.mts en .m2t video over meerdere files, hoe samen te voegen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Hallo dames en heren,

Ik heb voor een begrafenis moeten filmen en heb hierbij een Sony NX5e tot mijn beschikking gehad.
Opgenomen in 1080 50i, nu importeer ik mijn footage in vegas (omdat premiere cs4 pro blijkbaar teveel moeite heeft om dat soort spul te importeren en correct weer te geven)
En nu kwam ik tot de ontdekking toen ik al mijn .mts files achter elkaar zette, er steeds op het einde van het bestand 0.5 tot 1 seconde audio wegvalt .... dit is natuurlijk hoogst hinderlijk tijdens toespraken etcetera.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn ?
Dit is ook zo bij normaal afspelen in meerdere mediaplayers, ik heb verschillende avchd codecs geprobeerd, de ffmpeg-mt en libvacodec.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Bij voorbaat dank,

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier hetzelfde met Canon materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb het probleem ook ooit gehad. Weet niet meer hoe ik het heb opgelost, misschien door het te capturen via FireWire, maar ik zie dat je camera dat niet heeft.
Dus ben ik even gaan Googlen, en via een message board kwam ik het volgende pareltje tegen:
"Have you tried from the command prompt:

copy /b 000001.mts+000002.mts joined.mts

(change the filenames as appropriate)

Maybe the files are a straight binary join. When you treat the second one individually it may just start at the next keyframe or something, thus losing samples."
Dit werkt voor veel (niet alle) mensen. Verderop in dezelfde thread heeft iemand een klein progje geschreven (voor Windows) wat hetzelfde zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn materiaal is m2t materiaal van een Canon XH-A1. Ik heb bovenstaande topic even geprobeerd en die kerel heeft een progje geschreven (http://sites.google.com/site/mtsfilejoiner/), maar dat is alleen geschikt voor mts files (niet getest).

Vervolgens ben ik nog even aan de slag geweest in een DOS prompt met:
code:
1
COPY /B c:\test1.m2t+c:\test2.m2t+c:\test3.m2t c:\test.m2t

Maar dat levert gewoon een hapering op op de overgang.

Mijn zoektocht gaat nog even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

Lukt het niet met TSmuxer ?

m2t file extensie herkent ie niet, maar even hernoemen naar ts of m2ts zou die het wel moeten doen.

TSsplitter is misschien ook nog een mogelijkheid, ondanks dat ie splitter heet kan die ook joinen.. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Caveman op 03-06-2010 21:28 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caveman schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:25:
Lukt het niet met TSmuxer ?

m2t file extensie herkent ie niet, maar even hernoemen naar ts of m2ts zou die het wel moeten doen.

TSsplitter is misschien ook nog een mogelijkheid, ondanks dat ie splitter heet kan die ook joinen.. :)
Dank je wel. Ik heb beide mogelijkheden getest, maar beide werken niet zodanig dat ik een vloeiende opname krijg.

TSMuxer geeft direct een error aan dat het bestand niet ondersteund wordt.
Met TSSplitter kan ik de video samenvoegen, maar hierbij krijg je gewoon een freeze op de plek waar ze zijn samen gevoegd.

Ik ga van de week zelf nog wel even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

Ik herinner me dat ik al eens een keer iets over MTS files had uitgeprobeert en dat in een ander topic had uitgelegd, misschien is dat wat voor zowel de topicstarter als mig29.

Ik blijf een grote fan van Virtualdub, als je de MTS of M2T bestanden in VD kunt krijgen moet het lukken om ze te plakken ect. In het volgende topic staat hoe je MTS bestanden in VD krijgt: Caveman in "[conversie] MTS naar MPG/AVI"
Met append video en direct stream copy zou het volgens mij een MTS of een M2T bestand moeten blijven.

[ Voor 10% gewijzigd door Caveman op 04-06-2010 12:10 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
[b][message=34122007,noline]Ik blijf een grote fan van Virtualdub, als je de MTS of M2T bestanden in VD kunt krijgen moet het lukken om ze te plakken ect. In het volgende topic staat hoe je MTS bestanden in VD krijgt: Caveman in "[conversie] MTS naar MPG/AVI"
Met append video en direct stream copy zou het volgens mij een MTS of een M2T bestand moeten blijven.
Hiermee zal je de videobestanden inderdaad wel met VirtualDub kunnen importeren/converteren maar hierdoor treedt er natuurlijk wel kwaliteitsverlies op.
VirtualDub is nuttig als je opnieuw wilt encoden naar een ander formaat.

Ook het zomaar aan elkaar plakken van videobestanden is natuurlijk vragen om problemen.

Je moet dus een editor the gebruiken welke de HD (AVCHD) bestanden zonder of met zo min mogelijk verlies (smart rendering) kan editten.
Zelf heb ik de volgende programma's gebruikt om succesvol AVCHD/H264 bestanden zonder kwaliteitsverlies te editten:
TSPE - Transport Stream Packet Editor
Niet echt een gebruiksvriendelijk programma, maar eenvoudig editten van TS/MTS bestanden werkt wel goed.
Cyberlink PowerDirector 8
Deze kan goed overweg met de meeste gangbare HD formaten en kan deze ook weer met minimaal/geen verlies exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij gelukt om met multiAVCHD *.mts bestanden samen te voegen tot een *.m2ts bestand.

Link (onderin de pagina staan de download links):
http://multiavchd.deanbg.com/

Bovenin het programma is een grote knop met "Join MPG / M*TS / JPG", hiermee kunnen bestanden worden samengevoegd.

Ik heb twee clips samengevoegd en deze werd 1 seconde korter volgens Windows en 2 MB kleiner in grootte. Ik heb zo nog wel mijn twijfels maar vooralsnog is dit het enige programma wat ik kan vinden wat simpel OOTB werkt zonder reencoding.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag even weinig tijd om zaken uit te proberen (ga ik zeker nog doen deze week), maar in mijn geval is het probleem niet zozeer het samenvoegen van de bestanden tot 1 bestand, maar het feit dat de camera van 1 continue opnamen een aantal deelopnames heeft gemaakt. Op de splitsing van de bestanden is een klein deel van de informatie verdwenen. Ik heb uit andere bronnen vernomen dat het opvolgende bestand begint bij het volgende keyframe en dat alle info voor dat keyframe uit het tweede bestand niet wordt weergegeven. Ik zoek dus naar een methode die niet alleen die bestanden samen voegt, maar ook de info tussen de opgeknipte keyframes weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hier het zelfde probleem (Canon HF10).
Gelukkig was het voor mijn project tot nu toe geen probleem en heb ik er met premiere een hele korte crossfade tussen gezet.
Het is dus nog wel zichtbaar maar zo kort dat men het waarschijnlijk niet doorheeft.
Ook is de doelgroep van mn project niet zo veeleisend :)

Voor toekomstige projecten zou ik dus ook graag een oplossing/workaround zien.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn geval zit er een hapering in de zang tijdens een kerkdienst. Ik had een tweede camera meelopen, dus kan nog wel iets, maar voor mij is het even belangrijk om dit euvel snel te verhelpen.

Ik ga na dinsdag even bovenstaande oplossingen proberen.
Pagina: 1