Gratis onbeveiligd draadloos internet aanbieden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 09:40
Mensen,

ik zit met een grote uitdaging. Op dit moment bieden we op een aantal publieke locaties gratis draadloos internet aan. Dit is aangesloten door een partij die ervoor zorgt dat je eerst akkoord dient te gaan met enkele algemene voorwaarden en daarna een kort reclame fragmentje ziet.
Je sessie werkt dan voor een half uur en daarna wordt je eraf gegooid en mag je opnieuw naar de reclame gaan kijken.

Voor ons heeft dit een aantal nadelen,
1 het internetverkeer is ten alle tijde geblokkeerd totdat iemand akkoord gaat met de algemene voorwaarden en de reclame heeft bekeken. Het is dus niet mogelijk om een remote desktop sessie te starten (zakelijke gebruikers) of gewoon even Outlook open te zetten voordat je de browser geopend hebt en akkoord gaat met het eea.
2 er komen te vaak storingen voor, als het reclame fragmentje om welke reden dan ook niet beschikbaar is komen mensen niet op het internet ookal werkt de internet verbinding wel
3 het is onbeveiligd, (om te voorkomen dat iedereen hierover valt, ik zou ook de voorkeur aan beveiliging geven)
4 het kost geld, heel simpel zit er een abbo aan het bovenstaande vast. Een investering zou geen groot probleem zijn maar geen maandelijkse kosten heeft de voorkeur.

We hebben 3 kleine locaties en 1 grote wat inhoud dat op de kleine 1 router staat en 1 range expander en op de grote 1 router met 11 range expanders.

Nu de vraag;
Wat is de makkelijkste en beste manier om gratis draadloos internet aan te bieden ZONDER wachtwoord.

Ik heb gehoord (maar kan er helaas barweinig over vinden) dat je in Nederland verplicht bent om te loggen wat een gebruiker doet. Uiteindelijk ben je namelijk zelf verantwoordelijk voor de internetverbindingen en alle zaken waar de internetverbinding voor gebruikt wordt. Nu niet echt een ideale situatie dus als iemand mij kan vertellen hoe ik deze verantwoordelijkheid kan indekken, graag!

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Ik kan je niet helpen met je probleem maar ik weet wel dat Windows 7 een bericht kan geven ala 'u moet uw browser opstarten om een bericht te bekijken'. (geloof ik)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

3. Draadloos beveiligen gaat nergens over. Als je verbinding maakt met een internet access point waarvan je niet weet wat het doet, moet je er toch al van uit gaan dat al je internet verkeer gelogd wordt. (voor reclame doeleinden?). Https (banken) kan uiteraard niet afgeluisterd worden....

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Sebazzz schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:09:
Ik kan je niet helpen met je probleem maar ik weet wel dat Windows 7 een bericht kan geven ala 'u moet uw browser opstarten om een bericht te bekijken'. (geloof ik)
Probleem is dat ik geen invloed heb op de gebruikers, dit kan Apple, Windows (XP, Vista, 7) zijn en ook Linux komt voor
leuk_he schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:14:
3. Draadloos beveiligen gaat nergens over. Als je verbinding maakt met een internet access point waarvan je niet weet wat het doet, moet je er toch al van uit gaan dat al je internet verkeer gelogd wordt. (voor reclame doeleinden?). Https (banken) kan uiteraard niet afgeluisterd worden....
Klopt maar aangezien ik opnieuw wil beginnen blijf ik het wel iets vinden wat ik moet overwegen maar is idd geen must

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Er zijn bepaalde systemen die met tickets werken. Dan moet je bijvoorbeeld een sms-je sturen en daar zit een code in. Je vult de code in op de site en je krijgt toegang :). Campings werken hier wel eens mee, ik zou daar een beetje naar zoeken.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 17:04

JoSchaap

Had a life, got a modem..

zoiets als campingnet op spa d'Or in belgie :)

http://campingnet.be/wiki...mping_informatie#Internet

Ik kan weleens vragen bij wie ze t afnemen als daar intresse in is :)

