Netplug probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 09:45
Ik heb een simpel file/web-servertje opgezet, bedoeld om wat mee te testen en mee te spelen. Er staat (legaal) Windows Server 2008 Standard Edition op, en heb alleen de webserver (IIS) ingesteld. Deze werkt, als ik naar localhost ga krijg ik de standaard webpagina te zien (met het IIS splashscreen) , en als ik vanuit een andere computer in het netwerk naar het ip-adres van de server browse, krijg ik dezelfde pagina te zien. Ook is het prima mogelijk om te internetten vanaf de server. De server is bedraad (lengte van de kabel is = 1 meter) met de router verbonden.

Nu het probleem. Mijn broertje heeft in zijn kamer een computer, die met het internet is verbonden via een LEA Netplug 85M. De ene netplug is in zijn kamer in het stopcontact aangesloten en bedraad naar zijn pc. De andere netpug is vlak bij de router aangesloten, en gaat ook met een draad rechtstreeks naar de router (linksys WAG200). De verbinding is prima, en mijn broertje kan ook gewoon internetten via het bekabelde netwerk. Maar op het moment dat ik mijn server aan zet, ligt zijn bedraade internet er uit. De server heeft dan prima netwerkverbinding + internet. Op het moment dat de server uit staat, heeft mijn broertje zijn bedrade internet weer terug.

Ik heb al gekeken of het niet zo was dat beide PC's toevallig hetzelfde IP-adress hebben, en dat is niet het geval. Misschien ook handig om te vermelden is dat beide PC's dynamisch een ip-adress toegewezen krijgen via DHCP. Alle andere pc's die draadloos zijn verbonden hebben dan wel gewoon internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Wat zegt de pc van je broertje op dat moment? Geeft hij een melding dat er een probleem is (netwerkkabel niet aangesloten bijvoorbeeld) of lijkt alles in orde en kan je alleen niet op internet? Kan hij nog wel andere systemen zien op het netwerk?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:43

D4NG3R

kiwi

:)

Mag ik vragen wat er gebeurt als je beide PC's direct op de router aansluit? IPV er nog een Homeplug tussen te gooien?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didel
@ Rupie: Mijn broertje's PC gaf gister telkens de melding dat er geen internetverbinding was maar wel netwerk..., terwijl in de praktijk geen van beide waar bleek te zijn. Nu is het zo dat mijn broertjes computer laat zien dat er gewoon bedraad netwerk is, alleen is het niet mogelijk om te internetten en ziet hij geen enkel van de andere sytemen in het netwerk. Ook naar de 'homepage' van mijn server gaan kan niet. Mijn broertje draait Win. 7 Ultimate.

@ D4NG3R NL: Ik zou het graag proberen, maar uit praktische overwegingen is het niet/met heeeel veel moeite mogelijk om dat te doen. Ik kan wel een andere pc (laptop) bedraad aan de router aansluiten, dat zou theoretisch gezien hetzelfde effect moeten hebben, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didel
Heeft iemand een oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:45
het lijkt erop dat je server het stroomsignaal dusdanig verstoort dat je homeplugs geen signaal meer naar elkaar kunnen versturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

daarom, kabels of Wireless. netwerk over je stroomkabels is verre van goed uitgewerkt en het geeft, naar mijn mening, nog meer onzekerheden dan 802.11 (aka draadloos)

[ Voor 9% gewijzigd door w4rguy op 07-06-2010 16:44 . Reden: PoE editted ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-08 16:53
Post eens een ipconfig /all van de PC van je broertje met en zonder de server aan.
Vermeld verder even de IP range die je router gebruikt en welk IP daarvan je router is.

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Hoe zit het met je server-voeding? Is dit een nieuwe of een al wat oudere? Een mogelijkheid is dat deze voeding zijn schakel-pulsen (schakelende voeding) terug het net op stuurt en dus het interne net-filter niet naar behoren functioneerd. Je zou een extern lijn filter erop kunnen zetten of een andere voeding kunnen proberen.

Is je server ook ge-aard?

