Hallo,
Ik heb een VBA-code gevonden waarmee automatisch nieuwe regels worden aangemaakt wanneer er iets in een cel getypt wordt en er daarna op enter gedrukt wordt.
Echter wil ik nog wat dingen toevoegen waar ik niet uitkom:
1. Ik wil de opmaak van de vorige rij overnemen. Dus wanneer er een bepaalde rij omlijnt is en ik typ daar iets in en druk op enter dan moet deze nieuw aangemaakte rij exact dezelfde opmaak hebben. Is dit mogelijk?
2. Bovendien heb ik rijen waarbij bijvoorbeeld een aantal cellen zijn samengevoegd. Als ik daar iets in typ moet de volgende, automatisch gegenereerde rij, ook deze samengevoegde cellen op dezelfde plek hebben.
Huidige VBA-code:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.
Ik heb een VBA-code gevonden waarmee automatisch nieuwe regels worden aangemaakt wanneer er iets in een cel getypt wordt en er daarna op enter gedrukt wordt.
Echter wil ik nog wat dingen toevoegen waar ik niet uitkom:
1. Ik wil de opmaak van de vorige rij overnemen. Dus wanneer er een bepaalde rij omlijnt is en ik typ daar iets in en druk op enter dan moet deze nieuw aangemaakte rij exact dezelfde opmaak hebben. Is dit mogelijk?
2. Bovendien heb ik rijen waarbij bijvoorbeeld een aantal cellen zijn samengevoegd. Als ik daar iets in typ moet de volgende, automatisch gegenereerde rij, ook deze samengevoegde cellen op dezelfde plek hebben.
Huidige VBA-code:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| Option Explicit Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range) ' Dim b As Byte 'Dim c As Integer ' [A1].Select ' b = 2 'c = 0 ' While ActiveCell.Value <> "" 'c = c + 2 'ActiveCell.Insert Shift:=xlDown 'ActiveCell.Offset(a, 0).Select ' Wend End Sub Option Explicit Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Column <> 2 Then Exit Sub If Target.Value <> "" Then Rows(Target.Row + 1).EntireRow.Insert End If End Sub |
Alvast bedankt.