*edit* gevonden

http://www.wifishop.nl/pr...sic-met-ticketsysteem.htm

[ Voor 24% gewijzigd door JoSchaap op 02-06-2010 09:29 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Sjengcity schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:06:
Voor ons heeft dit een aantal nadelen,
1 het internetverkeer is ten alle tijde geblokkeerd totdat iemand akkoord gaat met de algemene voorwaarden en de reclame heeft bekeken. Het is dus niet mogelijk om een remote desktop sessie te starten (zakelijke gebruikers) of gewoon even Outlook open te zetten voordat je de browser geopend hebt en akkoord gaat met het eea.
De klant/bezoeker heeft de beschikking over een gratis draadloze internet verbinding.
Maak je nu van een beetje reclame jouw probleem ?
Klant zou blij moeten zijn ;)
4 het kost geld, heel simpel zit er een abbo aan het bovenstaande vast. Een investering zou geen groot probleem zijn maar geen maandelijkse kosten heeft de voorkeur.
Maar het kost je als het goed is dan ook niets aan beheer. Geld kost het altijd. Iemand moet het betalen
We hebben 3 kleine locaties en 1 grote wat inhoud dat op de kleine 1 router staat en 1 range expander en op de grote 1 router met 11 range expanders.

Nu de vraag;
Wat is de makkelijkste en beste manier om gratis draadloos internet aan te bieden ZONDER wachtwoord.
Ik weet dat Zyxel hospitality oplossingen heeft.
Van klein tot veel groter. http://www.zyxel.nl/web/others.php?CategoryNo=OTCA2008011
Ik heb gehoord (maar kan er helaas barweinig over vinden) dat je in Nederland verplicht bent om te loggen wat een gebruiker doet. Uiteindelijk ben je namelijk zelf verantwoordelijk voor de internetverbindingen en alle zaken waar de internetverbinding voor gebruikt wordt. Nu niet echt een ideale situatie dus als iemand mij kan vertellen hoe ik deze verantwoordelijkheid kan indekken, graag!
Als de verteller geen bron kan vermelden zou ik het naar de afdeling klok/klepel verwijzen.
Maar neem het op als vraag voor je mogelijke leverancier. Als het hun vak is, zouden ze er wat zinnigs over moeten kunnen zeggen.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
schaap2k schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:28:
zoiets als campingnet op spa d'Or in belgie :)

http://campingnet.be/wiki...mping_informatie#Internet

Ik kan weleens vragen bij wie ze t afnemen als daar intresse in is :)

*edit* gevonden

http://www.wifishop.nl/pr...sic-met-ticketsysteem.htm
Het camping voorbeeld is al te veel poespas, voorkeur gaat uit naar connecten en gaan met die banaan, website ga ik wel eens even doorzoeken, thx daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

3 het is onbeveiligd, (om te voorkomen dat iedereen hierover valt, ik zou ook de voorkeur aan beveiliging geven)
Waarom? Als je toch iedereen toestaat het te gebruiken, welke meerwaarde biedt die beveiliging (Waarvan ik aanneem dat je gewoon wpa bedoelt) dan nog?
Nu de vraag;
Precies dat. Wachtwoord eraf slopen, login pagina eruit slopen. Klaar.
Uitgaande van dat je doelt op het opslaan van verkeersgegevens heb je al genoeg aan een router die de veranderingen aan de NAT-tabel logt. Dwz, die logt wanneer welk IP (en MAC trouwens) met welk IP verbinding maakte.

Overigens ben ik me niet bewust van een verplichting daartoe.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
aZuL2001 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:37:
[...]

De klant/bezoeker heeft de beschikking over een gratis draadloze internet verbinding.
Maak je nu van een beetje reclame jouw probleem ?
Klant zou blij moeten zijn ;)

[...]
Het is helaas mijn probleem geworden doordat mensen ten alle tijden de browser eerst moeten openen voordat ze iets willen doen en doordat de partij te vaak storingen heeft mbt het aanleveren van de reclamefragmenten
Maar het kost je als het goed is dan ook niets aan beheer. Geld kost het altijd. Iemand moet het betalen
[...]
true hoort erbij en ben ik me bewust van
Ik weet dat Zyxel hospitality oplossingen heeft.
Van klein tot veel groter. http://www.zyxel.nl/web/others.php?CategoryNo=OTCA2008011
[...]

Als de verteller geen bron kan vermelden zou ik het naar de afdeling klok/klepel verwijzen.
Maar neem het op als vraag voor je mogelijke leverancier. Als het hun vak is, zouden ze er wat zinnigs over moeten kunnen zeggen.
Ik heb al contact opgenomen met de OPTA, helaas is dit een partij waarbij zowat moet gaan schelden voordat je daar degelijk geholpen wordt maar ik blijf wel bij hun aankloppen om meer info te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

waarom probeer je eigelijk er niet voor te zorgen dat je advertenties stabieler worden? het lijkt mij een goed werkend systeem naar je eisen die je stelt. Je zult in de algemene voorwaarden dan wel hebben opgenomen dat het draadloze netwerkverkeer door iedereen kan worden opgevangen en uitgelezen (wachtwoorden, gesprekken, mails e.d. neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

In Wikipedia: Hotspot (Wi-Fi) wordt ook een gratis hotspot oplossing genoemd waar je een (oude) pc zet tussen het accespoint en internet.