En voor de algemene beeld vorming. Het netwerk ligt eruit vanaf dat je de server aanzet. Niet vanaf het moment dat je daadwerkelijk het netwerk opgaat? Dus ook als de server niet via ethernet op het netwerk zit dan ontstaat dit probleem?

offtopic:
PoE = Power over Ethernet en dat is weer wat anders ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Steefph op 07-06-2010 16:48 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:12

lier

MikroTik nerd

Begin eens met een IPCONFIG /ALL (zit daar ook het MAC adres bij ?)

Verder, kijk eens bij je broertje wat gelogd wordt nadat de server aangezet is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didel
- Consolefreak, dat is inderdaad waar het heel erg op lijkt.

- Lenny en lier:
Screenshot van mijn broertjes pc, server AAN
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2ztdi50.png

Screenshot van mijn broertjes pc, server UIT
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2rnin93.png

Router: Linksys WAG200G
Eigen IP adres: 192.168.1.1
DHCP begint bij: 192.168.1.100
Max. DHCP-Users: 50
[dit is wat je bedoelde, neem ik aan?]

- Steef1983:
Hiervoor had ik een iets ander servertje, in een andere kast, ander mobo en andere proc, waar exact hetzelfde probleem was. Maar de kast was nogal luidruchtig, dus heb via sk.net zo'n ibm-systeempje op de kop getikt voor nog geen 40 euro, waarvan de specs nog net iets beter zijn dan wat ik nog had. Maar wat ik hiermee wil zeggen, is dat het niet aan de voeding lijkt te liggen, beide voedingen hetzelfde probleem hebben. Maar ik heb een foto gemaakt van de huidige voeding:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/1qljeb.jpg

En om de beeldvorming even recht te zetten:

Na wat heen en weer geren tussen server < > broertje's pc ben ik tot de volgende conclusie gekomen:

Mijn broertje heeft geen bedraad (wel draadloos, dat werkt altijd) netwerk op het moment dat de server aanstaat. Het maat niet uit of de server dan wel of niet is aangesloten op het internet (dus ook met de utp-kabel los = broertje geen internet). Als de server uit staat (met of zonder utp-kabel) heeft mijn broertje wel internet.

Verder is de server als het goed is gewoon geaard... Het zou eventueel kunnen dat mijn broertje's pc niet geaard is, maar maakt dat uit? En jullie ook allemaal natuurlijk bedankt voor de hulp alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

waarom spreekt je broerspc in 1 keer engels ipv nederlands?

probeer eens je server (en/of je router) op een andere groep aan te sluiten, misschien dat de server een spannings piek veroorzaakt of ander "ruis"....... (niet dat ik er vanstand van heb, mijn homeplug heeft dat soort problemen niet)

[ Voor 71% gewijzigd door jeanj op 07-06-2010 18:43 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didel
lol, goed opgemerkt _/-\o_

Eum dat is omdat de eerste screenshot is gemaakt met behulp van verbinden met extern bureaublad (mijn pc verbonden naar zijn pc, maar mijn pc staat op nl, de zijne op engels). Dat is de reden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Didel schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:41:
lol, goed opgemerkt _/-\o_

Eum dat is omdat de eerste screenshot is gemaakt met behulp van verbinden met extern bureaublad (mijn pc verbonden naar zijn pc, maar mijn pc staat op nl, de zijne op engels). Dat is de reden :)
Extern Bureaublad neemt echt niet de taal over van het OS waarmee verbonden wordt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didel
Nee, ik bedoel het juist andersom. De pc waarmee verbonden wordt = engels, maar extern bureaublad staat op een nederlandse pc. Dus als ik van nederlandse pc naar een engels bureaublad ga via extern bureaublad, dan wordt dat engelse bureaublad een nederlands bureaublad. Dat is hier dus ook gebeurd... Maat terug naar het probleem graag.

