Peltier Cooler van Conrad Zuigt!!

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Betaal ik f145 voor een peltier cooler van conrad, zit er een Mini-koelblokje op!! Helpt het nog niks!! De temperatuur wordt zelfs 75 graden als ik mijn K6-III 450 op 500 zet! Ik moet dat peltier-element eraf slopen en op mijn Master Cooler zetten alleen dat ding zit zo vast als een tiet!

Verwijderd

Heb je de goede kant wel gebruikt >:).

Nee geintje, 75 graden is wel erg veel voor een peltier. Waar zit hij op? Op de heat-plate of op de CPU?

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:47
Sloop hem eraf zou ik zeggen.
Als het heeft geholpen wil je het dan melden?
Misschien ga ik ook zo'n ding kopen maar als hij bagger is sla ik over.

Verwijderd

Zorg dattie blaast, dan zuigt ie niet meer >:) ;)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
De peltier cooler met vastgelijmde mini-koelribjes zit gewoon op de CPU. Dus CPU-Peltier-Minikoelribjes-6voltventilatortje

Verwijderd

een peltier werkt PERFECT...

het enige probleem is dat je hem GOED moet koelen.. (de cpu geeft zijn warmte namelijk door aan de peltier en die geeft de warmte weer af aan het koelblok.. alleen geeft de peltier zelf ook een hoop warmte af...

dus dat is 2x zoveel als normaal..
je coolermaster zal het dus ook nauwelijks kunnen trekken en dat kleine koelblokkie wat er nu op zit AL HELEMAAL NIET..

je zult zien: als je die peltier goed kan koelen VLIEGT de TEMPERATUUR OMLAAG !! (kijk wel uit bij condensatie onder de 20graden !!!)

suc6, bij vragen? MAIL ME ! fragdaddy@isd.nu

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Het is zelfs zo dat een combinatie van peltier en cpu ongeveer DRIE keer zoveel warmte oplevert: ongeveer 30W voor de CPU, en 60 (12V, 5A) voor de peltier. Dit moet allemaal de lucht in door middel van dat kleine koelblokje, wat erop zit. Ik vrees dat Conrad het fenomeen peltier koeling nog niet begrepen heeft.

De koude kant wordt pas koel als je de hete kant goed kan koelen. En dat kan alleen maar met een zeer goed koellichaam, zoals een Alpha luchtkoeler, of beter een waterkoeler.

op www.goudacomposieten.nl/waterkoeling vind je bij de links afdeling diverse links naar pagina's waar er door middel van waterkoeling zeer goede resultaten behaald zijn (tot temperaturen van -20 graden)

Nadeel is dan wel dat je je compu zeer goed moet beschermen tegen condensatie.

Ik hoop dat je het koellichaam van de peltier af krijgt, zonder de peltier te beschadigen. Die dingen kunnen behoorlijk vast zitten, en een peltier beschadig je snel.

Het is overigens beter om tussen processor en peltier een "cold plate" te stoppen, dit is een plat stukje metaal (liefst koper) wat de koude van de peltier beter verdeelt.

Succes!
Pagina: 1