(1)Is dat reclame stuk dat je noemt nu een requirement van een bestaande provider of je eigen idee om dit in de markt te zetten, of een idee van je baas?

want een "gratis wifi" is tenslotte gewoon een klantentrekker he?

(1)Andere mogelijkheid is uiteraard mensen een papiertje te geven met daarop de inloggegevens, reclame, en de voorwaarden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:10

Rmg

Ik zou zeggen plemp een linux pc neer gebruik die als router en hang daar een access point aan. ( een router/wifi spot met dd-wrt )

installeer nocat (of een andere captive portal zoals bijvoorbeeld untangle), (http://nocat.net/ ) dat is een captive portal, kan je zelf helemaal instellen. laat ze de eerste keer een scherm zien met dat ze akkoord moeten gaan met de voorwaarden en dat je bepaalde info logged. en dat ze zich dan kunnen aanmelden. leasetijd kan je zelf instellen, kan je bijvoorbeeld doen dat ze het 1 keer per dag hoeven te doen, of desnoods 1 keer per week.

je kan zelfs een auth systeem er bij maken dat ze eerst kaartjes krijgen met een code, danwel gratis danwel betaald zodat alleen klanten van het systeem gebruik kunnen maken. ipv iedereen die in de buurt is.

[ Voor 21% gewijzigd door Rmg op 02-06-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Voordat er meer thuisachtige oplossingen komen :
Gaat om een wat grotere omgeving dan thuis.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
aZuL2001 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:52:

[...]

Thx!

Ik denk eerder richting een oplossing te willen gaan zoals Raz- al zegt. Ik had alleen gehoopt dat er hier ook mensen zouden zijn die iets meer wbt de regelgeving hadden geweten. *belt nog maar eens met de OPTA*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

aZuL2001 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:52:

[...]

Access points in een afzonderlijk netwerk (ik neem aan dat dat nu ook al zo is) is niet persee een 'thuisachtige oplossing' hoor. Ik doe dat hier op kantoor ook zo voor onze gasten. Dat is gewoon een extra SSID op onze AP's die in dat gastnetwerk uitkomt. Geen stomme login pagina's, geen gezeik. Gewoon verbinden en gaan. Wel geNAT via een ander IP dan de rest van ons netwerk overigens.

Verder is 't zover mij bekend niet verplicht als willekeurig bedrijf om verkeersgegevens op te slaan. Wij zijn tenslotte geen ISP.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 02-06-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

CyBeR schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:33:
[...]

Verder is 't zover mij bekend niet verplicht als willekeurig bedrijf om verkeersgegevens op te slaan. Wij zijn tenslotte geen ISP.
Klopt, maar het is handig.

Stel dat iemand een spambot heeft op zijn/haar laptop en die gaat via jouw verbinding spammen, wordt jouw internet afgesloten en jij moet kunnen bewijzen dat je schoon bent. Als je dan het verkeer opslaat/monitort kun je zien wie het is, en of het speelt.

[ Voor 19% gewijzigd door w4rguy op 02-06-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
w4rguy schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:35:
[...]

Stel dat iemand een spambot heeft op zijn/haar laptop en die gaat via jouw verbinding spammen, wordt jouw internet afgesloten en jij moet kunnen bewijzen dat je schoon bent. Als je dan het verkeer opslaat/monitort kun je zien wie het is, en of het speelt.
En that's where it's all about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Sjengcity schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:51:
[...]

En that's where it's all about
oooohh

in dat geval:
elke vorm van schade die wordt opgelopen door verkeer dat vanaf jouw netwerk af komt is de eigenaar van het netwerk verantwoordelijk voor (jij dus!). Stel iemand stuurt een zware DDoS weg over jouw draadloze netwerk, ben jij verantwoordelijk voor bijvoorbeeld het down gaan van websites of switches, tenzij jij kunt aangeven dat je er voldoende aan hebt gedaan om het te beveiligen. Een openbaar netwerk is daar natuurlijk een slecht voorbeeld van. Als jij kan aantonen welk systeem/persoon het heeft uitgevoerd ben je ook niet verantwoordelijk meer want je hebt bewijs om jezelf vrij te pleiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

w4rguy schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:35:
[...]