[ Voor 68% gewijzigd door Didel op 07-06-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Wat is de elektrische afstand van de server tot de netplug? Je zou misschien iets heel simpels kunnen doen door een verlengsnoer te gebruiken voor de server en kijken of het dan verholpen is.
Daarmee bedoel ik:
Stekkerdoos -> verlengsnoer (10meter of iets)-> server waarbij je de fysieke afstand niet verandert. Het snoer kan dan werken als een soort filter.
Zitten er eigenlijk nog opties op de netplug om signaal kwaliteit te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

De server heeft hetzelfde (fixed) IP adres als de pc van je broertje...zet die van je broertje eens op een ander (niet gebruikt) IP adres of op DHCP, dan heb je al een grote kans dat het blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:45
lier schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:47:
De server heeft hetzelfde (fixed) IP adres als de pc van je broertje...zet die van je broertje eens op een ander (niet gebruikt) IP adres of op DHCP, dan heb je al een grote kans dat het blijft werken.
je ziet twee screenshots van dezelfde pc, niet van de server. Wat je zegt slaat dus nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Spuit 11 enzo

@ consolefreak: Hij probeert te helpen dus dat laatste hoeft er niet bij ;)

[ Voor 170% gewijzigd door Steefph op 07-06-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Inderdaad..verkeerd gekeken (bedankt voor je opbouwende kritiek)

@TS: wat is de IPCONFIG /ALL van de server ?
En waarom is op de pc van je broertje DHCP niet ingeschakeld ?
En waarom heeft hij IPv6 aan staan ?

[ Voor 31% gewijzigd door lier op 07-06-2010 20:04 . Reden: uitbreiding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didel
@ Steef1983: De Electrische afstand server > netplug: Ik zou het gokken op ongeveer een of anderhalve meter. In onze woonkamer staat een kastje waar het centrale telefoon-aansluitpunt zit, en in dat zelfdekastje staat de router. In dat kastje is een stekkerblok (voor 10 stekkers) waar de server (met dus een tot anderhalve meter kabel) aangesloten zit, en de netplug (met ik dacht 1 meter kabel tussen netplug - router ).

Dus jij zegt dat het probleem eventueel te verhelpen is door gewoon een haspel/verlengsnoer aan te sluiten van 10 meter of meer tussen de server en het stekkerblok? Dat is het proberen iig waard :)

Euhm Ja, er zat een programmatje bij (SoftPlug) om die netplugs in te stellen. Het is geen geweldig stukje software, maar het geeft idd vaak een vrij zwak signaal aan bij de netplug bij de router. Waarom wil je dit weten? Om te kijken of het sterker wordt als er 10 meter kabel / filter tussen zit? Ik zal het eens proberen, en zal hier wel een edit met het resultaat bij zetten.

/// Edit: Ik heb zojuist een 15 meter (opgerolde) haspel tussen server -> stekkerdoos geplaatst. Helaas helaas is ook hiermee het probleem van mijn broertje niet opgelost. Maar wat wel zo is is dat via de Softplug software blijkt dat het signaal een stuk sterker is. Althans, soms dan. Het pulseert als het ware. Het ene moment is het signaal volle sterkte, later is het weer zwak. etc etc etc. Het is wel een verbetering, zonder de haspel was het continu zwak / zeer zwak.

Ik heb ook de DHCP van mijn broertjes pc weer op automatisch gezet,dus hij heeft nu geen vast ip-adress meer via zijn bedrade internet.

- Lier:

Screenshot van de Ipconfig /all van de SERVER:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/k36s93.png

Waarom is DHCP Uit? Waarschijnlijk ben ik die vergeten aan te zetten na een zelfstandige poging tot het oplossen van dit probleem.

IP6 staat eigenlijk standaard aan (door Windows ingesteld), maar wordt voor zover ik weet niet gebruikt. Kan het kwaad? Zo ja, doe ik er dan verstandig aan om op alle computers in het huis IP6 uit te schakelen?

[ Voor 17% gewijzigd door Didel op 07-06-2010 21:52 . Reden: Edit toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Nog een gekke gedachte wat misschien een oplossing kan geven.

