Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printer installeren via virtual XP onder W7

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 22:54
Beetje onhandige topictitel misschien maar het geeft wel aan wat ik probeer te bereiken.

Ik heb de pc van moeders een upgrade gegeven (P IV ---> Quadcore).
Nou heeft ze nog een verouderde Canon MPC190 staan en die wordt niet ondersteund door W7 (ik spreek uit ervaring ik heb dat ding ook nog staan, die canon).
Ik heb getracht om dit op te lossen door virtual XP bij Microsoft te d/l en te installeren.
Op het moment dat het stuurprogramma gaat installeren en vraagt om de printer in te schakelen c.q aan te sluiten vind W7 de printer maar kan er niks mee en XP vind noppes.

Is dit nog op te lossen op een eenvoudige manier of wordt dit een dual-boot schijf erbij hangen en daar XP los op installeren?

TIA.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:35
Ik zou eens proberen met VirtualBox of VMWare, die hebben een veel betere ondersteuning voor USB

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 21:38

GeeBee

Oddball

Misschien moet je hem koppelen via USB > Printer koppelen.
Handiger is gewoon even doorbijten een een nieuwe printer kopen. Steeds overschakelen naar Virtual XP om iets uit te printen is natuurlijk een crime.
Een printer die onder Virtual XP werkt, werk namelijk nog steeds niet onder Win7. Ik heb het ook eens geprobeerd om onder Win7 te printen naar een in VirtualXP gedeelde printer.
Was ook geen succes.

[ Voor 32% gewijzigd door GeeBee op 01-06-2010 23:32 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.