Ik heb een probleem met de Apple (iMac volgens mij) van mijn nieuwe huisgenoot.
Vanaf de switch naar haar Apple ligt een netwerk kabel welke zo'n 10/15 meter lang is. Deze heb ik zondag aangesloten en getest, zij kon internetten op haar computer. Nu verblijft zij hier vanavond voor het eerst, en blijkt dat haar Apple de netwerk kabel niet langer herkent. In figuur 1 staat haar Apple genoemd als "Apple-ding". De foutmelding in haar Apple is dat deze aangeeft dat de netwerkkabel niet is aangesloten.

Figuur 1. Niet werkende netwerk situatie.
Ik vermoedde dat de netwerk kabel kapot gegaan in de tussentijd, deze ligt namelijk onder een tapijt door. Dit is echter niet het geval. Als ik namelijk een netwerk opstelling maak als in figuur 2, waarbij ik een switch en een extra kabel aanleg gaat "het" wel goed. Hierbij is de netwerk kabel tussen de twee switches _dezelfde_ als in de kabel tussen de switch en de Apple in figuur 1.

Figuur2. Wel werkende netwerk situatie.
Ik ben dus momenteel een beetje de draad kwijt m.b.t. waar het probleem ligt.
1- "Het" heeft gewerkt in de eerste situatie, echter nu niet meer.
2- De kabel is niet kapot gezien het feit dat hij in figuur 2 geen problemen geeft.
edit:
Even wat vergeten te melden, ook geprobeerd:
3- De kabel ook geprobeerd in de (Windows) lap-top van een huisgenote, daar werd de kabel onmiddelijk herkend.
4- Verschillende poorten op de switch geprobeerd: geen verschil.
@DieDX
Dit ga ik uitzoeken, heb geen verstand van Apples, maar google zal me helpen
. Alleen hoop ik dus wel dat dit in te stellen is, of een kabel herkend wordt of niet. Als ik me niet vergis kan dit in Windows bij de driver instellingen, niet bij de netwerkverbinding instellingen, even zoeken dus. Alvast bedankt.
Vanaf de switch naar haar Apple ligt een netwerk kabel welke zo'n 10/15 meter lang is. Deze heb ik zondag aangesloten en getest, zij kon internetten op haar computer. Nu verblijft zij hier vanavond voor het eerst, en blijkt dat haar Apple de netwerk kabel niet langer herkent. In figuur 1 staat haar Apple genoemd als "Apple-ding". De foutmelding in haar Apple is dat deze aangeeft dat de netwerkkabel niet is aangesloten.

Figuur 1. Niet werkende netwerk situatie.
Ik vermoedde dat de netwerk kabel kapot gegaan in de tussentijd, deze ligt namelijk onder een tapijt door. Dit is echter niet het geval. Als ik namelijk een netwerk opstelling maak als in figuur 2, waarbij ik een switch en een extra kabel aanleg gaat "het" wel goed. Hierbij is de netwerk kabel tussen de twee switches _dezelfde_ als in de kabel tussen de switch en de Apple in figuur 1.

Figuur2. Wel werkende netwerk situatie.
Ik ben dus momenteel een beetje de draad kwijt m.b.t. waar het probleem ligt.
1- "Het" heeft gewerkt in de eerste situatie, echter nu niet meer.
2- De kabel is niet kapot gezien het feit dat hij in figuur 2 geen problemen geeft.
edit:
Even wat vergeten te melden, ook geprobeerd:
3- De kabel ook geprobeerd in de (Windows) lap-top van een huisgenote, daar werd de kabel onmiddelijk herkend.
4- Verschillende poorten op de switch geprobeerd: geen verschil.
@DieDX
Dit ga ik uitzoeken, heb geen verstand van Apples, maar google zal me helpen
[ Voor 16% gewijzigd door Arie- op 02-06-2010 00:57 ]