Heb je de netplugs al eens omgedraait? Dus die van je broertje bij de server en andersom.

En nu we toch aan het omdraaien zijn. Draai de netplug eens om in de stekker aansluiting. Mogelijk wordt maar 1 ader in het stroom net gebruikt en zit je misschien precies op de meest vervuilde te werken.

Het probleem blijkt dus niet in software te zitten maar puur in de hardware. De DHCP en alles staat gewoon goed aangezien alles wel los van elkaar functioneerd.

En de vraag over het tooltje is puur zodat je zelf ook een indicatie hebt wat wel en niet helpt. Je ziet nu dus al dat de signaal sterkte erg verandert als je er een filter aka haspel tussen plaatst. Ik neem aan, dat als de server uitstaat de sterkte van het signaal gewoon goed is.

[ Voor 21% gewijzigd door Steefph op 08-06-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:39

itarix

404 soul not found

Het lijkt er inderdaad op dat het probleem in de netplugs zit.
De server zal wel voor extra storing op het stroomnet zorgen en daarmee de problemen veroorzaken.
Dus kijken of je iets aan de netplugs kan veranderen.
Is het misschien mogelijk om de server op een andere groep aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
itarix schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:27:
Het lijkt er inderdaad op dat het probleem in de netplugs zit.
De server zal wel voor extra storing op het stroomnet zorgen en daarmee de problemen veroorzaken.
Andere groep zou niet noodzakelijk kunnen helpen, aangezien alles in de meterkast weer bij elkaar komt. Je hebt dan natuurlijk wel wat extra meters ertussen zitten dus hiermee dus weer een filter dus het zou wel de kwaliteit van het signaal iets kunnen boosten. Een andere fase zou de ideale uitkomst zijn maar, aangezien nederland niet echt veel woonhuizen heeft met krachtstroom aansluiting is deze kans erg klein ;)

Oh en over de haspel. opgerolt is juist beter voor deze toepassing. Doordat deze nog opgerolt is heeft hij een hogere filter waarde. Let wel op dat een opgerolde haspel nooit gebruikt mag worden voor grote vermogens. Dan kan deze namelijk zijn warmte niet kwijt (opgewekt door het magnetische veld welke dus op zichzelf inwerkt en daardoor als filter functioneerd). Erg vervelende toestand als je aan het gourmetten of iets bent >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Steefph op 08-06-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didel
Het is nu zo dat alles in mijn broertjes' kamer op groep 5 zit aangesloten, en de server / router / netplug naar router op groep 2. Dus ze zitten niet in dezelfde groep. Ik kan eventueel een andere groep proberen, maar dan zal het niet meer mogelijk zijn om mijn servertje bedraad te hebben, en zal hij draadloos moeten opereren. Kan wel op zich hoor (heb nog wel een extra usb-wifi dongeltje over), maar uiteraard liever bedraad.

Dat het met 1 opgerolde haspel ertussen niet werkt is erg jammer... Zou het nog nut hebben om nog een 2e haspel ergens tussen te hangen? (heb het gister geprobeerd met een 15m. haspel, heb gister ook nog een 10m haspel gevonden). En zou hij dan die vorige haspel moeten verlengen, of is het een idee om deze haspel tussen het stekkerblok en de netplug te proberen? En ik neem aan dat dit een tijdelijke oplossing is voor een of ander filter? Wat voor 'apparaat' moet ik me hierbij voorstellen?

En nee, ondanks het feit dat dit huis 4 jaar geleden vanaf de grond af aan is opgebouwd, hebben we voorzover ik weet geen krachtstroom. En maak je geen zorgen, ik zal met mijn server niet gaan gourmetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Didel schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:39:
En nee, ondanks het feit dat dit huis 4 jaar geleden vanaf de grond af aan is opgebouwd, hebben we voorzover ik weet geen krachtstroom. En maak je geen zorgen, ik zal met mijn server niet gaan gourmetten ;)
Just as a precaution :P

Heb je het omdraaien van de plugs al geprobeerd? Ben wel benieuwd of dit resultaat heeft. Dus het omdraaien in de stekkerdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didel
Nope, helaas heeft het omdraaien van de plug ook geen effect gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

itarix schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:27:
.
De netplugs met een lange verlengkabel aansluiten zodat ze elektrich dicht bij elkaar zitten is een goede manier om dit te testen?