Dan moet je geen consumentenverbindinkje gebruiken maar een zakelijke. Die worden niet afgesloten omdat er een keer een laptopje met een stom virusje erop langs komt. Hoogstens krijg je een abusemelding binnen.
w4rguy schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:55:
[...]

oooohh

in dat geval:
elke vorm van schade die wordt opgelopen door verkeer dat vanaf jouw netwerk af komt is de eigenaar van het netwerk verantwoordelijk voor (jij dus!). Stel iemand stuurt een zware DDoS weg over jouw draadloze netwerk, ben jij verantwoordelijk voor bijvoorbeeld het down gaan van websites of switches, tenzij jij kunt aangeven dat je er voldoende aan hebt gedaan om het te beveiligen. Een openbaar netwerk is daar natuurlijk een slecht voorbeeld van. Als jij kan aantonen welk systeem/persoon het heeft uitgevoerd ben je ook niet verantwoordelijk meer want je hebt bewijs om jezelf vrij te pleiten.
Hoe, precies, is het bijhouden van die gegevens genoeg om je 'vrij te pleiten'? Je kunt 't net zo goed nog steeds zelf geweest zijn hoor.

[ Voor 41% gewijzigd door CyBeR op 02-06-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

CyBeR schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:56:
[...]

Dan moet je geen consumentenverbindinkje gebruiken maar een zakelijke. Die worden niet afgesloten omdat er een keer een laptopje met een stom virusje erop langs komt. Hoogstens krijg je een abusemelding binnen.
dat is in geval van spambot ja. Maar als er schade wordt geleden omdat een DoS of DDoS over jouw verbinding heen is gestart gaan we het over een strafrechtelijke procedure hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

w4rguy schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:57:
[...]

dat is in geval van spambot ja. Maar als er schade wordt geleden omdat een DoS of DDoS over jouw verbinding heen is gestart gaan we het over een strafrechtelijke procedure hebben.
Een DDoS vanaf een enkele verbinding is op zichzelf al interessant (want niet erg impressive en al zeker niet Distributed zoals de eerste D aangeeft).

Maar goed los daarvan: zorgen over virusjes die spammen zijn een stuk gegronder dan zorgen over DoS-attacks. Het eerste kom ik zelf wel 's tegen, het laatste is bij mij nog absoluut nooit voorgekomen.

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 02-06-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 09:37

Belgar

Archmaster ranzige code..

Sjengcity schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:17:
[...]

Thx!

Ik denk eerder richting een oplossing te willen gaan zoals Raz- al zegt. Ik had alleen gehoopt dat er hier ook mensen zouden zijn die iets meer wbt de regelgeving hadden geweten. *belt nog maar eens met de OPTA*
Er zijn inderdaad regels voor "providers". Met de gegevens die je hebt gegeven is het moelijk te bepalen of je in dit geval daar binnen valt.

Voor de technische oplossing (ook eventuele lawful intercept) is het inderdaad het makkelijkst een linux server oid te nemen met een proxy setup. zelfs een lichte setup is over het algemeen ruim voldoende voor een hondertal klanten. De proxy kan gevraagde url's loggen en DHCP aanvragen filteren. Eventueel checken of mensen met een fixed IP proberen de proxy te omzeilen en je bent een heel eind. De proxy kan ook het maximaal aantal sessions en sessions per second reguleren om DoS af te vangen

[ Voor 5% gewijzigd door Belgar op 02-06-2010 15:02 ]

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Belgar schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:00:
[...]

Er zijn inderdaad regels voor "providers". Met de gegevens die je hebt gegeven is het moelijk te bepalen of je in dit geval daar binnen valt.

Voor de technische oplossing (ook eventuele lawful intercept) is het inderdaad het makkelijkst een linux server oid te nemen met een proxy setup. zelfs een lichte setup is over het algemeen ruim voldoende voor een hondertal klanten. De proxy kan gevraagde url's loggen en DHCP aanvragen filteren. Eventueel checken of mensen met een fixed IP proberen de proxy te omzeilen en je bent een heel eind. De proxy kan ook het maximaal aantal sessions en sessions per second reguleren om DoS af te vangen
Kijk, hier kan ik wat mee, thx wat betreft het sessions verhaal, daar ga ik me eens verder in verdiepen.

welke gegevens heb je verder nog nodig om te bepalen of ik een "provider" zou zijn?

