ga anders op tweakers irc en daar lekker onzin lullen.

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-01 20:23

amaterasu

In memory of Cj

thr- schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:59:
Zelf kan ik er niet echt veel over vinden, zie 70mm en 80mm langs komen op google. Als het een 70mm ventilator is zal je ook een adapter nodig hebben naar 80mm.

Waarom ga je niet gewoon voor een cpu koeler met een degelijke heatsink en een 120mm fan? Meer luchtverplaatsing en stiller.

offtopic:
Wat zijn jullie lekker bezig zeg, ga anders op tweakers irc en daar lekker onzin lullen.
De X4 Boxed coolers zijn 70MM de X6 zijn 80mm

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Oh is mij net opgevallen dat hij dus een 92mm fan wilt gaan gebruiken, waarschijnlijk kan je dan geen adapter daarvoor vinden.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hmm... 'k vindt de sfeer in dit topic dermaten dat ik het maar op slot doe...

tering, prutser, etc. zijn nu niet echt termen die in een structurele discussie thuis horen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.