login pagina van public internet wordt niet getoond

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 16:17
ik heb een windows 7 pc waarmee ik wil inloggen op een publiek internet.
het verbinden met het draadloze netwerk gaat prima.
daarna moet ik IE openen om via de login pagina mijn pw en ww in te geven.
echter deze pagina verschijnt niet.

weet iemand hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
ik ben er al wel achter dat het niet aan ie ligt, want firefox heeft hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk ip gebruik je? En wat wil je precies benaderen? Wees wat specifieker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:34

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie de opmerking van Whis hier kunnen we dus helemaal niets mee.
Blijkbaar moet je eerst op een RADIUS omgeving inloggen voordat je daadwerkelijkt kunt internetten, maar lukt dat niet.
Ik zou dan eerst beginnen met het navragen bij de uitbater van dit 'publiek internet'.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
ik dacht dat het al best duidelijk was.

bij het inloggen op vele publieke draadloze netwerken zoals van kpn, tmobile etc kun je zonder wachtwoord aanloggen op het draadloze netwerk.
in dit geval is een zelfde structuur opgezet op een camping.
ik kan prima aanloggen op het netwerk van de camping. ik krijg dan netjes een ip toegewezen van de dhcp server, maar er is nog geen internet verbinding. hiervoor moet ik eerst een internet pagina openen.
dan wordt ik automatisch doorgestuurd naar een inlog pagina waar ik de gebruikersnaam en het wachtwoord moet invoeren.
dit systeem wordt ook veel in hotels gebruikt.

echter op de betreffende laptop wordt deze inlog pagina niet geopend. een andere laptop, doet het wel prima, echter die is van de buren. dus die wil ik ook niet lenen voor mijn internet.

dus normaal: ipv tweakers.net te openen wordt ik omgeleid naar een inlogpagina, na inloggen kan ik wel naar tweakers.net
nu: als ik tweakers.net wil openen krijg ik alleen een foutmelding, maar niet de inlogpagina.

ik heb geprobeerd om de ie-cache te wissen, de netwerk instellingen te wissen en opnieuw verbinding te maken, probleem oplossing van win7 etc.
de netwerk beheerder heeft ook geen idee. dit hebben ze nog nooit meegemaakt.
onderdehand heb ik ook geen goede ideeen meer.

dus wie kan me helpen aan de mogelijke oorzaak waardoor de laptop niet wordt doorgestuurd naar de inlogpagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

sandervanzijl schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:54:
nu: als ik tweakers.net wil openen krijg ik alleen een foutmelding, maar niet de inlogpagina.
Welke fout (wellicht uitgebreide info aanzetten).

Gebruik je een proxy van een andere lokatie ofzo in je browser? Of avg linkscanner ofzo?

Hier staat hoe het werkt:
Wikipedia: Captive portal

Dus je kunt hiermee methodisch gaan zoeken.
-Werken dns lookups.
-Krijg je bij de eerste http request een (302) forward?
-voert de browser die uit? wat gebeurd er dan?
(aangezien het "al best duidelijk was." ;) mag je zelf uitvinden hoe je dit test)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
het lijkt me dat er een simpelere reden moet zijn waarom die pagina niet getoond wordt.
aangezien het op andere laptops wel gewoon werkt.

dus misschien is de virusscanner wel het probleem, of een firewall.
wat zouden nog andere dingen zijn die uit te proberen vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:16

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

sandervanzijl schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 08:57:
het lijkt me dat er een simpelere reden moet zijn waarom die pagina niet getoond wordt.
[...]
Waarom? Assumption is the mother of all fuck-ups.

Je kunt hier alleen achter komen door systematisch te testen, niet door in het wilde weg maar wat te gaan doen. Begin daarom met de suggesties van leuk_he.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:04
Het eerst waar ik aan denk ik, kan je wel goed pingen?
Staat je DNS wel goed insteld op de laptop?
Gebruikt de laptop niet toevallig een proxy server?
Heeft een andere webbrowser het zelfde probleem op die laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
ja een andere browser heeft hetzelfde probleem.

en als reactie op leuk he:
dat ik vond dat ik een probleem duidelijk heb omschreven, betekent nog niet dat ik snap waar jij het over hebt.
als ik dat wel zou doen, had ik het waarschijnlijk zelf ook wel kunnen oplossen.
dus iets meer uitleg over wat je bedoeld en hoe dit het probleem kan oplossen zou erg op prijs gesteld worden.

reactie op mad_marty:
de aanname is gebaseerd op de probleem omschrijving.
- andere laptops doen het wel prima op dat netwerk
- mijn laptop werkt ook prima op netwerken zonder deze inlogpagina
- het is ook een probleem op andere browsers, zelfde pc
- de laptop verbindt prima met het netwerk
dit leidt mij tot de conclusie dat het
1. niet aan het hetwerk van de camping ligt,
2. het ligt niet aan mijn wifi-hardware, die maakt ook gewoon verbinding
3. het ligt niet aan de browser
4. als deze randvoorwaarden werken, dan is er dus iets wat de redirectie niet uitvoert. dan kun je dus gaan denken aan iets als een firewall, misschien virussoftware of iets anders, misschien malware ofzo.

om hier een betere inschatting van te kunnen maken wil ik graag weten wat oorzaken kunnen zijn van het niet doorsturen naar een inlogpagina, dan kan ik die verder checken. en hier kan ik wel wat meer ideeen voor gebruiken.

op dit moment zit ik niet op de camping, maar een volgende keer zal ik kijken of er nog meer te testen valt.

[ Voor 49% gewijzigd door sandervanzijl op 10-06-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

sandervanzijl schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:55:
ja een andere browser heeft hetzelfde probleem.

en als reactie op leuk he:
dat ik vond dat ik een probleem duidelijk heb omschreven, betekent nog niet dat ik snap waar jij het over hebt.
als ik dat wel zou doen, had ik het waarschijnlijk zelf ook wel kunnen oplossen.
dus iets meer uitleg over wat je bedoeld en hoe dit het probleem kan oplossen zou wel fijn zijn.

op dit moment zit ik niet op de camping, maar een volgende keer zal ik kijken of er nog meer te testen valt.
Voer eens een IPCONFIG /ALL van af de command prompt uit en post de uitkomsten hier(gebruik je thuis ook een draadloos netwerk ?).
offtopic:
De opmerkingen van leuk_he icm Google moeten je al heel ver op weg helpen, beetje initiatief mistaat echt niet...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
@sandervanzijl:
Als je steeds denkt aan de virusscanner of firewall, waarom heb je dat dan nog niet getest? Of dacht je daar nog niet aan toen je nog op de camping was?

Daarnaast zoals hier boven ook al een paar maal gezegd wordt: systematisch testen is toch het beste. Door stukje bij beetje meer uit te sluiten kom je vanzelf bij de veroorzaker van het probleem. En ja, misschien is het de virusscanner of firewall, maar misschien ook wel helemaal niet.
Pagina: 1