Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 22:47
Ik heb sinds kort 25Mbps abonnement van UPC en achter de Arris modem (UPS) heb ik een Asus RX3041 router gezet. Nou heb ik een vreemd probleem. Op de pc beneden met Windows 7 (Acer Aspire M7720) haal ik de volle download snelheid als ik de pc rechtstreeks op de modem heb aangesloten. Sluit ik deze echter aan op de router dan haal ik amper de helft van die snelheid. Ik dacht dat de router een probleem was totdat ik op de pc boven de speedtest ben gaan doen en daar haal ik achter de router wel de volle snelheid. Boven draai ik Windows XP. In de router zijn de instellingen voor beide pc's gelijk: static IP adressen en wat portmapping voor emule, utorrent, etc.

Nou heb ik van alles geprobeerd: DMZ, Firewall uit, Virusscanner uit,IPv6 aan/uit, DNS static maken, andere poort op de router proberen, ander IP nummer, .. Maar niet wil baten. Met de router ertussen 9 a 10 Mbps, zonder router en direct op de modem 24Mbps. In de upload geen verschil: 1,4Mbps. Torrent geeft me achter de router ook amper snelheid/verbindingen. Poortinstellingen daarvoor staan echter goed. Geen idee waar het aan kan liggen gezien het op de andere pc gewoon werkt achter de router. Ik verwacht dus iets in Win7, iets dat ook ziet dat ik de router ertussen heb staan, maar ik weet niet wat.

Doorvoer van de router van WAN naar LAN is trouwens 70Mbps, dus dat is snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Laatst online: 15:26

Predator

Suffers from split brain

Heb je de fysieke parameters aan beide kanten gechecked (speed/duplex) van de NIC en switch poort op je router ?

[ Voor 21% gewijzigd door Predator op 02-06-2010 10:32 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
Dat is waar ik aan dacht net nadat ik de vraag gepost had. Maar ja, moest naar bed en de hele dag werken. Nu ben ik aan het kijken maar ik heb geen idee waar ik kan zien wat nou de verbinding van de NIC is. Ik weet dat ik het bij de driver kan instellen, maar het uitlezen wat het op dit moment is? Met netsh kan ik het ook niet vinden.

Maar zelfs al zou het niet full-duplex zijn etc, het is zo raar dat dezelfde NIC rechtstreeks op de modem het wel goed doet maar via de router niet en een andere pc kan het met dus een andere NIC wel goed via de router. Dus wat kan het dan eigenlijk zijn? De NIC kan zeker de snelheid aan en de juiste verbinding/mode maken (zie voorbeeld bij rechtstreeks op de modem), een andere NIC kan het met de router wel dus aan de router zou het ook niet kunnen liggen, wat blijft er over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 15:51
In Windows 7 kun je dat zien via het Netwerkcentrum. Er staat daar ergens "Local Area Connection" (of de NL vertaling ervan). Als je daarop klikt zie je je verbindingssnelheid met je router.

Heb je trouwens al een testje gedaan met een kopieeractie tussen de twee PC's?

[ Voor 17% gewijzigd door EdwinB op 02-06-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
Verbinding is 100Mbps. Maar er staat niets over duplex enzo, helaas. Tussen 2 pc's niet geprobeerd omdat ik geen sharing aan heb staan, is ook weer zo'n gedoe om dat uit te vogelen hoe ik tussen Win7 en WinXP kan sharen. Maar ik verwacht niet dat dat enige info geeft over mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 21:17
Heb je toevallig zelf gemaakte kabels tussen je router en je windows 7 pc? dan zou ik die eens even nakijken.
De meeste nieuwe pc's met windows 7 zullen een gigabit netwerkaansluiting hebben, in dat geval duidt 100mbit op een foutieve kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
Het is inderdaad zelf gemaakt en de pc heeft een gigabit NIC maar zoals ik al aangaf: rechtstreeks op de modem haal ik wel de snelheid (24,5 Mbps) maar met router ertussen niet! De kabel blijft hetzelfde dus daar kan het niet aan liggen. Dat het 100 aangeeft terwijl het een gigabit NIC is zegt helemaal niets, mijn router doet nml maar 100 Mbps dus een hogere verbinding kan ik nooit krijgen.
Pagina: 1