PC broer.-> netplug ----------------------------lange verlengkabel -------------------doos+netplug2

Verder krijg je bij sommige powerline apparaten een windows programma waarmee je ze kunt configureren of bekijken. Heb je zoiets?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didel
Ja, zoals ik al eerder heb vermeld, dat is er, namelijk Softplug. Wat ook wellicht interessant is om te vermelden: Als mijn server aanstaat, en mijn broertje dus 'geen' internet heeft, kan ik via de Softplug software op mijn broertjes pc wel gewoon de andere netplug kan vinden (met dan wel niet wisselende sterkte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-08 16:53
Het maat niet uit of de server dan wel of niet is aangesloten op het internet (dus ook met de utp-kabel los = broertje geen internet). Als de server uit staat (met of zonder utp-kabel) heeft mijn broertje wel internet.

Verder is de server als het goed is gewoon geaard... Het zou eventueel kunnen dat mijn broertje's pc niet geaard is, maar maakt dat uit? En jullie ook allemaal natuurlijk bedankt voor de hulp alvast
Het probleem heeft dus met het stroomnet te maken en ligt dus niet in de netwerklaag. Zodra de server sap uit het stroomnet trekt, gaat het met de netplugs mis...
In die zin kan ik me voorstellen dat wellicht beiden geaard aansluiten een goed idee is...
Al geprobeerd?

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Lenny77 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:23:
[...]

Het probleem heeft dus met het stroomnet te maken en ligt dus niet in de netwerklaag. Zodra de server sap uit het stroomnet trekt, gaat het met de netplugs mis...
In die zin kan ik me voorstellen dat wellicht beiden geaard aansluiten een goed idee is...
Al geprobeerd?
Hij heeft eerder aangegeven dat de server ge-aard is. Nu heb ik hier ook eigenlijk wel een beetje m'n twijfels over of dit wel goed geinstalleerd is maar, daar moeten we dus maar van uit gaan ;)
De netplug zal hoogstwaarschijnlijk geen aarde aansluiting hebben.

Voor de TS: Je zou nog een andere voeding kunnen proberen als je die ergens hebt zwerven in huis of, zoals ik al eerder suggereerde, een lijn-filter aanschaffen voor de pc. Dit is alleen meestal niet echt een goedkope oplossing voorbeeld: http://nl.farnell.com/rox...ter-in-line-6a/dp/1101097

Wat is er eigenlijk mis met je broertje via wifi gewoon te laten internetten?

Lees trouwens net dat de power plugs van Sweex niet werken achter een anti-hoogspannings-stekkerdoos. Misschien als je deze tussen server en aanlsuiting plaatst dat het bij jou het signaal verbeterd.
En ook dat deze adapters slecht werken als ze in een stekkerdoos worden gestopt. Is het mogelijk om de ene bij de router/server direct in een wandcontactdoos te stoppen?

[ Voor 18% gewijzigd door Steefph op 11-06-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Didel schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:48:
In onze woonkamer staat een kastje waar het centrale telefoon-aansluitpunt zit, en in dat zelfdekastje staat de router. In dat kastje is een stekkerblok (voor 10 stekkers) waar de server (met dus een tot anderhalve meter kabel) aangesloten zit, en de netplug (met ik dacht 1 meter kabel tussen netplug - router ).
Netplug Dlan / Homeplug / Powerline dingen houden niet zo van stekkerblokken.
Blijkt ook wel uit je gammele verbinding die je met dat Softplug proggie ziet.

Daarnaast zou het heel goed kunnen dat de voeding van je server wat "ruis" veroorzaakt.
Dat zou je weer kunnen filteren met zo'n ontstoringsfilter. Die van de Hema voldoen prima.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1