Eventueel ook nog enkele bronnetjes voor meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Sjengcity schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:12:
[...]

welke gegevens heb je verder nog nodig om te bepalen of ik een "provider" zou zijn?
Bied je aan willekeurige mensen tegen betaling internet aan, zonder dat daar een beperking in zit (zoals 'gast van ons bedrijf')?

Laat ik 't zo zeggen, SURFnet, de ISP voor hoger onderwijs en onderzoek, valt niet onder die regeling en dat is de OPTA niet met ze eens maar de rechter tot dusver wel.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 02-06-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 09:37

Belgar

Archmaster ranzige code..

Zie de response van Cyber. De reden waarom de meeste bedrijven de "ga eerst naar een pagina toe" methode gebruiken is, omdat het ook een legaal beginpunt van de dienst genereerd. Een pagina met alleen:

"dit is de startpagina van bedrijf X indien u op doorgaan klikt gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden (verkrijgbaar bij Y)" ... "doorgaan".

Is voldoende om een duidelijk juridisch startpunt te hebben.

Indien niet duidelijk is dat deze dienst beperkt is in gebruik of niet vrijelijk gebruikt kan worden buiten de zaak / locatie, kun je mogelijk problemen krijgen. Overigens is een SSID genaamd: "klanten bedrijf x netwerk" mogelijk ook al afdoende (ik ben geen juridisch expert)

[ Voor 0% gewijzigd door Belgar op 02-06-2010 16:10 . Reden: speldingetje ]

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
CyBeR schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:22:
[...]
Bied je aan willekeurige mensen tegen betaling internet aan, zonder dat daar een beperking in zit (zoals 'gast van ons bedrijf')?

Laat ik 't zo zeggen, SURFnet, de ISP voor hoger onderwijs en onderzoek, valt niet onder die regeling en dat is de OPTA niet met ze eens maar de rechter tot dusver wel.
We bieden het aan voor onze gasten maar iedereen die geen klant is maar er wel gebruik van wil maken zulllen we niet tegen houden.
Belgar schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:53:
Zie de response van Cyber. De reden waarom de meeste bedrijven de "ga eerst naar een pagina toe" methode gebruiken is, omdat het ook een legaal beginpunt van de dienst genereerd. Een pagina met alleen:

"dit is de startpagina van bedrijf X indien u op doorgaan klikt gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden (verkrijgbaar bij Y)" ... "doorgaan".

Is voldoende om een duidelijk juridisch startpunt te hebben.

Indien niet duidelijk is dat deze dienst beperkt is in gebruik of niet vrijelijk gebruikt kan worden buiten de zaak / locatie, kun je mogelijk problemen krijgen. Overigens is een SSID genaamd: "klanten bedrijf x netwerk" mogelijk ook al afdoende (ik ben geen juridisch expert)
Redelijk duidelijk. Ziet er naar uit dat ik er niet omheen kan dat klanten eerst hun browser dienen te openen. Dat zal ik dus waarschijnlijk voor lief moeten nemen.

Dadelijk nog eens contact opnemen met de OPTA in de hoop dat ze al wakker zijn. Mocht ik een reactie terug krijgen zal ik die ook hier neerzetten.q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Sjengcity schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:17:
[...]

We bieden het aan voor onze gasten maar iedereen die geen klant is maar er wel gebruik van wil maken zulllen we niet tegen houden.
Maar je moet nog wel in of heel dicht bij jullie pand(en) zijn om ervan gebruik te kunnen maken, en bovendien is er niet per see een klantrelatie. (En zo wel gaat die niet om deze dienst.)
Redelijk duidelijk. Ziet er naar uit dat ik er niet omheen kan dat klanten eerst hun browser dienen te openen. Dat zal ik dus waarschijnlijk voor lief moeten nemen.
Ik blijf erbij dat dat niet nodig is.
Dadelijk nog eens contact opnemen met de OPTA in de hoop dat ze al wakker zijn. Mocht ik een reactie terug krijgen zal ik die ook hier neerzetten.q
Ik weet niet of de OPTA de goede plek is. Die zijn voor monitoring van alles namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:10

Rmg

Hoe het hier op de high tech campus gaat is dat er een onbeveiligd access point is. met de broadcasting van de SSID uit. Informatie over hoe te connecten naar het netwerk staat samen met het reglement op de campuspagina.

Als je dan toch wilt dat iedereen zo maar mag, kan je lijkt me op deze manier afdwingen dat er 80% kans is dat ze het reglement gelezen hebben en akkoord zijn gegaan.
Pagina: 1