Doel van de LG FB44

Pagina: 1
Acties:

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08-2025
Hallo,

nu mijn oude samsung miniketen het stilletjes aan aan het begeven is, ging ik op zoek naar een waardige vervanger. Features vereist: cd's afspelen, ipod dock (lijkt me erg handig voor mijn nano 5g) en een redelijke sound geven, dus niet zoals van die cheap pc-box-setjes bijvoorbeeld. Budget: max 200 euro (studentenleven is duur :P)

Na wat rondzoeken bij de winkels die hier in België dergelijke systemen verkopen, kwam ik op de LG FA163 (€165). Leek me aan al mijn vereisten te voldoen, maar op de LG site stond nog een modelletje, de LG FB44 (€169)

Link: http://www.lg.com/be_ne/t...hi-fi-system-dvd-FB44.jsp

Het is wel geen microketen, zoals ik eerst in gedachten had, maar ik moet zeggen dat deze er toch wel erg strak uitziet met al de functies die ik nodig heb. Plus het spaart me aardig wat ruimte. Alleen heb ik het gevoel dat ik teveel ga betalen, want er zit nl een HDMi-out op en je kan er DVD's mee afspelen. Hoe moet ik me het gebruik daarvan voorstellen? Naast je tv zetten en erop aansluiten als je geen dvd-speler hebt? Lijkt me een nogal vreemde setup... Iemand ervaringen mee? Moet ik dit zien als een radio met als extra DVD afspeelmogelijkheid of is dit het hoofddoel van een dergelijk systeem?

Ik heb toch geen tv op mijn kot en kijk DVD's op mn laptop, dus ik heb dat eigenlijk niet nodig, doe ik dan hiermee geen verkeerde koop? Ik zou nog wel een dergelijk systeem willen kopen maar dan zonder die DVD-functionaliteit... Alleen vind ik geen alternatieven. Philips biedt er wel, maar die kosten al snel meer.

http://thebestmp3player.com/lg-fb44-ipod-dock-station hier wat meer uitleg over wat hij allemaal kan.

Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door illewoare op 02-06-2010 02:41 ]

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
Zo te zien echt een miskoop als je een beetje leuk geluid wilt, als ik jou was zou ik eens rondneuzen op marktplaats, daar kun je vast wel een aardig setje vinden voor 200 euro.

• illewoare
Hey K0L3N, bedankt voor je reactie.

Ik kijk toch liefst voor een nieuwe set. Aangezien ik een ipod nano 5g heb, zullen er niet veel van die tweedehandse sets werken met mijn mp3 vreesk ;)

En verder, die LG setjes, zouden die zo'n slecht geluid leveren? (dan hebk het ook over die FA163) Voor dat geld leek me dat een van de betere.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan je ipod toch gewoon op elke audioset met een vrije ingang aansluiten? 3,5mm naar 2 keer tulp et voila.

Of wil je hem ook kunnen bedienen via de set ipv met de ipod zelf?

• illewoare
Dat was het plan, leek me wel een comfort als je vanuit je zetel wil een liedje skippen enz. Plus hij laadt meestal ook op als hij gedockt is, dus daar hoef je dan ook niet mee in te zitten.

• K0L3N
of een losse ipod dock kopen + een stereo, al weet ik niet wat die docks kosten. Ga er in ieder geval van uit dat dat LG setje nergens naar klinkt.

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08-2025
Losse dock is iets van 40 (dat was 'ie een jaar geleden iig) euro, krijg je er een afstandbediening bij en kun je dus Play, Stop, Next en Volume aanpassen.

• illewoare
Best wel een forse prijs voor zo'n ipod dock, maar dat geeft dan wel het voordeel dat ik deze zonder dock niet meer hoef uit te sluiten, bedankt voor de tip! Nadeel is dan wel dat je weer met 2 remotes zit, maarja, voordelen zijn er dan weer ook.

@K0L3N: de PR-praat over de sound-expert Mark Levinson die gewerkt heeft aan die LG-modellen dient dus enkel de verkoop? Naar welk merk in dezelfde prijsklasse zou je dan gaan voor meer garanties op goeie prijs-kwaliteit op geluidsvlak?

• K0L3N
V&A aangeboden: Kef Cresta 1 ziet er wel interessant uit, je moet dan nog zoiets erbij kopen: V&A aangeboden: Philips FA890 Vintage 1989 en dan een ipod dock en een simpele cd speler en tuner.

Verwijderd

Geen idee of het wat is, maar deze kwam ik tegen in de pricewatch:
pricewatch: Philips DCM250 Zwart

• K0L3N
dat soort dingen moet je nooit veel van verwachten kwa geluidskwaliteit, dat klinkt nooit echt goed, daarom raad ik ook aan om tweedehands een mooi paar bookshelf speakers te kopen met een versterker en cd speler + een ipod dock

• illewoare
@K0L3N: zelf samenstellen zal ik niet doen, heb thuis nog wel gerief staan van mijn pa (goeie set Tannoy boxen + versterker en speler), maar dat neemt snel teveel plaats in vanwege de aparte cdspeler-versterker. Het gaat me om een compact systeem waar ik een goeie prijs-kwaliteit deal mee doe. Helaas zijn er weinig reviews in die prijsklasse, daarmee dat ik het hier eventjes probeer.

http://www.consumer.phili...cten/mcm302_12/prd/nl/be/
Deze kan ik kopen voor 150 euro + 40 euro voor een ipod dock.

Deze heeft een USB-poort, dus ik kan verwachten dat een dock werkt op zo'n systeem. Haal ik uit een dergelijk Philips systeem beter geluid dan die all-in-ones met dock of klinken deze ook nergens naar? ;)

Zonee, dan vrees ik dat mijn budget simpelweg te laag is om een goed systeem te kopen en zal ik me nog even moeten redden met iets minder.

Porthofax, die heb ik idd ook al eerder tegengekomen, mooi ding, hij kost in België na efkes rondzoeken toch wel een 250 euro. Met het idee van een ipod dock + microketen denk ik dat ik beter kwaliteit kan verwachten dan een systeem met een ipod dock ingewerkt voor minder geld. Plus ik hoef er ook niet mee in te zitten dat de ingebouwde docks van die all-in-ones niet meer werken met een nieuwe ipod/iphone.

[ Voor 44% gewijzigd door illewoare op 02-06-2010 16:20 ]

• K0L3N
Wat je dan kunt proberen te doen is deze kopen: V&A aangeboden: Philips Mini Hi-Fi System fwC170 en daar dan ook die kef cresta speakers bij kopen, waarschijnlijk kan het versterkertje het net aan, maar dan heb je waarschijnlijk een stuk beter geluid.
Pagina: 1